Hoofdstuk 56: Zwerkbalwedstrijd Roos Vs Tommy

753 53 2
                                    

##ROOS##

De volgende ochtend sta ik vroeg op. Ik kleed me aan, pak mijn zwerkbalspullen en ga naar de grote zaal. Vandaag heb ik een zwerkbalwedstrijd tegen Tommy. Ik ga hem inmaken. Hij is wachter en ik jager. Ik ga dus lekker veel punten maken en hij gaat zien dat ik over hem ben. Onder voor de Grote Zaal zie ik Scorpius staan samen met Adriana. Waar is Albus? Ze praten wat en ik besluit om naar hen toe te lopen. "Goedemorgen." Zeg ik blij en geef Scorp een kusje op zijn wang. "Goedemorgen, schoonheid. Klaar om die sukkel van een Tommy in de pan te hakken?" Vraagt hij en ik knik. Adriana zegt niks en ik zie dat ze naar haar voeten kijkt. "Hé, Adriana. Is er iets?" Vraag ik en ze knikt. "Ik heb gewoon gisteren ruzie gehad met Al. Ik hoop dat hij het vandaag al vergeten is." Zegt ze en ik kijk haar met grote ogen aan. "Jij en Al... Ruzie? Dat kan niet! Jullie..." Zeg ik en stop mijn zin omdat ik Albus zie aankomen. "Ga gewoon naar hem toe en... Uhm... Weet ik veel wat. Kus hem ofzo." Zegt Scorp en ik lach. "Geen tips weggeven die je zelf ook nodig hebt he." Plaag ik hem. "Jij hebt de tips meer nodig dan ik. Ik was niet degene die jou bedroog." We lachen en Adriana loopt naar Al toe. Ze ziet er onzeker uit. Al blijft staan en ik zie dat ze wat praten. Goed. "Ik heb trek. Kom je?" Vraag ik Scorp en hij knikt we lopen de Grote Zaal binnen.

"En Roos Wemel scoort weer! Wat een geweldig punt! Het staat nu hondertachtig tegen zestig voor Grifoendor!" Roept Milan Jordaan, de omroeper en gekke Grifoendor. Ik juich. Alweer gescoord! Ik heb de meeste punten gemaakt. Ik ben niet te stoppen! Ik kijk even naar Scorp die met een paar Zwadderaars zitten te kijken hoe ik speel. Ik glimlach naar hem en als hij mij ziet kijken glimlacht hij terug. Daarna vlieg ik snel verder.

"En Celeste Johnson heeft de snaai, dus dat betekent dat Grifoendor wint met driehonderdvijftig punten tegen Ravenklauw die maar honderd punten heeft!" Roept Milan. Ik vlieg naar Lily, Al's zusje en mijn nichtje, toe om haar een knuffel te geven. "Geweldig gedaan!" Zeg ik blij. Lily en ik hebben alle punten gemaakt. Sophia, de andere Jager, was geraakt door een beuker in het begin. Ik kijk even naar Tommy en zie dat hij op zijn kop krijgt door de Ravenklauw aanvoerder. Ik glimlach breed en landt daarna op de grond. Scorp, Adriana en Al zijn ondertussen het veld op gelopen en ik loop naar hen toe. "Goed gedaan Rosie!" Zegt Adriana super blij en knuffelt me. "Dank je." Lach ik en kijk naar Scorp. "Dank je dat je me overhaalde om toch mee te doen. Het voelt goed om te winnen tegen die stome Sukkel van een Tommy." Hij glimlacht breed naar me en geeft me een kusje. "Woow. Wacht.. Zijn jullie weer samen?" Vraagt Al alsof hij uit de lucht komt gevallen en knik. "Wist je dat dan niet? Ik dacht dat Scorp je dat wel verteld zou hebben, of Adriana." Scorpius begint te lachen. "Nee.. Volgens mij waren ze te druk bezig met elkaar te zoenen enzo. Ik zag hun halverwege de wedstrijd samen weglopen." Hij knipoogt en Adriana wordt een beetje rood. We lachen allemaal. "Kom! Naar de kamer van Hoge Nood! Ik heb zin in een feestje!" Zeg ik blij en pak Scorps hand vast.

Heeuii..
Voor degene die het nogaltijd niet weten. Ik heb examens van te dinsdag tot nu komende dinsdag dus jullie weten nu waarom ik zo lange tijd (4-5 dagen ofzo) nie in dit boek heb geschreven.. ;D Als mijn examens over zijn zal ik gewoon weer om de 2-3 dagen weer in dit boek schrijven..

Grtjs PotterHeadK4Ever.. <3<3

Why can't we be together? (Scorose)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu