Hoofdstuk 23: Albus Weet alles..

1.1K 68 7
                                    

##ROOS##

De weken daarna zijn vooral heel raar en stil.

Scorpius en ik praten amper met elkaar.

Ik hou van hem..

Echt waar maar pap..

Hij zal zo woedend zijn als hij er achter komt..

Wat moet ik doen??

"Roos??" Hoor ik Albus vragen en ik schrik op.

"Ja Al.. Wat is er??" vraag ik en ik zie dat Adriana langs hem is komen zitten.

We zitten langs het meer en wachten op Scorpius die nog bezig is met zijn straf..

Hij had vanochtend de vervang leerkracht voor Toverdranken uitgescholden voor kleine dikke muis.

"Waar denk je over??" vraagt hij en ik zucht.

"Over Scorp. Meer niet.. " zeg ik en tover een boek tevoorschijn.

In de verte zie ik Oom Harry lopen..

Hij loopt vast naar de kassen toe van Kruidekunde om met prof. Lubbermans te praten..

Ik doe mijn boek open en begin erin te lezen..

Het is een heel romantisch boek..

Romeo en Julia..

Ik heb het al vaak gelezen maar blijf het leuk vinden..

"Heey iedereen.." Hoor ik Scorpius even later vrolijk roepen en ik kijk op.

Hij komt vrolijk hier naar toe gewandelt en heeft iets in zijn handen..

Wat zou dat zijn?

"Heey Scorp.." zeggen Al en ik tegelijkertijd als hij tegenover ons gaat zitten.

Ik zie dat hij een brief in zijn handen heeft en Al kijkt hem nieuwschierig aan.

"Ik heb een brief gekregen van Pap en er staat dat jullie tijdens de vakantie eens mogen blijven logeren.. Geweldig he!" zegt hij vrolijk en ik glimlach zwak.

"Leuk.." zeg ik zacht en Scorp kijkt me recht in mijn ogen aan.

"Is er iets Roos??" vraagt hij en ik haal mijn schouders op.

Ik weet gewoon nu al dat het niet mag van Pap..

Hij heeft wel honderd keer..

Neee duizend keer gezegd dat ik niet te vriendelijk moet doen tegen een Malfidus..

En Scorp en ik zijn vrienden dus..

"Nee.. Niks.." zeg ik snel en kijk naar het meer.

"Echt niet??" Vraagt hij en ik zucht.

"Nee.. Gewoonn.. Ik dacht aan mijn vader.. Maar ja.. Weet je.. Het stelt niks voor.." zeg ik en lees verder in mijn boek..

stelt niks voor..

Tuurlijk..

Roos.. Sinds wanneer lieg je tegen je vrienden??

heeuii..
leuwk stukje??
Ik was aan het lezen in het 2de deel van the maze runner tot ik me besefte dat ik nog had gezegd dat ik verder ging schrijven dus..
Tadaaa!! ;D

Grtjs PotterHeadK4Ever.. <3<3

Why can't we be together? (Scorose)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu