☾︎ B A B 1 4 ☽︎

6.6K 455 8
                                    

"HAH SERIOUSLY !!" jerit mereka serentak. Orang ramai yang sedang menunggu bas memandang mereka semua termasuk cikgu.

"Diamla sikit bodoh sakit telinga aku," kata Erlick. Ye Erlick tahu pasal dua sekolah tu sebab Erlin dan Erlick yang cadang.

"Macam mana kau tau," kata Hanis.

"Aku yang suruh grandpa ajak diaorang,"kata Erlin sambil meminum air starbucks yang sempat dia singgah tadi.

"Weh lama tho tak jumpa geng kat korea tu.Aku rindu nak gaduh dengan Erin," kata Addan.

Sedang seronok kami berborak,bas yang ditunggu tunggu telah sampai.Ada tiga bas yang grandpa sewa sebab takut pelajar tak muat.

"Okay bas 1 untuk kelas Amareld dan Batani. Bas 2 untuk kelas Cheryl dan Dinamic. Bas tiga untuk kelas Emerald dan Finus," kata cikgu penyeleras.

Mereka terus naik ke bas masing masing dengan senyap.Erlin duduk di tempat belakang sekali sebab dia tak suka duduk di bahagian depan.Sebaik sahaja Erlin duduk,dia lihat Ammar sedang berjalan ke arahnya.

𖦹𖦹𖦹

"Hai ,ada orang tak kat sebelah kau," kata Ammar.Erlin yang perasan akan kehadirannya terus melihatnya.

"Tak ada orang.Duduklah kosong lagi tempat tu," Ammar terus duduk di sebelahnya selepas meletakkan barang barang di atas.

Selepas semua orang sudah duduk di tempat masing masing,bas itu mula bergerak.Erlin hanya melihat permandangan luar.Ammar dia lihat sedang berborak dengan Adam di sebelahnya.

"Weh nah kau punya makanan. Erlick bagi," Erlin yang tersedar dari termenung terus memandang Fatin.

"Thanks,". Fatin hanya mengangguk kepala.

Erlin terus makan makanan yang Erlick bagi tadi.Biasalah lapar. Pagi tadi tak sempat makan sebab langau manatah tukar alarm dia.

Selesai makan,mata Erlin kian memberat.Tiba tiba dia terlelap dan kepalanya jatuh ke bahu Ammar.

Ammar yang perasan bahunya berat terus memandang ke sisinya.Dia lihat kepala Erlin jatuh ke bahunya lalu mengusap kepala Erlin.

"Sleep well,princess,"bisiknya ke telinga Erlin.

𖦹𖦹𖦹

"Babe ,bangun kita dah sampai ni,"kata Ammar.Erlin yang mamai itu terus memandang Ammar.Jarak di antara Erlin dan Ammar hanya beberapa inci yang membuatkan muka mereka merah.

"Erk oh okay," kata Erlin lalu terus bangun dan turun. Ammar yang masih terkedu itu disergah Adam.

"Woi jomlah turun.Kau nak tidur sini ke,"sergah Adam.

"Oi aku suka Erlin,"latah Ammar.Adam yang mendengar kata Ammar tadi membuntangkan matanya.

"Wah abang ammar kita dah jatuh cinta guys,"seloroh Adam.Ammar yang baru perasan katanya tadi terus telinganya merah.

"Ma..ma..mana ada,"nafi Ammar.Selepas itu,terus Ammar keluar tanpa pedulikan ejekan Adam.

𖦹𖦹𖦹

"Kau buat apa lama lama kat bas tadi,"kata Felix.Erlin terus menjeling tajam kepada mereka.

"Asal tak ada siapa kejut aku,"katanya dingin. Mereka terus takut apabila dengar suaranya yang lain itu.

"Erk sorrylah ,kitaorang mana tau kau tidur,"kata Hanis yang diam dari tadi.Erlin hanya memandang kosong ke arahnya.

"Yow kak,tak rindu aku ke,"sapa Erlen.Erlen ialah budak Delfi Highschool.

Mafia Princess ©Where stories live. Discover now