☾︎ B A B 3 1 ☽︎

4.8K 344 10
                                    

Erlin meletakkan keretanya di kawasan pedalaman sedikit supaya orang lain tidak nampak kedatangannya .Erlin masuk ke dalam mansion dengan berhati hati .Dia melihat persekitaran mansion itu .

"Kenapa macam senyap je," Erlin mencari semua anak buahnya di seluruh sudut .Aik kosong nya . Diaorang ni pergi jalan jalan ke .Erlin pusing satu mansion mencari anak buahnya .Tiba-tiba, Erlin terdengar suara yang bising di laman rumah.

"Weh janganlah percik air dekat aku!"

"Jay,nak pelampung angsa tu!"

"Weh tolong aku tak pandai berenang woi!"

Suara suara jeritan bergema di kawasan itu ."Kauorang dekat kolam rupanya," kata Erlin lalu duduk di sebelah Arief yang sedang baring di kerusi khas di tepi kolam ."Eh Lin datang tak bagitahu," tanya Luth yang sedang menggrill sosej .

"Kauorang nak buat barbecue tak bagitau.Nasib aku datang sini,"kata Erlin sambil menjeling mereka yang tersengih ."Hehe kitaorang saja je buat barbecue tengok tengok kau dah datang,"kata Arief .Dia mengambil ice lemon tea lalu berikan kepada bossnya itu. Erlin mengambil lalu minum dengan nikmat.

"Kauorang tak ada apa apa ke harini,"tanya Erlin kepada Luth dan Rayyan yang sedang meletakkan sosej dan ayam di atas pinggan."Taktahu .Aku pun tak dengar apa apa pun pasal musuh. Sejak sejak ni aku tengok Red Eagle macam senyap," kata Rayyan .

"Aku rasa dia ada rancang something. Tak apa nanti aku suruh Amri hack sistem diaorang. Tapi jangan sampai diaorang sentuh keluarga aku,"kata Erlin dingin.Suasana di kawasan itu terus menjadi sunyi tiba tiba. 

Arief di sebelah gadis itu sudah menggosok lehernya. Meremang woi duduk sebelah boss kalau dia jadi dingin ."Wah makanan !Jom makan kauorang nak tunggu sampai sejuk ke," Suara Amran memecahkan suasana dingin. Erlin hanya membuat muka tidak bersalah lalu memandang jejaka yang keluar dari kolam itu. "Entah diaorang tiba tiba je jadi patung dekat sini. Kan Ri?" 

Erlin menepuk kuat bahu Amri yang termenung di sebelahnya . Aik aku cakap sekejap je tadi takkan sampai termenung diaorang ni . "Amri , kau okay tak ni," kata Amran pula lalu menepuk dahi kembarnya. 

Pap !

"Aduh . Apa ni Am sakitla gila," Amri menyepak kaki Amran sebelum mengusap dahinya . Ingat dahi aku ni papan ke. Amran menghiraukan pandangan tajam kembarnya itu lalu memandang Luth dan Rayyan yang jadi patung di depan dia sekarang. "Hah yang ni kenapa teringin nak jadi barbie ke. Muka pun macam tayar pecah ada hati nak jadi model patung," dengan selamba Amran mengutuk mereka berdua . Dengan muka yang menjengkelkan itu dia melihat dua jejaka di depannya sebelum,

Pap ! 

"Amboi kau selamba kutuk kitaorang . Apa ingat muka kau tu macam Song Joong-ki ke," kata Luth . Dia meluku kepala Amran dengan geram. Rayyan malas melayan mereka lalu pergi ke arah mereka yang sibuk melantak makanan. Amboi aku yang masak diaorang yang melantak . Erlin memanggil anak buahnya yang sibuk mandi itu untuk makan . 

Suasana di kawasan itu terus menjadi riuh rendah dengan tawaan mereka . Erlin tersenyum seketika melihat keceriaan anak buahnya . Tak boleh bayangkan kalau masing masing dah kahwin nanti . "Hei Yana, are you okay?"

