"Oh my name is Tengku Ammar Khuzair just call me Ammar,"kata client dihadapan mereka. Eric memandang Ammar dengan riak pelik. Macam pernah dia dengar nama ni.
Erlin yang mendengar kata Ammar terus membuat muka terkejut tetapi cepat cepat dia cover .Dia terus melihat cermin yang tersedia di bilik itu dan melihat mukanya.
"Okay dengan muka kau ni mesti dia tak cam muka kau,"kata Erlin perlahan.
Eric yang lihat muka adiknya yang sedikit pucat. Lantas dia bertanya kepada adiknya."Yana are you okay?".
Nasib baik Eric memanggil nama Erlin dengan nama Yana kalau tidak kantoi sudah. Erlin melihat Eric dan melakarkan senyuman tanda dia okay.
"Yana okay. Cuma rasa tak sedap badan sikit,"kata Erlin ringkas. Dia tidak tahu hendak berkata kerana gagap. Ammar dihadapan mereka membuat keputusan untuk diam.
'Kenapa jantung aku berdegup kencang bila tengok dia,' kata Ammar dalam hati.
"Okay kita sambung lah ye pasal tadi.Sorry ada masalah sikit tadi,"kata Eric kepada Ammar. Ammar hanya menggelengkan kepalanya tanda tidak kisah.
Habis sahaja sesi mesyuarat, Ammar membuat keputusan untuk balik segera kerana dia mendapat panggilan dari ibunya. Erlin pula pantas balik ke biliknya tanpa sempat Eric hendak berkata sesuatu.
Sampai sahaja di biliknya, terus dia duduk di sofa yang tersedia lalu merehatkan diri."Fuh nasib baik dia tak kenal aku siapa kalau tak bocor rahsia aku,"
Dia mencari ketenangan dengan membuka lagu dengan volume yang kuat dan terus memandang permandangan dari bilikku.
"Haih bila la semua ni nak berakhir,"katanya sambil mengeluh.Kemudian Erlin terus mengemas barangnya dan terus balik ke rumah.
𖦹𖦹𖦹
Di sekolah...
Sedang Erlin asyikmembuat latihan addmath yang diberi oleh cikgu,tiba tiba ada pengumuman.
"Perhatian kepada Erlin Diyana,anda diminta untuk datang ke pejabat dengan segera,terima kasih."
Erlin yang mendengar namanya disebut terus keluar dan mengabaikan bisikan bisikan budak kelasnya.
'Nasib baik grandpa panggil aku dapatla aku rehat dari tengok nombor je dari tadi,'kata Erlin dalam hati.
Dia terus membuka pintu pejabat dan pergi ke bilik pengetua.
Knock..Knock..
"Masuk," kata grandpa dengan suara yang acah garau.
"Ha kamu tak kenapa ayahanda panggil kamu kesini,"katanya lagi sambil membuat muka garang.
Erlin yang melihatnya terus ketawa dan letakkan kepalaku di mejanya.Huaa ngantuk semua salah Erlick.Dia boleh ajak aku main pubg pukul 3 pagi.
"Hm ada apa grandpa,lin ngantuk ni,"kata Erlin dengan nada mengantuk.
"Papa kamu cakap dia nak grandpa adakan perkhemahan sempena kamu nak SPM.Kamu okay tak kalau grandpa wajibkan form 5 untuk pergi perkhemahan tu."katanya dengan nada prihatin terhadap Erlin.
Erlin yang mendengar kata grandpa tadi terus duduk dengan tegak.
"Hm lin okay je lagipun lin boleh suruh anak buah lin jaga kitaorang sepanjang perkhemahan tu,"kata Erlin dengan nada tenang.
"Hm kalau macamtu okaylah sekejap grandpa nak panggil semua pengawas,"katanya lalu menyuruh kerani membuat pengumuman.
"Lin duduk dekat bilik rehat grandpa boleh hehe alang alang tu boleh dengar sekali apa yang korang bincang,"kata Erlin sambil tersengih.
Grandpa yang melihatnya terus mengusap kepala sambil mengangguk. Dia tanpa berfikir panjang terus masuk ke dalam bilik rehat dan memandang ke arah bilik mesyuarat.
Grandpa yang cadang untuk buat bilik ni. Orang yang di bilik mesyuarat takkan nampak apa yang berlaku di bilik rehat grandpa tetapi kami yang di bilik rehat ini boleh melihat dengan jelas bilik mesyuarat.
𖦹𖦹𖦹
"Perhatian kepada semua jawatan tinggi pengawas,anda diminta untuk hadir ke bilik mesyuarat sekarang juga,". Ammar yang baru nak melelapkan mata terus berdiri tegak dan keluar dari kelas.
"Weh Ammar rasanya kenapa ayahanda panggil kita semua pergi bilik mesyuarat?"tanya Adam.Haih mamat ni kalau tak kecoh tak sah.
"Taktau setahu aku semua kes kita dah completed,"kata Ammar.Sedar sedar kami sudah didepan bilik mesyuarat.
Dia masuk dan lihat semua orang telah duduk di tempat masing masing.Dia dan Adam terus duduk di tepi ayahanda kerana Ammar ialah ketua pengawas manakala adam ialah penolong ketua pengawas.
"Okay assalamualaikum,awak semua tahu kenapa saya panggil kamu semua?"kata ayahanda dengan muka yang tegang.
Mereka yang melihat muka ayahanda itu terus menundukkan kepala sambil menggeleng tanda tidak tahu.
"Dahdah angkat balik kepala kamu tu saya gurau je tadi,"kata ayahanda sebelum dia tergelak. Mereka yang mendengar kata ayahanda tadi terus mengangkat muka sambil tersengih.
"Okay sebenarnya saya panggil kamu semua ni sebab saya cadang ingin bawak semua batch form 5 pergi perkhemahan.Ada orang yang ternama sponsor perkhemahan ni jadi semuanya free.Awak semua setuju?"
Kami yang mendengar kata ayahanda tadi terus mengangguk kepala dengan teruja tanda setuju.
"Okay saya cadang untuk pergi ke Terengganu selama 4 hari 3 malam dan perkhemahan tu start lusa.Petang ni saya akan edarkan borang untuk awak isi dan esok bagi dekat saya ataupon Ammar.Semua jelas ?"kata ayahanda yang penat akibat bercakap panjang lebar tadi.
"Faham,ayahanda" kata mereka semua serentak.
"Okay tu sahaja semua boleh pergi ke kelas balik.Ammar,adam tunggu sekejap ayahanda nak cakap something,"katanya sebelum pergi ke cermin yang disebelah bilik rehat ayahanda itu.
Ammar dengan Adam yang melihat ayahanda ketuk pintu terus mengerutkan dahi.Tiba tiba ayahanda bercakap di cermin itu,
"Lin,masuk bilik mesyuarat sekejap ayahanda nak cakap something,"
YOU ARE READING
Mafia Princess ©
Action☞︎︎︎ COMPLETED ☜︎︎︎ (Previously known as The Mysterious Girl) "Don't leave me if you already know who I really am" Erlin Diyana.Seorang perempuan yang sangat misteri.Dia sangat manja bersama keluarganya.Hidupnya sangat ceria dan bahagia sehingga ora...