"Awak boleh keluar harini ye Cik Erlin,"kata doktor yang baru check Erlin tadi.Erlin hanya mengangguk.Muka yang dingin itu membuatkan doktor dan nurse disitu takut dengannya.
Dia termenung ke luar jendela memikirkan apa yang akan terjadi di masa hadapan.Ammar sudah balik ke rumah sebab family dia datang ke rumahnya.Tidak sampai beberapa minit,air mata Erlin jatuh.
"Tsk..tsk..Yana rindu Uzair,"kata Erlin.Dia melekapkan dua tapak tangan di mukanya.Kemudian,dia mengelap air mata menggunakan lengan baju lalu kembali membuat muka dingin.
"Hai adikku yang tersayang dan terchenta,"kata abang Eric yang baru masuk.Kemudian,Erlick dan Erlen pula muncul.
"Yow my bad sister,"kata Erlick dan Erlen serentak.Erlin terus menjeling tajam ke arah mereka.Jelingan itu membuatkan mereka berdua tersengih lalu sorok di belakang Eric.
"Tak sabar nak mati ke,"kata Erlin dingin.Mereka hanya tersengih lalu pergi ke sofa di sebelah katil Erlin.
"Ala kau ni kak asyik marah je tak sabar nak jadi tua ke,"kata Erlin sambil mencebik bibirnya.
"Betul,betul,betul,"kata Erlick.Eh dua monyet ni aku campak dekat tingkap ni kang.
"Dahdah haih korang bertiga ni.Asyik bergaduh je kerja,"kata Eric yang diam dari tadi.Dia mengambil beg Erlin yang terletak di almari tu lalu mengangkatnya.
"Jom Lin kita balik.Esok kita pergi France lawat nenda dengan atoknda,"kata Eric.Erlin terus mengangkat keningnya.Erlick dan Erlen diam kerana diaorang menghabiskan makanan yang ada atas meja.Kuat makan betul tapi tak gemuk gemuk.Sixpack Erlick pun tak hilang.
'Aku yang makan sikit ni pun boleh gemuk.Huaa dah lama tak pergi gym,'kata Erlin dalam hati.
"Tak sekolah ke?"tanya Erlin sambil mengerut keningnya.
"Grandpa bagi cuti seminggu lepas perkhemahan tu sebab dia nak semua orang rehat dulu,"kata Erlick yang sedang mengunyah nasi itu.Erlin membuat mulut 'Ohh' sambil mengangguk kepala.
𖦹𖦹𖦹
"Huaa rindunya katil akuu,"kata Erlin yang sudah melompat ke katilnya.Eric yang sedang meletakkan beg pakaian Erlin itu hanya menggeleng kepala.
"Oh Lin baru abang teringat.Kejap lagi Ammar datang sini sebab dia nak tengok Lin,"kata Eric seraya melabuhkan punggung di atas katil.Erlin yang tadinya baring terus bersila memandang Eric.
"Macam mana abang boleh kenal Ammar,"Erlin mengerut keningnya.Terkenal sangat ke Ammar ni sampai semua abang dengan adik dia kenal.
"Ammar tu sebenarnya ketua kumpulan Dark Knight,"kata Eric selamba.Erlin tahu tetapi saja dia membuat tidak tahu kerana tidak mahu Erlick murung. Dia terus membuntangkan matanya apabila mendengar kata Eric tadi.
"Serious la!Mana kau tau.Huaa mana aci anak buah aku pun tak jumpa lagi kau dah jumpa dulu,"kata Erlin dengan suara acah acah terkeju.
"Kau taktahu ke abang kau ni bijak.Dahla bijak hensem pulak tu haih untungnya siapa dapat aku ni,"riak Eric berkata.Erlin memandang menyampah ke arah abangnya.
'Perasannya dia ni.Abang siapa ni sila kutip,'kata Erlin dalam hati.
Erlin terus mencubit lengan Eric sehingga merah."Hish cepatla mangkuk.Lin tanya mana abang dapat tau bukannya suruh abang riak sampai hidung kembang boleh masuk syiling tu,"marah Erlin.Eric mengusap lengannya yang masih merah sambil memuncungkan bibirnya.
"Alaa Lin ni garangla.Yelah yela abang bagitau.Masa dekat hospital yang Erlin duduk tu,abang nak pergi tandas dekat hujung sana tu.Masa abang nak masuk tandas,abang dengar macam ada orang bercakap.Abang pun carilah mana suara tu.Tengok tengok Ammar tengah cakap dekat telefon,"kata Eric panjang lebar.
"Lepastu,abang nak masukla tandas sebab abang tak tahan gila.Tapi belum sempat abang nak masuk,abang ternampak pistol yang ada logo Dark Knight.Abang pun peliklah macam mana dia boleh ada pistol tu.Lepas abang pergi tandas tu abang terus suruh anak buah abang siasat pasal Ammar,"kata Eric.Erlin hanya mengangguk kepala tanda faham.
"Ohh macamtu,"kata Erlin.Mereka sembang sembang sehingga terdengar ketukan pintu.Mereka berdua terus memandang pintu bilik Erlin.
"Masuk,"kata Erlin sepatah.Pintu terbuka dan terjengul muka Erlick.
"Lin,Ammar dah sampai,"kata Erlick.Erlin terus pergi ke wardrobe nya untuk mengambil tudung.
Eric dan Erlin turun bawah serentak sambil berpegangan tangan.Ammar yang baru sahaja hendak duduk di atas sofa itu mengangkat keningnya.
"Eh Eric?Macam mana kau boleh ada dekat sini,"tanya Ammar.Erlick sudah hilang entah pergi mana manakala Erlen sedang mengambil makanan di dapur.
"Aku abang dia suka hati akulah,"kata Eric lalu duduk di sofa seraya mengambil remote tv.
"Kalau kau abang Erlin maknanya Erlen tu adik Erlin la,"kata Ammar.Belum sempat Erlin menjawab,Erlen datang dengan iced mocha nya.
"Aah.Aku saja cakap dekat kau yang aku ni boyfriend dia.Tak sangka kau boleh jealous dengan aku,"kata Erlen lalu menghirup airnya.
Erlin hanya tersengih sambil membuat peace kepada Ammar."Okaylah aku dengan abang Eric naik atas dulu,"kata Erlen.Selepas itu,mereka lenyap dari padangan.
Ammar terus pergi ke sebelah Erlin lalu memeluknya.
"Hei,"kata Ammar lembut.Erlin hanya tersenyum manis kepada Ammar.
"Kenapa datang tak bagitau aku,"kata Erlin perlahan.Ammar hanya tersenyum mendengar kata Erlin.Dia saja tidak bagitau Erlin sebab dia tak mahu Erlin menolaknya.
"Aku datang sini sebab nak teman kau la sayang,"kata Ammar.Erlin terus menyembamkan muka ke dada Ammar.Taktahu kenapa tapi dia berasa selesa bila berada dalam pelukan lelaki itu.
"Erlin,"kata Ammar.Erlin yang mendengar namanya dipanggil terus mengangkat mukanya melihat Ammar.
"Esok aku teman kau pergi France okay,"kata Ammar.Erlin mengerut keningnya.Ammar yang faham dengan riak muka Erlin itu terus berkata,
"Sebab Eric yang suruh aku teman kau.Dia kata dia tau yang aku boleh jaga kau.Lagipun aku tak ada apa apa pun sepanjang cuti ni jadi aku bolehla teman kau,"terang Ammar sambil mengusap usap kepalanya.
Erlin tak tahu mengapa tapi segala pertahanan dirinya hilang apabila berada dengan Ammar.Dia tak mampu buat apa apa kerana jantungnya berasa berdebar apabila dia berdekat dengan Ammar.
"Kau balik pukul berapa ni,"tanya Erlin.Jam menunjukkan sudah pukul 9 malam.
"Aku tidur sini je sebab senang esok pergi airport sekali esok,"kata Ammar.Erlin hanya mengangguk kepalanya.
"Kau nak tidur kat mana nanti,"
"Aku tidur dengan Erlick jela lagipun aku memang dah selalu tidur dekat bilik dia.Ke kau nak aku tidur dengan kau,"kata Ammar yang sudah membuat senyuman nakal itu.
"Tak payah mengada.Kahwin pun tak lagi ada hati nak tidur dengan aku,"kata Erlin.Ammar yang mendengar itu terus mengangkat kening.
"Kau nak kahwin dengan aku ke,"kata Ammar.
"Ma..ma..mana ada,"kata Erlin tergagap gagap.Tanpa sedar mukanya sudah blushing.Ammar yang sedar akan itu terus ketawa .
"Kau blushing la sayang.Eii comel je aku tengok,"kata Ammar lalu mencubit geram pipi Erlin.Erlin tidak menjawab sebaliknya menyorok mukanya di dada Ammar.Lama kelamaan dia tertido dalam pelukan Ammar.
YOU ARE READING
Mafia Princess ©
Action☞︎︎︎ COMPLETED ☜︎︎︎ (Previously known as The Mysterious Girl) "Don't leave me if you already know who I really am" Erlin Diyana.Seorang perempuan yang sangat misteri.Dia sangat manja bersama keluarganya.Hidupnya sangat ceria dan bahagia sehingga ora...