hoofdstuk 28:

1K 71 4
                                    

##SCORPIUS##

Een paar dagen later lopen Al en ik door de wegisweg om Kerst cadeautjes te kopen en we stoppen voor de zwerkbalwinkel. In de etalage ligt de nieuwste bezemsteel, De Nimbus 9000. Hij is pas twee weken in de winkel en ik heb aan pap gevraagd als ik hem mag voor Kerst.

"Ik wil hem zo graag.. Maar ik heb vorig jaar pas de nieuwe Vuurflits 2000 gekregen." Zegt Al en hij zucht. "Ik krijg hem misschien en dan mag je er zeker eens een ritje op maken." Zeg ik en we lopen verder.

"Weet je wat Roos leuk zou vinden als Kerstcadeau?" Vraag ik en hij haalt zijn schouders op. "Wel ik denk een vader die niet de hele tijd boos op haar doet omdat ze vrienden is met jou."

Ik kijk Al vragend aan en hij zucht weer. "Wel oom Ron is best wel boos op haar omdat jullie vrienden zijn maar ze zegt dat het haar niks scheelt en toch vrienden blijft met jou." Legt hij uit en het blijft even stil.

"Ik mis haar." Zeg ik daarna en Al glimlacht zacht. "Ze mist jou ook. Ze vraagt vaak hoe het met je gaat." Zegt hij en we wandelen samen de boekenwinkel binnen.

"Oma wilt trouwens dat je eens naat het Nest komt. Ze zegt dat als al mijn andere nichten en neven hun vrienden mogen meenemen dat ik dat ook mag ook al is je beste vriend een Malfidus." Zegt hij en ik lach. "Dat zou geweldig zijn. Dan kan ik Roos weer eens ziem." Zeg ik zacht en kijk tussen de boeken de perfecte boek voor Roos.

Ik zie een boek over Rozen liggen en ik glimlach breed. Wat als ik dit boek samen met een mooie ketting aan haar geef?

Ik pak het boek vast en loop naar de kassa toe.

Ik betaal voor het boek (3 sikkels en 10 knoeten) en loop dan samen met Al verder.

Als we alles hebben vertelt Al dat hij nog even iets aan Roos moet geven en verdwijnselen dan naar Roos haar huis.

##ROOS##

Adriana en ik zitten samen op bed in mijn kamer en zitten te roddelen over Al.

"Ik herinner me nog dat Al vroeger toen ik eens ruzie had met hem een kauwgom in mijn haar had geplakt. " zeg ik en we lachen. Ik laat haar een foto zien van toen en ze lacht nog harder.

"Hij was schattig toen hij klein was.. Kijk naar hem." Zegt ze en ik lach. "Klein maar ondeugend. Nu nog een beetje maar minder." Zeg ik en leg de foto weg.

"Wat is hij nog een beetje? Schattig of ondeugend?" Lacht ze maar stopt omdat er op mijn slaapkamer deur wordt geklopt.

Ik sta op en zie dat het Hugo is. "Wat is er Hugo?" Vraag ik bot en hij zucht. "Wees maar aardig zus. Al en Malfidus staan aan de deur en Pa en Malfidus maken ruzie." Zegt hij en loopt daarna naar zijn kamer.

"Als ik jou was moeten we maar zo snel mogelijk er tussen komen." Zegt Adriana en ik knik.

We rennen zo snel mogelijk de trap af en zie Pap en Scorp ruzie maken.

Heeuii.
Oo..
beetje Cliffhanger??
Nee.. Vast nie.. ;D

Grtjs PotterHeadK4Ever.. <3<3

Why can't we be together? (Scorose)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu