"Weh lin aku laparlah.Kau taknak masak ke," sergah Khalif yang entah dari mana muncul. Erlin yang sedang sibuk melihat barang dapur itu terkejut dengan sergahannya.
"Oh mak kau jatuh kuali.Ish bodohla kau bang, tak pasal pasal aku melatah," marah Erlin.Khalif ketawa melihat muka adik susuannya.
"Amboi seronok ketawa. Tak mahu kongsi ke,"kata Erlen yang baru keluar dari biliknya. Laju dia turun ke dapur apabila mendengar tawa seseorang.
"Ni hah mamat galah ni. Tibatiba dia sergah aku nasib tak kena makan kaki aku,"kata Erlin. Dia pergi ke peti ais lalu mengambil barang barang untuk dimasak.
"Bang, macam mana kau boleh jadi fasilator dengan kak Fyza?"tanya Erlen sambil duduk di hadapan Khalif. Khalif memusing badannya memandang Erlin sebelum memandang Erlen.
"Oh aku cakap dekat grandpa yang aku dengan kak Fyza nak jadi fasilator korang kat sini.Sebab aku rasa tak sedap hati,"kata Khalif selamba.Erlin yang baru hendak membuka api itu terus terhenti.
"Kau kenapa kak tibatiba kaku macam anak patung tu,"kata Erlen yang sedar akan perilaku kakaknya.
"Quiero decir algo (Aku nak cakap sesuatu)"kata Erlin yang kaku dari tadi.Dia pergi ke Khalif dan Erlen lalu duduk di hadapan mereka berdua.
"Woo woo kenapa tiba tiba cakap bahasa asing ni, " potong Erlen. Dia sudahla tidak berapa reti dengan bahasa perancis ini.
"Dia taknak orang lain dengar la.Ish kau ni spoil mood betul,"marah Khalif. Erlin memandang kosong ke arah adiknya. Sudah biasa kena spoil mood dengan budak itu.
"Okay okay kita serious," Khalif dan Erlen terus buat muka serious mereka.
"Aku suruh serious je takpayahla dengan muka muka sekali serious.Buruk betul muka korang," kata Erlin selamba.Erlen dan Khalif terus meluku kepala Erlin. Puas hati Erlin melihat muka marah mereka.
"Okay okay ni serious,"
"Antes, mis hombres me llamaron. Dijo que nuestro enemigo podría atacar mañana. Tampoco sé por qué el anciano quería atacar cuando yo estaba cerca de muchas personas,(Tadi anak buah aku call aku.Dia cakap yang musuh kita mungkin akan serang esok.Aku pun taktau kenapa orang tua tu nak serang masa aku dekat ramai orang.)"kata Erlin dengan muka tegang.
"Habistu adik nak abang buat apa," tanya Khalif. Nasib baik dia datang sini, nampaknya firasat hatinya memang betul.
"Lin quiere que todos tengan cuidado mañana y no quiere que nadie camine solo.(Lin nak semua orang berhati hati esok dan tak mahu seorang pun jalan seorang seorang,)"
"No te preocupes, has hablado con tus hijos.(Jangan risau adik dah bincang dengan anak buah adik)" Khalif dan Erlen hanya mengangguk kepala tanda faham.
"Dah pergi panggil semua orang turun makan. Aku masak maggi je sebab tak ada barang dapur," Erlen yang mendengar ayat 'makan' itu terus memanggil mereka.
"Woi turun makan woi Erlin dah masak ni," jerit Erlen.Khalif terkejut dengan jeritan adiknya lalu terus menyepak Erlen.
"Nak jerit, jerit jauh jauh bodo jangan jerit kat tepi telinga aku,"marah Khalif.Erlen hanya tersengih sumbing.
Tanpa disedari,ada seseorang mendengar perbualan mereka.
𖦹𖦹𖦹
"Haih bosannya.Aku nak buat apa ek.Aktiviti semua start esok,"keluh Ammar.Dia melihat Erlick yang sudah tidur di katilnya itu.
Ammar yang sedang baring disofa itu akhirnya membuat keputusan untuk pergi ke ruang tamu.
"Hm duduk ruang tamu best jugak ada tv,"
Sebaik sahaja Ammar dalam perjalanan nak pergi ke ruang tamu,dia terdengar satu suara di dapur.
"Oh aku cakap dekat grandpa yang aku dengan kak Fyza nak jadi fasilator korang kat sini.Sebab aku rasa tak sedap hati,"
'Eh tu bukan suara abang Khalif ke? Kenapa aku tengok diaorang macam rapat je,' gumam Ammar. Dia bercadang untuk menyorok disebalik almari di dapur itu.
"Kau kenapa kak tibatiba kaku macam anak patung tu,"
"Eh tu suara Erlen kan? Dia cakap kat siapa tu," Ammar terus menjenguk sedikit kepalanya ke arah dapur itu. Dia lihat Erlin memusing kepala melihat Erlen selepas lelaki itu memanggil 'kakak' .
"Erlin?Kenapa Erlen panggil Erlin 'Kak'?Bukan diaorang couple ke?"kata Ammar perlahan supaya mereka yang didapur itu tak dengar akan suaranya.
'Siapa Erlin ni sebenarnya?Kenapa aku rasa dia macam ada something dengan keluarga Erlen?Ha grandpa !Kenapa abang Khalif panggil pengetua grandpa?Siapa sebenarnya diaorang ni?' kata Ammar dalam hati bertubi tubi.
Akhirnya dia patah balik ke bilik sambil memikirkan tentang ayat mereka yang di dapur itu. Terus tiada rasa nak makan tetapi memikir tentang ayat mereka bertiga di dapur tadi.
YOU ARE READING
Mafia Princess ©
Action☞︎︎︎ COMPLETED ☜︎︎︎ (Previously known as The Mysterious Girl) "Don't leave me if you already know who I really am" Erlin Diyana.Seorang perempuan yang sangat misteri.Dia sangat manja bersama keluarganya.Hidupnya sangat ceria dan bahagia sehingga ora...