☾︎ B A B 7 ☽︎

7.5K 532 9
                                    

"Lin, is this you," kata seorang lelaki yang berada di hadapan Erlin.

"Yeah, do i know you?"tanya Erlin dengan membuat muka terkejut.Dia berasa agak curiga dengan lelaki dihadapannya ini.

"Kau dah lupa aku ke lin. Sampai hati kau, tsk.. tskk,"ha sudah menangis pulak mamat ni. Ni kalau orang nampak ni mahu gelabah dia dibuatnya.

"Weh ni akulah khalif kau tak ingat ke ? Hiks sampai hati lupa abang kau sendiri,"kata lelaki itu.Erlin terus memeluknya dengan ketat.

"Omoo khaliffff rindunya kat abangku sorang nii,"kata Erlin sambil memeluknya dengan kerat.

"Woi woi peluk tu elokla sikit tak bernafas abang ni,"katanya sambil sedaya upaya meleraikan pelukan itu.Erlin yang tersedar terus meleraikan pelukan sambil tersengih.

"Hehe sorryla dah lama tak jumpa abang tu yang peluk kuat sangat.Mana abang Khalid?"kata Erlin. Selalunya kalau ada abang disitu juga ada adiknya. Tapi harini dia hanya dapat jumpa abang Khalif je.

"Abang khalid busy sikit sejak kebelakangan ni sejak daddy suruh dia ambil alih kerja kat KHAI HOLDING tu,"katanya. Erlin mengganguk kepala tanda mengerti.

"Okayla bang lin balik dulu nanti abang eric dengan 2 ekor monyet tu bising pulak kenapa balik lambat,"kata Erlin sebelum mencium pipinya.

"Okay byee nanti kalau abang khalif dengan abang khalid free kami datang rumah kauorang,"

"Okay!"kata Erlin girang sebelum mengambil telefon untuk menelefon Ammar.Tanpa disangka olehnya bahawa Ammar telah melihat semua perlakuan Erlin dan Khalif tadi.

𖦹𖦹𖦹

'Hm nak pergi mana ea bosan la semua kedai kat sini'kata Ammar di dalam hati.Dia memutuskan untuk jalan jalan melihat persekitaran mall itu.Ammar terpandang Erlin keluar dari Farda Boutique itu.

"Macam mana dia boleh masuk butik tu? Bukan ke butik tu hanya orang ternama je boleh masuk,"katanya perlahan sambil melihat Erlin keluar dari butik tersebut.Ammar nampak hampir kesemua pekerja butik tersebut menunduk hormat kepada Erlin.

"Kenapa semua pekerja kat situ tunduk kat dia? Dia kaya sangat ke sampai semua orang kena tunduk kat dia?"katanya perlahan sebelum menyorok supaya Erlin tak nampaknya.

Dia menyorok di satu kedai yang tidak jauh dari tempat gadis itu. Tiba-tiba, dia ternampak seorang lelaki menyapa Erlin.

"Siapa lelaki tu?Kenapa dia tegur Erlin macam diaorang dah kenal,"

Ammar hanya melihat mereka berbual bual sebelum terkejut.

"Uish kenapa erlin peluk lelaki tu?! Diaorang ada apa apa ke? Hm maybe boyfriend dia yelah dia pun lawa so tak mustahil kalau dia ada boyfriend,"bebel Ammar kepada dirinya sendiri.

'Eh kenapa tiba tiba aku rasa jeles dengan diani. Em takpe jugak lagipun aku suka dia sejak kejadian nak pergi cafe tu'katanya dalam hati.

Ammar terus keluar dari tempat menyorok apabila sedar bahawa lelaki itu sudah pergi.

Kring..Kring..Kring..

Incoming call from Erlin ✨

"Hm kau kat mana sekarang,"

"Oh aku dekat dekat dengan area tu jugak,"

"Ha okay aku pergi kat kau sekarang,"

Selesai Ammar bercakap,dia terus end call dan pergi dekat tempat Erlin dengan pantas.

𖦹𖦹𖦹

"Eh cepat betul pakcik ni end call,"kata Erlin lalu terus duduk di kerusi yang berdekatan dekat butik tadi.Sempat dia stalk instagram sepanjang menunggu kehadiran Ammar.

"Sorry lambat sebab pergi toilet sekejap tadi,"katanya. Erlin hanya mengiyakan katanya lalu menyuruh dia menghantar cepat ke rumah sebab dah lambat. Dia takut kena bebel dengan Eric nanti.

"Dah jom balik. Kesian orang rumah aku nanti terfikir kenapa aku tak ada dekat rumah sampai malam," kata Erlin. Ammar mengangguk kepala lalu masing masing berlari pergi ke kereta.

"Okay dah sampai,"katanya.Erlin tersedar dari termenung tadi. Dia melihat luar sebelum memandang Ammar.

"Hehe thanks ajak aku pergi jalan jalan.Sorry tak sempat nak tengok wayang sebab takut orang rumah aku marah pulak,"kata Erlin dengan sedikit rasa serba salah.

Ammar hanya menggeleng kepala. "Tak apa lain kali bole ajak kau lagi kan," Erlin tersenyum dan mengangguk kepala.Dia keluar dari kereta tersebut dan Erlin lihat Ammar juga keluar dari kereta.

"Esok aku ambik kau pergi sekolah,"katanya.

"Erk takpelah aku boleh je naik kereta sendiri,"kata Erlin .Nanti ada pulak yang kata aku nak tumpang orang kayala, perempuan murahla ,ha susah dia nanti.

"No,no,no. Mulai harini,aku akan ambil kau pergi sekolah.No excuse," katanya tegas memandangku. Erlin menundukkan kepala kerana takut melihat muka Ammar yang sudah marah.

Ammar menarik dagu Erlin supaya gadis itu melihatnya.

"Okay sekarang ni kau masuk rumah,mandi dulu habistu tidur. Kalau ada apa apa call je aku okay," katanya lalu mencium dahi Erlin.Erlin yang sedang menghadam katanya terkedu melihat dia.

"Okay aku nak balik dah ni bye see you tomorrow,"katanya lalu masuk kedalam kereta dan pergi jauh dari rumahku.

Erlin terus tersenyum teringat kejadian tadi. Serta merta mukanya menjadi merah akibat malu.

'Erghh , TENGKU AMMAR KHUZAIR ! YOU SUDDENLY MAKE ME FALL IN LOVE WITH YOUU! HUAA MAMA HELP ME !'kata Erlin dalam hati.

Dia terus membuka pagar villa itu dan membuka pintu yang tidak berkunci. Erlin mengerut keningnya. Dia melihat sekeliling villa itu takut ada yang menceroboh rumah mereka.

'Hm maybe diaorang lupa nak kunci kot' kata Erlin menyedapkan hatinya. Perlahan lahan dia masuk ke dalam rumah itu supaya adik beradiknya tidak terjaga.

"Ehem,lin pergi mana tadi?"

"Ehem,lin pergi mana tadi?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Mafia Princess ©Where stories live. Discover now