hoofdstuk 73:

535 40 10
                                    

SCORPIUS

Ik zit met Albus aan de zwadderichtafel. Een paar dagen zijn voorbij gegaan sinds al het gedoe van Lucius. Mijn relatie met Roos is volgens mij zo goed als voorbij. Echt erg. Ik hou nog super veel van haar maar ze is boos op mij. "Scorp." Zegt Al opeens en ik schrik op uit mijn gedachten. Hier en daar hoor ik kinderen om ons heen fluisteren. "Wat is er?" Vraag ik en Al wijst in de richting van de ingang van de grote zaal. Ik kijk er naar toe en zie... Roos.... Maar ze ziet er anders uit. Haar haren. Ze heeft ze geknipt. Ze loopt terwijl iedereen haar aangaapt de grote zaal in, maar in plaats van dat ze naar de grifoendortafel gaat, gaat ze naar ons toe. "Ik wil je spreken." Zegt ze als ze voor me staat. "Uhm.. Okee goed." Zeg ik en kijk vragend naar Al. Hij grijnst naar me en ik duw hem zachtjes terwijl ik opsta. Snel volg ik haar de grote zaal uit. We gaan naar buiten toe en blijven daar ergens in een hoekje staan. Ze kijkt me aan en ik staar ongemakkelijk terug. Uhm.. En wat nu? Ik hoor haar zuchten. "Sorry, maar waarom wil je me spreken?" Vraag ik na een tijdje. "Mam zegt dat opnieuw moet beginnen. Dat alles wat er dit jaar gebeurt is achter mij moet laten en opnieuw moet beginnen." Zegt ze. Ik knik en ze lacht. "Ik weet dat jij nu denkt van waarom vertel je mij dat maar. Het zit zo... Mam zei ook dat ik je nog een kans moest geven. En ik wil je graag bij mijn nieuw begin. Mijn vraag aan jou is... Wil jij ook nog mij in jou leven?" Het blijft een tijdje stil. Bedoelt ze nu dat ze me gewoon nog een kans wilt geven. "Ik had het kunnen weten." Zegt ze na een tijdje en wilt net weglopen maar ik hou haar tegen. "Roos, wacht. Ik moest gewoon even nadenken over hoe jij je vraag had gesteld. Maar als jij bedoelt van dat je mij nog een kans wilt geven.. Nou roos... Dan kies ik...."

heeuii..
Oo.. Ja.. Klein stukje maa k wilde een mini cliffhanger.. :) Toch leuk als Kyara dat doet eah.. Ja he.. :) Nee.. vast niet maar toch is het zo... Desnoods smeken jullie maar als ik vandaag nog een stukje in dit boek moet schrijven.. :)

Grtjs PotterHeadK4Ever.. <3<3

Why can't we be together? (Scorose)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu