☾︎ B A B 3 6 ☽︎

4K 323 1
                                    


"Erk, hai?" sapa Erlin dengan kekok. Dia takut dengan renungan Ammar. Tajam sangat sampai kecut dia dibuatnya.

"Siapa lelaki tadi," kata Ammar mendatar . Adam dan Faliq mengerut kening masing masing. Ni apa kes ni. Ammar ni jealous ke apa.

"Kawan," kata Erlin ringkas.Ammar masih memandangnya. Aduhh Ammar jangan pandang aku macamtu. Cair aku tengok mata kau.

Gatal.

"Erk kau okay tak Erlin?" Adam bersuara bagi menenangkan suasana yang dingin. Ammar hanya diam mendengar perbualan mereka. Dia masih terfikir siapa lelaki tadi.

"Pengsan je bukannya koma lagi,"kata Erlin selamba. Ammar mengetuk kepalanya kuat.

"Ha cakap lagi macamtu. Kalau koma betul betul macam mana," Erlin mencebik. Alaa orang gurau je itupon nak ketuk kepala.

"Dahla daripada korang buat drama dekat sini baik pergi makan," kata Faliq. Perutnya sudah menyanyi menunggu makanan.

Erlin secara tiba tiba melompat. Mereka bertiga di hadapannya terkejut melihat Erlin yang tidak ubah seperti beruk.

"Erlin nak tunjuk something. Nak ikut?" tanya Erlin. Dia membuat muka comel supaya jejaka di hadapannya mengikutnya. Mereka bertiga kelihatan ragu ragu.

"Kau nak tunjuk apa dekat sini. Bukan ada apa apa pun dekat sekolah ni," kata Faliq. Dia yang dah 5 tahun duduk sini pun bosan dengan selok belok sekolah ni.

"Siapa kata tak ada? Ni mesti korang tak pusing elok elok kan?"

"Jap jap kenapa kau cakap macam kau dah lama dekat sekolah ni? Kau pun baru berapa bulan sekolah dekat sini," kata Ammar. Erlin smirk. Sombong betul. Aku pemilik sekolah ni aku tau lah.

"Taknak ikut sudah. Nanti kalau Erlin datang bawak something jangan mintak,"kata Erlin lalu terus pergi meninggalkan mereka bertiga.

"Okay okay kitaorang ikut," kata Adam cepat. Eleh dah merajuk baru nak ikut. Erlin senyum dalam diam." Dah cepat Erlin dah lapar ni,"

Mereka bertiga terus berlari pergi ke arah Erlin yang sudah jauh dari mereka. Ammar memeluk bahu Erlin. Ceit pantang jumpa berpeluk je kerja.

𖦹𖦹𖦹

Mereka hanya berjalan mengikuti gadis itu yang tersenyum senyum. Senyum pasal apa pun taktau. Faliq tiba tiba tersedar yang mereka sudah tiba di belakang bangunan sekolah.

"Err Erlin kita nak buat apa dekat sini," kata Faliq. Dia menggosok gosok lengan . Meremang tho lalu dekat sini. Adam hanya membuat muka cool. Begitu juga dengan Ammar. Dia hanya diam memeluk bahu gadis itu.

"Adelah,"

Tiba tiba Erlin berhenti di depan stor yang agak besar seperti rumah teres. Adam dan Faliq di belakang mereka terkejut dengan hentian Erlin tiba tiba.

"Dah sampai," kata Erlin. Ammar terus melepaskan pelukan di bahu gadis itu. "Kita nak buat apa dekat sini,"

"Jom masuk," Belum sempat Erlin masuk ke dalam, tangannya ditarik Faliq sehingga terdorong gadis itu ke belakang. "Kau seriouslah Lin nak masuk dalam. Seram tho stor ni aku tengok," kata Faliq.

"Kata lelaki sejati tapi penakut," sindir Erlin. Adam ketawa dengan ayat Erlin. Bukan calang calang orang dapat kutuk Faliq. Apa lagi kutuk depan depan.

"Aahh takde takde. Nak ikut sudah kalau taknak ikut pandai pandai balik sendiri," kata Erlin. Dia terus membuka pintu stor itu. Faliq yang ragu ragu tadi hanya mengikut mereka. Apa ingat dia berani ke nak balik sorang sorang.

Memang tak la.

Mereka berempat akhirnya masuk ke dalam stor sekolah itu. Stor itu kelihatan berhabuk dengan barang barang yang berselerak.

"So,"

"Kita nak buat apa dekat sini," kata Adam. Dia melihat persekitaran stor sekolah itu. "Korang duduk rapat rapat sikit dengan Erlin. Nanti ada pulak yang tertinggal,"

Terus mereka bertiga pergi ke arah Erlin. Lah ingatkan Faliq je penakut. Rupanya Adam dengan Ammar pun penakut. Erlin ketawa dengan perangai masing masing.

Dia menyelak langsir stor itu kuat. Faliq terkejut lalu memeluk lengan Adam kuat sehingga terjerit Adam menahan kesakitan.

"Sakit bodoh. Ingat tangan aku ni besi ke,"

"Ala sorrylah aku tengah takut ni,"

"Nasib member kalau tak aku dah tendang kau pergi dekat kerusi sana tu," kata Adam. Dia menjeling tajam kepada Faliq. Dia lihat Faliq hanya tersengih.

Perbualan mereka berhenti apabila mereka terdengar bunyi yang kuat di dalam stor.

"Weh weh apa jadi. Gempa bumi ke ni," kata Adam. Mereka berdua takut lalu memeluk Ammar dengan kuat.

"Woi woi apa main peluk peluk ni. Gay ke apa," kata Ammar. Dia sedaya upaya melepaskan pelukan kawan kawannya. Aku straight lagi woi.

"Dah dah lah tu buat drama pukul 2 pagi. Cepat masuk kang Lin tinggal jangan menangis," kata Erlin. Dia sudah masuk ke dalam suatu tempat.

"Woahh," kata Adam,Faliq dan Ammar serentak. Dia terkejut dengan apa yang mereka lihat sekarang. Walaupun mereka sudah biasa lihat tapi yang paling mengejutkan apabila mereka lihat 'benda' itu di sekolah.

"Sejak bila stor sekolah ni ada lif tho," kata Adam. Dia terus masuk ke dalam lif yang sudah dimasuki Erlin. Dia terkejut melihat dalam lif itu. Cantik siot aesthetic gitew.

"Yang lagi dua ekor tu kenapa. Nak hantu makan korang ke," Terus Faliq dan Ammar masuk ke dalam lalu mengetuk kepala Erlin serentak.

"Aduhh ni dah kali ke berapa aku kena ketuk kepala ni,"

"Ha cakap lagi macamtu. Aku yang pastikan kau kena makan nanti," kata Faliq geram.

"Dah tekan button G tu," arah Erlin kepada Adam yang bersandar di tepi button itu. Adam hanya mengikut arahan gadis itu.

Tiba - tiba terpampang skrin dimana satu robot senyum kepada mereka berempat "Hai Miss Yana,"

"Hai Fix. Lama tak jumpa," kata Erlin gembira. Mereka bertiga yang sudah terkejut seperti beruk itu Erlin abaikan.

"Itulah. By the way hai Ammar,Adam,Faliq!" sapa Fix kepada mereka pula. Fix tergelak melihat muka jejaka jejaka itu yang sudah ternganga mulutnya.

"Macam mana awak kenal kami?" tanya Ammar. Dia sudah pening dengan keadaan sekarang.

"Saya kenal semua orang. Saya kan robot," kata Fix ringkas. Sedang asyik Fix bercakap, mereka terdengar bunyi seperti loceng.

"Okay kita dah sampai," kata Erlin. Pintu lif yang tertutup tadi terus terbuka luas.

Adam, Faliq dan Ammar makin ternganga mulut mereka. Nak tahu apa yang terkejut? Next chapter welk.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Mafia Princess ©Where stories live. Discover now