"Nenda...nenda tak ingat Uzair ke,"kata Ammar tibatiba.Nenda terkejut dengan ayat Ammar itu
"Kamu Uzair ke?"kata nenda dengan terkejut.Ammar mengangguk kepalanya.Nenda terus memeluk Ammar dengan ketat.
"YaAllah Uzair!Rindunya nenda dengan kamu,"kata nenda dengan girang.Ammar membalas pelukan itu sambil tersenyum.
"Uzair pun rindu nendaa,"kata Ammar.Nenda terus meleraikan pelukan itu.
"Mana uzair pergi?Nenda dah lama tunggu uzair datang,"kata nenda sambil membuat muka sedih.Ammar tergelak melihat muka nenda.Haih dari dulu tak berubah perangai nenda.
"Hehe sorrylah nenda,Uzair dah selalu suruh anak buah Uzair cari nenda tapi tak jumpa,"terang Ammar.
Mereka sambung berborak borak akibat sudah lama tak berjumpa.Tanpa disedari mereka,seseorang mendengar perbualan mereka tadi.
𖦹𖦹𖦹
Ammar naik ke atas setelah habis bersembang dengan nenda.Banyak betul benda nenda nak bagitahu.Dia singgah ke bilik Erlin sebentar untuk melihat keadaan gadis itu.
Dia nampak Erlin yang sedang tidur dengan lena itu.Dia tersenyum lalu pergi ke arah Erlin perlahan lahan supaya gadis itu tidak terjaga.
Tiba-tiba,dia terdengar suara Erlin mengigau.
"Hm..hm..Yana nak jumpa Uzair,"ngigau Erlin.Ammar yang mendengar itu terus memeluk Erlin.Dia pun rindu dengan Yana.Tak sangka Yana tu Erlin.Betul lah orang kata.
Jodoh tak kemana.
"Hei sayang,ni Uzair kat sini.Dah jangan nangis,"pujuk Ammar lembut.Erlin yang terdengar suara Ammar itu terus memeluk Ammar dengan ketat.
"Tsk..tsk..mana Uzair pergi.Kenapa Uzair tinggalkan Yana sorang sorang,"kata Erlin sambil menangis di bahu Ammar.
"Sorry.Dahdah kan Uzair dah ada dekat depan Yana ni,"pujuk Ammar.Setelah beberapa minit,baru tangisan Erlin reda.
"Dah okay hm,"kata Ammar sambil mengesat air mata Erlin.Kemudian,dia mendodoikan belakang sampai kedengaran dengkuran Erlin.
"Im sorry princess,"kata Ammar perlahan di telinga Erlin.Kemudian dia keluar dan pergi ke biliknya.
𖦹𖦹𖦹
Erlin terjaga apabila mendengar suara yang agak bising di luar.Dia membasuh mukanya sebelum keluar dari bilik.
"Ha dah bangun pun cucu kesayangan atoknda ni,"perli atoknda.Erlin tersenyum sebelum rebah di bahu Erlick.
"Bila atoknda sampai,"tanya Erlin kepada atoknda.Dia lihat semua orang sudah duduk di meja makan.
"Baru sampai tadi.Dah jom makan sama sama,"kata atoknda yang mengajak Erlin dan Erlick.Mereka makan dengan senyap kerana itu salah satu adab di istana.
Selesai makan,semua berehat di ruang tamu.Erlen dan Erlick asyik dengan game mereka.Eric naik ke bilik untuk siapkan kerjanya.Atoknda dan nenda sudah lama ke bilik.Hanya Erlin dan Ammar yang focus di television.
'Hm nak usha mansion lah dah lama aku tak pergi,'kata Erlin dalam hati.
Dia berbisik sesuatu kepada Erlick kemudian terus berlari naik ke atas.Ammar yang melihat Erlin berlari itu mengerut keningnya.
"Kenapa tu Er?"tanya Ammar kepada Erlick.Erlick hanya mengangkat bahu tanda tidak tahu.
Beberapa minit kemudian,Erlin turun dengan hoodie,seluar hitam.Hampir kesemuanya hitam di badan Erlin.
YOU ARE READING
Mafia Princess ©
Action☞︎︎︎ COMPLETED ☜︎︎︎ (Previously known as The Mysterious Girl) "Don't leave me if you already know who I really am" Erlin Diyana.Seorang perempuan yang sangat misteri.Dia sangat manja bersama keluarganya.Hidupnya sangat ceria dan bahagia sehingga ora...