Burçlar temel olarak dört gruba ayrılırlar: ateş, toprak, su ve hava. Her grup içinde 3 tane burç bulunur. Kişilerin burçlarına göre hangi kişilik özelliklerine sahip olduğu anlaşılabilir kanısı yaygındır.
✻ Ateş burçları: ; Koç, Aslan ve Yay'dır.
✻ Toprak burçları: Boğa, Başak ve Oğlak'tır.
✻ Hava burçları: İkizler, Terazi ve Kova'dır.
✻ Su burçları: Yengeç, Akrep ve Balık'tır.
ATEŞ BURÇLARI ;
İsminden de anlaşılacağı üzere ateş burçları canlılık ve güç sembolüdürler. Son derece hevesli, girişken, dinamik ve enerjiktirler. Yüksek idealleri olan, gözü pek, cesur, kendine güvenen ve otoriter kimselerdir. Yeni fikir ve kavramlarla ortaya çıkmayı sevdikleri için her konuda yeni açılımlar getirebilirler. Doğuştan gelen güçlü bir liderlik vasıfları vardır. Bu özellikleri ile insanları kendilerine çekerler. Bu burca dahil olanlar, kendisinden başkasının idaresine girmeye izin vermeyen, özgürlüklerine düşkün, baskıya dayanamayan, daha çok kendisini ve çevresini yönlendiren insanlardır.
Koç, Zodyak'ın (Burçlar Kuşağı) ilk burcudur. Ateş grubu özelliklerinin tamamını eksiksiz bir şekilde yansıtır. En girişimci ve kararlı burçtur. Riske girmeyi, yeni başlangıçları sever, fikir ve yöntemleri harekete geçirir.
Aslan, burcunda ise ateş grubunun daha ziyade sanat yönü ön plana çıkar. Bu burçtakiler kültürel alanlarda kendilerini gösterirler. Bir derece gösteriş de olsa aslanlar, yaptıkları işe kendi damgalarını vururlar.
Yay burcunda ise daha ziyade din ve felsefe konularında lider vasfı olanlar ön plana çıkar. Ateş enerjisinin psikolojideki karşılığı olan agresifliği ve cesareti bu burçta görmek mümkün. Ayrıca bu burç mensupları enerjilerin uluslararası araştırma, eğitim, seyahat ve akademisyenliğe yöneltirler.
TOPRAK BURÇLARI ;
Toprak Grubu burçlarda doğanlar, maddi konulara önem veren, ayaklarını yere sağlam basan, pratik kararlı ve koruyucu insanlardır. Altyapı kurmaları ve üretmeleri dolayısıyla Zodyak'ın üreticileridir. Çok verimlidirler. Sakin ve hatta durgun görünmelerine rağmen hırslı ve çıkarlarını gözeten kimselerdir. Hırslı ve kararlı olmalarından dolayı istedikleri konularda çok başarılı olurlar. Yaptıkları işe önem veren, sorumluluk sahibi kişilerdir. Pratik olmaları ve ellerindeki kaynakları iyi kullanmaları sonucu başarılı olurlar. Gerçekçi, dakik, sadık, sabırlı ve dengeli insanlardır. Tedbirli oldukları için ani kararlar vermez, düşünerek hareket ederler ve bu sebeple de para, zaman ve enerjilerini boşa harcamazlar. Planlarını genellikle uzun vadeli yaparlar.
Boğa burcu, Toprak Grubu'nun tipik özelliklerine sahiptir. Bu burca dahil olanlar duyarlı, dostluğa çok önem veren ve maddeye düşkün yapıdadırlar. Sabırlı ve sebatkar insanlar olup, yeni ahbaplıklar kurmada hayli başarılıdırlar. Yapıcı ve becerikli insanlar genellikle bu burçtan çıkarlar. Başarıya ulaşmak için gerekli olan elle tutulur, gözle görülür konulara önem verirler.
Başak burcu mensupları ise daha ziyade sahip olduğu değerleri iyi kullanma ve gerekli dikkati göstermeleri ile ön plana çıkarlar. Sağlık konularına düşkündürler. Başak'lar toprak grubu özelliklerini araştırma, düzenlilik, doğru zamanlama ve çalışkanlık şeklinde sergilerler. Yaptıkları her işi en küçük ayrıntılarına kadar eksiksiz yapmaya çalışırlar. Bu sebeple de düzen ve dikkat isteyen işlerde bu tip insanlar daha başarılı olurlar.
Oğlak burcu insanlarının ise pratik yönleri ön plandadır, organizasyonlarda ve yöneticilikte başarılıdırlar. Sabırlı, disiplinli ve yapıcı özelliklere sahip olan oğlak burcu mensupları devlette ve büyük işletmelerdeki hiyerarşiye uyum sağlar ve üst düzey yönetici olurlar.
