,,Když nám bylo pět, ptali se nás, čím chceme být až vyrosteme. Naše odpovědi byly třeba astronaut, prezident nebo v mém případě princezna.
Když nám bylo deset, ptali se znovu. Odpověděli jsme rocková hvězda, kovboj nebo v mém případě zlatá medailistka.
Ale teď, když jsme vyrostli, tak chtějí vážnou odpověď. No, co třeba tuhle: Kdo to sakra ví.
Tohle není čas, dělat těžká a rychlá rozhodnutí, je čas na dělání chyb. Sednout do špatného vlaku a někde uváznout. Zamilovat se, často. Studovat filozofii, protože tam není šance udělat kariéru. Rozmyslet si to a rozmyslet se znova, protože nic není trvalé.
Takže dělejte tolik chyb, kolik dokážete. Tak aspoň jednou, když se zeptají, kým chcete být, nebudeme muset hádat. Budeme to vědět."
Elisa nemohla uvěřit, že odmaturovala. Úplně poprvé za svých tisíc let odmaturovala. Nikdy si nemyslela, že se to stane.
Všichni maturanti a spousta dalších studentů, učitelů, pracovníků a rodičů, poslouchali projev Jessici. Elisa musela uznat, že se jí povedl, i když šel jedním uchem dovnitř a druhým ven.
Elisa se během toho trochu zamyslela. Co by se stalo, kdyby je jejich matka neproměnila v upíry? Pravděpodobně by byla pouze žena v domácnosti, jak to dříve bývalo, našla by si muže a měla rodinu.
Ale Elisa už by se nikdy nechtěla vrátit zpět a být člověk. Nemohla žít v minulosti, ale přítomnosti. Právě teď byla spokojená.
Kdyby se neproměnila, nepotká Jaspera, který by vlastně ani nebyl chladný, protože je čarodějky stvořily jen pro to, aby mohli zabít původní.
Nakonec si všechny maturanty postupně začali zvát na podium, aby jim předal diplom.
Elisa se velmi zarazila, když z podia viděla blondýnku, která seděla úplně vzadu. Nečekala, že dorazí. Ale aspoň byla sama.
Jakmile byly všechny diplomy, Elisa se okamžitě vydala za blondýnkou. A netvářila se zatím zrovna šťastně.
,,Co tu děláš?" Zeptala se Elisa. ,,Přišla jsem ti pogratulovat a také předat malý dárek." Vysvětlila Rebeka a vytáhla malou krabičku.
Elisa se na svou sestru nejdříve chvíli prohlížela, než si krabičku převzala a podívala se dovnitř.
Nacházel se tam stříbrný přívěsek, který byl ve tvaru diamantu, nad kterým byla malá korunka. A uvnitř diamantu se nacházel skutečný diamant.
Elisa se musela trochu zasmát. Asi budou dvě korunky, které bude u sebe nosit.
,,Proč se mi zdá, že jsi se s Jasperem domluvila a vybrala ho tak, aby se hodil k prstenu." Přemýšlela Elisa nahlas, než Rebeku objala.
ČTEŠ
Vampire Queen (Twilight Saga/Jasper Hale)
FanficElisa Qunne Mikaelsonová. Další dítě Ester a Mikaela a sestra svých sourozenců. Po té, co byla na rok zavřená v rakvi, rozhodla se, že chce být aspoň na chvíli od svých sourozenců, odstěhovala se do Forks. Avšak nečekala, že tam potká své st...