Gadis itu memandang lelaki yang menyapanya . Oh Luth . "Yana okay je cuma tulah banyak pulak masalah datang tibatiba . Itu yang tak sihat sikit," kata Erlin sambil memasukkan ayam ke dalam mulutnya . Em sedap ! Sedang sedap gadis itu makan ayam , secara tiba-tiba Rayyan menyerabutkan rambut gadis itu. 

"Itulah kau . Engkau tu baru 17 tahun tau belum kerja lagi . Cuba jaga sikit diri kau tu," bebel Rayyan. Tangannya yang tadinya menyerabutkan rambut itu mengusap rambut Erlin. Dia dah anggap Erlin ni macam adik beradiknya sendiri. Kalau bukan sebab ni , dia tak tahulah dimana dia duduk sekarang . Erlin tersenyum dengan kata Rayyan. Sebab ini dia suka datang sini kalau dia rasa bosan. Mereka dah menganggap Erlin macam adik mereka sendiri . 

"Lin, nak lagi tak ayam ni," tanya Amran yang dari tempat barbecue . "Ada lagi tak daging? Aku tak sempat makan lagi daging tadi," Amran terus mengambil daging yang terletak di tepi meja makan. Dia saja biarkan daging tu sebab dia tahu yang Erlin tak makan daging lagi. 

"Nah Lin. Nak lagi panggil aku tau," 

"Okayy," kata Erlin. Dia terus mengambil daging itu lalu masuk ke dalam mulutnya . Dia mencicah sedikit daging itu dengan sos black pepper .Kemudian dia masuk ke dalam mulutnya . Luth yang melihat gadis itu makan hanya mampu menggeleng kepala. Kuat makan betul. Haih perempuan. 

𖦹𖦹𖦹

Sedang khusyuk Erlin makan, dia terdengar suara seperti seseorang memanggil namanya . Dia mencari cari kelibat yang memanggil namanya. Dia lihat seorang anak buahnya berlari ke arahnya dengan laju.

"Boss!Boss!"

"Hm apa?" tanya Erlin. Matanya memandang daging dihadapannya sebelum memandang anak buahnya. Seketika dia mengerut kening. Dah kenapa gaya dia ni macam baru lepas jogging. Jogging apa malam malam ni." Dark Knight datang sini," kata anak buahnya, Is . Lelaki itu terus mengambil air yang ada di atas meja. Fuh dahaga betul. 

Erlin membuntangkan matanya. Hah sudah dah kenapa mamat tu nak datang sini. "Kenapa dia datang sini," tanya Erlin pelik. "Taktahu. Dia suruh aku panggil kau je," 

"Dia dekat mana sekarang," 

"Dekat taman belakang rumah," Erlin masuk ke biliknya sebentar sebelum berjumpa dengan ketua Dark Knight. Mahunya kantoi kalau Erlin tunjuk muka dia yang sebenar. Sempat dia berkata kepada Is supaya suruh lelaki itu menunggu sebentar. 

"Weh Is, asal kau berpeluh macam baru lepas training ni," tanya Amri . Pelik juga aku tengok nak kata dia kena ugut dengan ketua 'DK' tu macam pelik. Yelah Is kan muka macam tak ada perasaan ."Tak cerita dia macamni," Is memandang atas sambil meletakkan jarinya di dagu seolah olah seperti sedang berfikir. 

"Yang kau tengok awan kenapa sial," Amran mengerut keningnya. Tadi nak cerita tiba-tiba pandang atas pulak dah kenapa. "Haih korang ni. Aku nak flashback lah ni," 

"Dah tu yang kau tengok awan sambil buat muka macamtu asal," 

"Bodohla korang ni. Tak pernah tengok drama ke sial. Buat sekarang kalau tak aku tak buat flashback," ugut Is. Mereka hanya pasrah dengan perangai lelaki itu lalu membuat mimik muka seperti Is. Ni aku maleh ni kalau dengan Is. Tengah takut takut pun lawak bodoh dia datang .Masing masing mula memandang atas sambil memikirkan sesuatu .

Flashback   

Flashback   

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Mafia Princess ©Where stories live. Discover now