HAVA BURÇLARI ;
Hava burcunda doğan insanlar, topluma değer veren, öğrenmeyi ve iletişimi seven zeki insanlardır. Meraklı, yeniliklere ilgi duyan, mevcut durumdan rahatlıkla sonuç çıkarabilen, önüne çıkan fırsatları değerlendirebilin ve konuşmaları ile karşısındaki etkileyen insanlardır. Yetenekli, çok yönlü, uyanık ve biraz da havai tiplerdir. Bilgi toplamayı ve yaymayı yani iletişimi severler. Bu sebeple Hava burçlarına Zodyak'ın bilgi işlemcileri denir. Ayrıca bu burçlar gerçeğe çok değer vermeleri ile de bilinirler.
İkizler burçlar arasında haberleşme ve bilgi biriktirme konusunda en gayretli olanlarıdır. Biraz geveze olmakla birlikte bunların akıl yürütme yeteneği gelişmiştir. Analiz ve sentezi sever, bilgi peşinde koşarlar.
Terazi burcu ise daha ziyade insani ilişkilerde denge ve adalet için çabalar. Bu burca mensup olanlar güzel sanatlara da yatkındırlar.
Kova burcunda olanlar ise çevredekilere yardımcı olma eğilimindedirler. Yenilik ve keşif peşindedirler. Zekasını ve teknolojiyi birleştirerek insanlığa hizmet etmek isterler. Doğa bilimleri, teknoloji ve politika ile uğraşır, mantık yürüterek sonuca giderler.
SU BURÇLARI ;
Su yumuşaklığın, duygusallığın ve sevginin sembolüdür. Dolayısıyla bu grubun burçlarında doğanlar sakin, durgun, aşırı duyarlı, pasif ve duygusal kimselerdir. Romantik ve çok hassastırlar. Güçlü bir sezgi kabiliyetleri vardır. Bu gruba mensup olanlar zaman zaman kuruntucu, kıskanç ve kuşkucu, hatta kinci bile olabilirler. İnatçılıkları ile de bilinen su grubu insanları duyguları ile akılları arasındaki hassas dengeyi kurmakta zorlanabilirler. Başkalarının dertlerini kendi dertleri gibi kabul edip üzülmekten ve sürekli fedakarlık yapmaktan yıpranırlar. Değişik özellikleri olan suyun tipik yansımaları vardır ve bazen bir damlanın masumiyetini yansıttıkları gibi, bazen de bir okyanusun vahşi dalgaları gibi kabarabilirler. Güçlü duygularını özenle korumaya çalışırlar. İnsanlara çok bağlıdırlar ve bu sebeple de gerektiğinde bütün kalpleri ile severler.
Yengeç burcunda doğanlar, genellikle evlerine ve ailelerine düşkünlüğü ile bilinirler. Toplumları oluşturan en küçük birim olan ailesini besler, büyütür ve korur. Aile konusunda hassas ve duygusaldır, sevgisini eşi ve çocukları ile paylaşır.Çevresindeki her insandan da ayni hassasiyeti bekledikleri için, kolay geçinilir tipler değildir. İyi günlerinde neşeli, iyi kalpli, yardımsever, düşünceli ve anlayışlıdırlar. Fakat herhangi belirgin bir neden olmadan somurtkan ve alıngan olabilirler. Yakınlarını ve arkadaşlarını çok sevmelerine karşın, bunu pek belli etmezler. Kendilerini herhangi bir şekilde inciten kişileri zor bağışlarlar ve yapılan hareketi asla unutmazlar.
Akrep burcunda doğanların gizemli yapıları vardır. Duyguları bilinçli kullanırlar.Duygularına kapılırlarsa, tehlikeli olabilirler. Akrep'ler ukala ve kendini beğenmiş insanları sevmezler, onları aşağılayarak hadlerini bildirirler. Kendi bildiklerini okuyarak, uzlaşmaya yanaşmazlar. Aşırı bir şekilde kuşkuculardır, kolay inanmazlar ama inandıkları bir konuyu da sonuna kadar inatla savunurlar. Çalışmalarında sabır ve özenle çalışırlarken, gösterişten uzak bir şekilde işlerini yaparlar.
Sonuncu burç olan Balık'ta ise duygular ve sezgilerin bilinçsiz kullanımı söz konusudur. Dış etkenlerden çok etkilenirler. Kendinden önce gelen bütün burçlardan özellikler taşıdığı için bütün burçlarla iyi anlaşır. Moral değerleri güçlü olan Balık burcu diğer insanlara yardım eder. Hatta bu uğurda kendini feda edebilir. Kısaca fedakarlık anlamına gelen balık burcunun, sevdikleri için yapamayacağı bir şey yoktur.
♈ ♉ ♊ ♋ ♌ ♍ ♎ ♏ ♐ ♑ ♒ ♓
ℛℰℳℰLİK 1 ♕
Herkese iyi burçlu günler genç ve hep genç olanlar ヅ.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BURÇLAR
Non-FictionYou can' t depend on your eyes when your imagination is out of focus. - Hayal gücünüzün ayarı bozuksa, gözlerinize güvenemezsiniz . ℛℰℳℰℒ İK ➀ ...