Hoofdstuk 13..
##SCORPIUS##
Na alle lessen zit ik alleen in de bibliotheek mijn toverdranken huiswerk te maken tot opeens Roos voor me komt zitten.
"Wat??" vraag ik en ze zucht.
"leg uit.." zegt ze en pakt het puntje van mijn veer vast.
Ik kijk haar vragend aan en ze herhaalt:
"leg uit.. waarom ben je opeens zo.. anders.." zegt ze en ik rol met mijn ogen.
"ik ben niet anders.." ik schrijf verder en ze zucht nogmaals.
"Dat ben je wel.."
Ik kijk haar boos aan en schud met mijn hoofd.
"Nee.. Ik ben gewoon dom geweest.."
"ben je dat niet nu?? Wat voor een beste vriend ben jij?? Al en ik zijn echt ongerust om je he.." zegt ze zachtjes en ik kijk haar recht in de ogen aan.
" Ik had gewoon naar mijn vader moeten luisteren.. Dan zou dit allemaal niet zijn.." zeg ik en ik zie dat ze tranen in haar ogen heeft.
"Geloof jij dan dat de Wemels slecht zijn.. Aardig zeg.. Ik.. Ik dacht dat je anders was, Scorpius.." zegt ze en staat op.
Ze kijkt me even aan en loopt dan weg.
"wacht.. Roos.. ik.. " begin ik maar het is te laat.
Ze is al weg..
Grrr..
Ik haat mezelf!!
##ROOS##
Ik loop weg van Scorpius en probeer niet te huilen.
waarom wil ik huilen??
Ik haat hem..
Ja toch??
ja..
Pap heeft gelijk..
Malfidussen zijn echt niet te vertrouwen en aardig..
Maar toch..
scorpius..
Hij leek zo aardig en lief..
Ik..
BOEM!!
ik bots tegen iemand op en val op de grond.
"O.. hé Roos.." hoor ik Al zeggen en glimlach zwak.
"is er iets???" vraagt hij en ik schud met mijn hoofd.
Moet ik het hem vertellen??
nee..
Zo erg is het nu ook weer niet..
"Hé.. Heb je Tommy gezien??" vraag ik en hij schudt met zijn hoofd.
"Nee.. ga je weer leuk kusjes geven aan hem.." lacht hij en rol met mijn ogen.
"misschien.. En wat ben jij van plan.. Jij ziet er best wel knap uit.. o.. een Date?? Met wie??" De laatste woorden zeg ik heel blij en hij wordt een beetje rood.
"nou uhm.. ja.. Dat ene Huffelpuff meisje, Adriana waar ik tijdens gedaanteverwisseling langs zat.. " zegt hij en ik lach.
"Oo.. mijne kleine Al is een grote jongen geworden... o.." plaag ik hem en veeg met mijn hand door zijn haar.
"Hé.. Stop!!" lacht hij en pakt mijn hand vast.
"Je kunt beter gaan.. Straks kom je nog te laat.. maar dus het is trouwens toch waar wat pap zei.. Dat Potters op meisjes met Rode haren vallen.." lach ik en hij haalt zijn schouders op..
"Nou ga maar.." zeg ik daarna en loop verder.
Ik loop door een lege gang en zie opeens als ik de hoek omga, Tommy..
Hij is niet alleen..
Hij is samen met een meisje..
En ze kussen..
Heeuii..
Oo..
Drama!!
Ik wil effe trouwens zeggen da ik super veel hoofdpijn heb en keelpijn dus ja..
sorry als het hoofdstukje nie zo goed is..Grtjs PotterHeadK4Ever..
JE LEEST
Why can't we be together? (Scorose)
FanfictionRose Wemel gaat samen met zijn beste vriend ( en neefje) Albus Potter terug naar Zweinstein voor hun laatste jaar. Alles gaat goed maar er is 1 probleem.. Scorpius.. De zoon van Draco Malfidus en de beste vriend van Albus.. Hij is super stom tegen...