Hoofdstuk 9:les en verdriet..

1.3K 72 20
                                    

Hoofdstuk 9..

##Roos##

De dag daarna was eigenlijk niet zo speciaal. Ik was vooral veel in de bibliotheek en in de voormiddag werd het zwerkbalteam van Grifoendor gekozen. Ik werd gekozen voor Jager. Vandaag is het maandag en ik heb het eerste uur verweer tegen zwarte kunsten. Dit jaar krijgen we een nieuwe professor ervoor. Elk jaar krijgen we een nieuwe leerkracht voor het vak. Pap heeft me verteld dat dat toen hij naar school kwam ook zo was. Hij zegt dat er een vloek op die baan ligt maar ik geloof er niks van. Dat zegt hij gewoon om me bang te maken. Maar ik ben lekker niet bang. Als ik in het lokaal aan kom ga ik zitten op de voorste rij naast Albus. "He.. heb je scorpius gezien??" vraagt hij en ik schud met mijn hoofd. "Nee.. hoezo??" Vraag ik en hij zucht. "Ik heb hem sinds  eergister niet meer gezien." Zegt hij en achter ons hoor ik een deur dichtslaan. "Uhm.. ik zal straks helpen zoeken.." fluister ik en een man met zwarte Haren en een ronde bril loopt naar voren. Hij heeft op zijn voorhoofd een liteken in de vorm van een bliksemschicht. (schrijf ik bliksemschicht wel juist.. i don't know.. autocorrect verbeterd da nie.. dus ja.. ;D) Harry!! hij is mijn oom en de vader van Albus. "Hallo iedereen.. Ik ben Harry Potter en ik zal voor.. uhm.. een tijdje.. ligt er aan hoelang jullie leerkracht die jullie normaal hier voor hadden ziek is.. jullie vervang leerkracht zijn." Zegt hij en ik zie dat hij even glimlacht naar Al. Al glimlacht terug en Harry begint weer met praten: "Dus.. Ik zou zeggen.. alle banken aan de kant want we hebben een praktijk les vandaag.. een heleboel dingen die jullie al geleerd hebben krijgen jullie terug dit jaar voor jullie Puisten.. Zoals, daar gaan we het tegen opnemen vandaag, een Boeman." We beginnen allemaal met onze banken te schuiven em daarna begint de les.

##SCORPIUS##

Ik word wakker en kijk op mijn horloge. 8 uur.. tijd voor de les. Ik wil niet. Dan moet ik Roos weer zien en dan gaat ze vast vragen waarom ik gewoon wegliep en zo... pff.. ik blijf hier lekker gewoon. In de kamer van hoge nood. Waar niemand me ziet.. waar niemand me hoort.. hier kan ik lekker het watje uithangen die ik eigenlijk ben.. hier kan ik huilen zoveel ik wil.. hier is het veel beter dan overal anders.. Thuis maken mam en pap toch alleen maar ruzie over mij. Pap wilt nog een broertje/zusje voor me maar mam wilt niet omdat ze dan niet meer kan werken. Ze houdt van haar werk. Messchien wel meer van dat dan van mij of pap. Bij mijn grootouders loop ik toch alleen maar rond in hun super groo huis. En hier.. hier moet ik elke dag Roos zien.. Dat kan ik niet.. Als ze nu mijn vriendinnetje was wel.. maar ik kan haar niet zien met die Tommy. Arg.. ik blijf gewoon hier.. hier is het het beste.. lekker alleen..

Heeuii..
O... zielige Scorpius.. ;(
Maar leuke leerkracht.. ;D
o.. ja.. de tekening in het begin heb ik getekend voor @pandabeertje_Tessa omdat ze ook zo een mooie tekening voor mij heeft gemaakt.. ;D

Grtjs PotterHeadK4Ever.. <3 <3

Why can't we be together? (Scorose)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu