hoofdstuk 64: ontsnapping..

567 47 5
                                    

ROOS

We zitten in een cirkel en kijken goed rond, op zoek naar dingen die we kunnen gebruiken. "Is hier geen geheime weg uit? Ik bedoel... Dit huis zit vol met geheime gangen." Vraagt Scorp en ik zie zijn vader even nadenken. "Het kan zijn maar dan weet ik dat niet want ik ben hier maar een paar keer gekomen." Zegt hij en ik sta op. "We kunnen kijken." Stel ik voor en loop naar de dichtsbijzijnde muur. Ik leg mijn hand erop en loop langs de muur. Al en Scorp volgen mijn voorbeeld en doen de andere muren. Ik doe nog een muur en op een gegeven moment voel ik een klein knopje. "Gevonden!" Roep ik en iedereen komt naar me toe. Ik druk op het knopje en er verschijnt voor ons een kleine doorgang. "Kom op dan!" Zegt Al blij en gaat als eerste door de doorgang. Iedereen volgt hem. "Goed gedaan." Fluistert Scorp voordat hij als voorlaatste, voor mij dus, door de doorgang gaat. Hij plant snel een kusje op mijn mond en ik glimlach breed. Daarna ga ik door de doorgang.

ADRIANA

"wow..." zeg ik zacht als we verscholen voor het huis van Scorpius zitten. "Goed.. Ik heb een idee hoe we ongezien binnen komen. Maar iedereen moet kort bij elkaar blijven." Zegt Albus vader, Harry, en ik knik. "Jij vooral Adriana. Jij moet heel ongezien met ons meekomen. Als hij merkt dat je mee bent gekomen zal hij je zeker proberen te pakken." Zegt hij daarna en ik knik weer. We staan op en we lopen heel dicht bij elkaar rond het gigantische huis. Ik wist niet dat Scorpius in zo een groot huis woonde. Dat heeft hij nooit verteld. Ach ja... Hij hoeft ons ook niet alles te vertellen. Rond het huis staat een grote heg en als we aan de linkerkant zijn haalt Roos haar vader, Ron, zijn toverstok tevoorschijn en maakt een gat in de heg. "Kom." Beveelt Harry en iedereen volgt hem naar binnen.

Lucius Malfidus

Ik kijk vanaf de enige toren van mijn huis rond. Ik zie Potter en zijn vrienden het huis binnenkomen. Wacht... Er is nog iemand bij. A.. Dat is dat Modderbloedje. Hoe heet ze ook al weer? Hmm.. Aldiana... Ariana.. Nee.. Adriana... Ja... Hmm... Dit kan nog wel leuk worden. Ik kijk hoe Potter en de rest heel langzaam en voorzichtig naar de voordeur gaan en ik glimlach breed. Ik wijs op de standbeelden wat op het dak staat van mijn huis en ik spreek een betovering uit zodat ze gaan leven. Het zijn drie grote slangen en ik zeg tegen hen: "Val Potter en zijn vrienden maar laat dat modderbloedje. Ik heb nog wat in petto voor haar." Lach ik en de slangen knikken. Ze kunnen me begrijpen, goed. De slangen glijden weg, naar beneden. Ik kijk toe hoe ze Potter aanvallen.

Heeuii.. :)
Woop woop.. Ik kan weer schrijven!! Jeej!! :) :) :) K ben terug en ga weer suuuuuper veel schrijven voor jullie (en ook voor mezelf..)

Grtjs PotterHeadK4Ever.. <3<3

Why can't we be together? (Scorose)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu