ROOS
Alles gebeurt zo snel dat ik er niet over kan nadenken. Samen lopen we allemaal naar Lucius toe en wijzen onze toverstokken ook op hem, hij laat zijn toverstok vallen en lacht dan. "Dwazen..." Zegt hij nog terwijl Harry hem vast bind. Pap stuurt een patronus naar het Ministerie terwijl mam naar me toe komt en me knuffelt. "Lieverd... Gaat het?" Vraagt ze en ik knik zachtjes. Ik kijk rond en zie Al zitten bij Adriana. Snel loop ik naar hun toe. Al snikt zachtjes en ik leg mijn hand in Adriana's nek om te voelen of haar hart nog klopt. Zachtjes hoor ik iets bonzen en haal zachtjes opgelucht adem. "We moeten haar zo snel mogelijk hier weg krijgen. Ze heeft hulp nodig voordat ze helemaal dood bloed." Zeg ik en Al staat op. Ik ga aan de andere kant van Adriana staan en we tillen haar samen op. Als ik terug kijk naar mijn ouders zie ik een paar onbekende mannen met pap en Harry praten. We lopen naar hen toe en als ze ons zien met Adriana schieten ze in actie en helpen ze ons. Ze pakken Adriana van ons over en verdwijnselen dan. Pap knuffelt me nu stevig en ik begin te huilen. "Kalm maar Roosje." Fluistert hij in mijn oor maar het helpt niet. "Roos..." hoor ik Scorpius opeens zeggen en draai me om naar hem toe. "Wat?" Vraag ik bot en hij kijkt me geschrokken aan. "Gaat het echt wel?" Vraagt hij en zet een paar stappen naar me toe. "Ja... Alleen dat mijn beste vriendin nu zo wat op het randje ligt tussen leven en dood, dat Lucius ons gevangen had genomen en ik dacht dat we allemaal dood gingen gaan en dat ik je haat. Voor de rest gaat alles prima hoor." Zeg ik boos en hij legt zijn hand op mijn wang. Ik duw zijn hand weg en sla hem vol in zijn gezicht. Met droevige ogen kijkt hij me aan. "This is why we can't be together. We kunnen elkaar gewoon niet vertrouwen." Zeg ik en draai me om. "Roos...." zegt scorpius nog maar ik negeer hem. Ik wil zo snel mogelijk hier weg.
"Roosje?" Hoor ik mam vragen en schrik op. Het is nu een paar dagen geleden sinds alles is gebeurt. Sindsdien heb ik ook niet meer met iemand gesproken behalve mam en pap. Albus en Scorpius zijn weer dikke vrienden en met Adriana gaat het met de dag beter. Ik wil met niemand praten. Ik heb mezelf ook opgesloten in mijn slaapzaal. Mam en pap zijn hier nog wel een paar daagjes om gewoon met professor Anderling te praten over alles. Daarna gaan ze weg en ben ik alleen. Behalve dan dat er nog een paar meisjes bij me op de slaapzaal slapen maar die negeer ik."Roosje, lieverd. Je moet je niet opsluiten." Zegt mam als ze de slaapzaal binnen komt. "Hmm.." zeg ik en mam gaat langs de zijkant op mijn bed zitten. "Lieverd. Sta nu op. Je moet met iemand praten. Je moet je hart luchten. En niet tegen mij. Dat heb je al gedaan. Praat met Scorpius. Geef hem nog een kans. Hij speelde gewoon nep." Zegt mam en ik schudt met mijn hoofd. "Een jongen zou zijn vriendinnetje nooit pijn doen. En dat deed hij mam. Nu zal ik altijd zo een lelijk litteken eraan over houden." Zeg ik en mam zucht. "Sta gewoon op en ga met hem praten. Begin opnieuw. Een nieuw begin. Nieuw hoofdstuk. Alles wat gebeurt is moet je proberen achter je te laten." Langzaam staat ze op en loopt dan de kamer uit. Ik kijk om me heen en zie dat niemand in de slaapzaal is en sta dan op. Mam heeft gelijk. Ik moet verder gaan. Opnieuw beginnen. Maar MET Scorpius? Ik ga voor de gezammelijk spiegel staan. Ik heb wallen onder mijn ogen, mijn vettig haar steekt elke kant uit, ik zie er lelijk uit. Snel pak ik een paar spullen en loop dan naar de badkamer. Daar douche ik me en ga daarna weer voor de spiegel staan. Nieuw begin zeg je mam, nou.. ik tover een schaar tevoorschijn en begin in mijn haren te knippen. Normaal heb ik lang haar. Maar nu knip ik het goed kort. Als ik daarmee klaar ben kijk ik in de spiegel me recht in de ogen aan. Een nieuw begin. Ik tover al mijn haar dat op de grond ligt weg en loop dan de slaapkamer uit.
Heeuii..
Oo.. We einderen steeds het einde.. nog 1 of 2 stukjes ofzoo en dan gedaan... Het was toch een leuk verhaal hé. Laat vooral weten wat je het leukste vond.. :)Grtjs PotterHeadK4Ever.. <3<3
JE LEEST
Why can't we be together? (Scorose)
FanfictionRose Wemel gaat samen met zijn beste vriend ( en neefje) Albus Potter terug naar Zweinstein voor hun laatste jaar. Alles gaat goed maar er is 1 probleem.. Scorpius.. De zoon van Draco Malfidus en de beste vriend van Albus.. Hij is super stom tegen...