Hoofdstuk 1: het begin..

2.7K 100 11
                                    

Hoofdstuk 1..

<< Rose >>

Ik sta op het perron en geef mijn moeder nog een knuffel.

"Aardig zijn, hé??" vraagt mijn moeder en ik zucht. "Ja ma.. En ik zal mijn best doen op school en zal op tijd beginnen met leren voor mijn PUISTen en ik zal ook op Hugo letten.. Dat beloof ik.." zeg ik terwijl ze een traan wegveegt. O.. Ja.. Ik ben roos Wemel.. De dochter van Ron Wemel en Hermelien Griffel. Zij zijn de beste vrienden van Harry Potter. Mijn oom en de tovenaar die de duisterste tovenaar van heel de wereld verlagen heeft. Ik heb een klein broertje Hugo die 2 jaar jonger is en mijn beste vriend is Albus Potter. Maar ik noem hem Al. Ik geef nu mijn vader een knuffel en hij fluistert iets in mijn oor. Hij fluistert: " Als je verliefd wordt.. Wordt dan alsjeblieft verliefd op een aardige jongen.. Niet op zo iemand als een Malfidus.." ik lach zachtjes en knik. "Zal ik zeker doen, pa.." Ik kijk nog even rond en zeg daarna doeg en stap samen met Hugo op de trein. In de trein loop ik naar de plek waar Albus en ik altijd zitten en zie ik dat er nog iemand is. Scorpius.. Argh!! Ik haat hem.. "Hey Al.." zeg ik en ga lang hem zitten. "Hey Roos.. Hoe gaat het??" vraagt hij en ik zie dat mijn hutkoffer hier al staat. "Goed.. Met jouw?? Al lang niet gezien trouwens.." lach ik en zoek in mijn hutkoffer voor mijn boek. Ik ben in de zomer begonnen met the Hunger Games te lezen en ben nu aan het laatste deel bezig.. "Ook.. En ja.. Als je gisteren lang noemt.." lacht hij ook en hij haalt ook een boek tevoorschijn. "Welk boek heb je??" vraag ik als ik mijn boek langs me neer legt. "Percy Jackson.. Jij??" hij geeft me het boek en ik kijk er aandachtig naar. " ik heb het laatste deel van the Hunger Games.." hij pakt mijn boek en ik hoor scorpius zachtjes lachen. Ik kijk hem boos aan maar hij blijft lachen. "Problemen Malfidus??" vraag ik en hij schudt met zijn hoofd en gaat langs me zitten. "Nee.. Jij Wemel?." ik rol met mijn ogen en ga tegenover Albus zitten op de plek waar Scorpius eerst zat en kijk Al boos aan want hij zit te lachen. Ik geef Al zijn boek terug en pak zelf mijn boek en lees erin. Ik lees erin voor de rest van de reis terwijl Al en die irritante draken drol praten en stop alleen even om me op de meisjes wc om te kleden.

Heeuii..
O.. Jeej.. Nieuw verhaal... Hopelijk ook een leuk verhaal..
Ik wou dit eigenlijk later schrijven maar ik verveelde me.. ;D

grtjs PotterHeadK4Ever.. <3 <3

Why can't we be together? (Scorose)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu