Hoofdstuk 4: Straf....

1.7K 82 11
                                    

Hoofdstuk 4..

<<Scorpius>>

Damm.. Het is al een week later nadat Roos me in mijn gezicht geslagen.. Mooie Roos.. Ze heeft van die mooie bruine ogen.. Ik heb haar niet meer gesproken sindsdien.. Ik heb Albus ook bijna niet gezien omdat hij en zij bijna altijd samen zijn... Ik zie mijn beste vriend nu alleen tijdens het eten.. Hoe laat is het eigenlijk?? Ik kijk op mijn horloge en zie dat het bijna 19.55 u is... Pff.. Ik moet snel naar de trofeeën kamer gaan.. Vilder wacht daar op mij voor mijn straf.. Alle bekers proper maken zonder magie.. Pff.. Ik doe mijn toverdranken boek dicht en kijk om me heen.. Ik zit op mijn bed en zucht.. Ik sta snel op en loop naar de trofeeën kamer toe.. Als ik daar aan kom zie ik dat Vilder me boos aan kijkt en dat er iemand langs hem staat.. Roos.. O... "Je bent welgeteld 3min te laat.." zegt Vilder een beetje boos en ik kijk om me heen.  "Daar zijn alle dingen die jullie nodig hebben.. En o ja.. Geef jullie toverstokken maar af.." zegt hij bot en wijst naar de schoonmaak spullen terwijl ik hem mijn toverstok geef. Daarna loopt hij weg en ik hoor Roos zuchten. "Kom.. Dan zijn we sneller klaar.." zegt ze op een zachte maar toch een beetje boze toon en ik loop naar de schoonmaak spullen toe en haal er een spons uit. Daarna valt het me op dat vilder alle trofeeën op de grond bijeen heeft gezet en ik ga voor ze zitten en begin met een grote beker die voor mijn neus staat te poetsen. Roos gaat tegenover me zitten en begint ook de poetsen. Zo zitten we wel.. Uhm.. Uren ofzo.. Lijkt wel eeuwen.. Heel stil geen van ons twee durft iets te zeggen en ik vindt dat eigenlijk wel stom.. Ik hou van haar stem.. Steeds moeten we korter bij gaan zitten om de volgende beker te pakken en op een gegeven moment tel ik nog maar 10 bekers tussen ons en zie ik een heleboel achter me en achter Roos. Wow.. Dat gaat snel.. En we komen ook steeds dichter bij elkaar.. Ach ja..  Opeens spet ik per ongelijk wat water in haar gezicht en ze kijkt me een beetje boos aan. "Sorry.. Dat was niet mijn bedoeling.." zeg ik snel en ze lijkt me vol verwondering aan. "Wat??" vraag ik en ze begint zachtjes te lachen. "Je zei sorry.. Ik heb je nog nooit sorry horen zeggen, denk ik.." lacht ze en ik lach zachtjes mee.. Ze is zo mooi als ze lacht. Ze heeft haar haren in een staartje maar een paar lokken die ze niet mee kon vastbinden hangen voor haar ogen. "Nou.. Dan hoor je, denk ik, heel slecht.." zeg ik opeens serieus maar ze blijft lachen en spet nu per ongelijk wat water in mijn gezicht.. "O.. Daar ga je spijt van krijgen!!" lach ik en Spet terug.. We houden een groot watergevecht en lachen kei hard. Binnen 5 minuten zijn we super nat en heb ik haar weten in een hoekjr te krijgen terwijl ik een grote emmer water vasthoud. "Nee!! Net doen please!!" smeekt ze maar ik lach. Ik kiep de emmer water over haar heen en ze gilt. Ik lach zo hard dat ik letterlijk op de grond val.. Opeens hoor ik voetstappen en slik. O nee.. Vilder mag het niet zien.. De hele kamer hangt vol met water en zeep.. Damm it.. Ik kijk naar Roos en ze gebaart dat ze een idee heeft. Ze mompelt iets en nog geen minuut daarna ruimt al het water zichzelf op. Ik kijk haar vragend aan en ze lacht. "Ik wist niet dat jij dat kon.." zeg ik vol bewondering en ze haalt haar schouders op. "Ja.. Wat kan ik zeggen.. Al kan het ook trouwens.." ze mompelt nog iets en de laatste tien beker poetsen zich vanzelf super snel. Net op tijd.. Want Vilder komt net binnen als alles schoon is. Hij knikt en mompelt wat.

Hij loopt op ons af en opeens voel ik dat Roos mijn hand vast pakt. O... Yes!! "Goed.. Jullie mogen gaan.." zegt hij en we halen diep adem. "Dank je.." zegt Roos en daarna lopen we snel weg.. "Moet ik met je mee gaan tot..??" vraag ik maar ze schudt met haar hoofd. "Nee.. Ik wil je niet nog eens straf bezorgen.." zegt ze en ik glimlach zacht. " Wat aardig voor een Wemel.. En.. uhm.. Zijn we nu vrienden??" vraag ik en ze knikt. "Alleen omdat je zo aardig was daarnet, buiten de emmer water over me, en omdat je de beste vriend van Al bent.." yes!! Vrienden.. Goed begin.. Aan het einde van het jaar mijn vriendinnetje.. Hoop ik.. Ach je.. " ik vraag me eigenlijk af waarom hij niet vroeg waarom we zo nat zijn.. " zegt ze daarna en ik haal mijn schouders op.. "Misschien heeft hij het niet gemerkt.." ze lacht zachtjes en kijkt daarna weg. "Nou.. Uhm.. Slaap lekker.." zegt ze en ik knik. "Slaap lekker.." zeg ik terug en daarna lopen we elk naar onze slaapkamers.. Vrienden..

Heeuii.. O.. Jeej.. Ik heb geüpdated.. Ik heb nu examens.. Eigenlijk dinsdag nog 1 (mijn laatste omdat maandag ze bij mij op school staken) ik heb dan Frans.. Best wem makkelijk dus.. ;D

grtjs PotterHeadK4Ever.. <3 <3

Why can't we be together? (Scorose)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu