☾︎ B A B 5 4 ☽︎

5.3K 373 72
                                    

"Hai Erlin! Lama tak jumpa kamu," kata Datin Amirah girang. Erlen menayangkan senyuman lalu menyalam tangan orang tua itu. 

"Kenapa lambat tadi? Ada masalah ke," tanya Puan Farda kepada anak anaknya. Que Anzril melihat sedikit pakaian anaknya . Beberapa minit kemudian baru dia faham .

"Tadi ada traffic jam sebab tu lambat sikit," bohong Eric. Dia sudah biasa menipu tentang mission ni jadi dia tidak berasa janggal sangat.

"Eh kenapa sembang dekat sini. Jom duduk dekat tempat kamu semua. Tempat kamu dekat depan sekali ye," kata Dato Haikal sambil tersenyum manis sebelum mengajak isterinya pergi melayan tetamu yang lain. Que Anzril dan keluarganya membalas senyuman Dato Haikal.

Que Anzril memandang anaknya kembali. "Macam mana mereka boleh tahu kita dekat sini," tanya Que Anzril mendatar. Puan Farda tidak melayan mereka malah pergi ke tempat mereka yang sudah ditempah. Dia tahu apa yang mereka bincangkan. Apa lagi kalau bukan kerja mafia mereka tu.

"Tak ada apa apa pun. Ni Shadow lah pa," riak Erlin bangga. Eric, Erlen dan Erlick memandang jengkel ke arah gadis itu.

"Pastikan diaorang kawal tempat ni. Papa tak mahu ada perkara buruk berlaku pula dekat sini. Takut ada yang trauma nanti," ujar Que Anzril. Dia menggunakan bahasa perancis kerana tidak mahu orang lain mendengar kata mereka.

"Okay pa," kata mereka serentak lalu pergi ke meja VIP di hadapan.

𖦹𖦹𖦹

Suasana riuh rendah di dalam dewan itu terus menjadi suasana sunyi apabila mendengar suara seseorang bercakap sesuatu.

"Test, test , satu dua tiga," kata tok kadi . Kini mereka yang ingin melakukan akad nikah menjadi perhatian semua tetamu.

Erlin terpandang cinta hatinya yang bakal menjadi suami kepada seseorang. Dia menunduk kerana tidak mahu menangis. Erlick disebelah menggosok bahu Erlin. Dia faham kenapa gadis itu menunduk.

"Boleh kita mula akad nikah ni?" tanya tok kadi kepada Ammar dihadapannya. Erlin memandang pelamin . Tiba - tiba dia baru perasan dengan ketiadaan pengantin perempuan.

"Mana Emy? Dah nak mula akad nikah ni," tanya Datin Amirah kepada bodyguard mereka. Dato Haikal menyuruh beberapa anak buahnya supaya mencari Emy dimana.

"Em sekejap ye tok. Pengantin perempuan tak sampai lagi," kata Dato Haikal lembut. Ammar hanya tenang seperti tidak kisah bahawa Emy tiada.

Dewan itu kecoh dengan suara tetamu yang hadir. Anak buah Dato Haikal membantu ketuanya menenangkan suasana kekecohan di dalam dewan.

"Boss, kami dapat tahu yang Emy larikan diri dengan seorang lelaki. Dan yang paling mengejutkan ialah Emy sedang mengandung anak lelaki itu," kata salah seorang anak buah Dato Haikal.

"Apa?! Mengandung?" jerkah Dato Haikal. Semua orang yang berada di dalam dewan itu terkejut dengan jerkahan Dato Haikal tiba tiba. Anak buahnya mengangguk dalam keadaan kepalanya menunduk. Tidak sanggup melihat ketua mereka naik angin. Silap silap habis kepalanya dipancung suami orang itu.

Perbualan mereka dikejutkan dengan kedatangan Datin Amirah. "Kenapa abang jerkah tadi? Terkejut sayang," Dato Haikal memandang isterinya dengan riak muka yang gusar.

"Sayang, anak buah abang kata Emy larikan diri dengan lelaki lain sebab dia mengandung anak lelaki tu," terang Dato Haikal perlahan. Datin Amirah terkejut mendengar berita itu.

Mafia Princess ©Where stories live. Discover now