☾︎ B A B 4 7 ☽︎

4.3K 319 23
                                    

2 Tahun Kemudian ,

Kedengaran bunyi sebuah bandar yang agak sesak. Bunyi kereta yang tidak henti henti mengehon dan ekzos motor.

Erlin duduk di balkoni banglo itu lalu melihat permandangan di hadapannya. Sekarang , dia berada di New York dimana tempat ibubapanya tinggal.

Ibu bapanya bercadang untuk berpindah di New York kerana Que Anzril perlu menjaga syarikat disitu. Erlin pula datang ke sini kerana dia menjadi model disini. Alang alang ibubapanya disini, jadi dia hanya duduk di rumah bersama ibubapanya.

Tok! Tok!

"Come in,"

Tombol dipusing lalu pintu itu dibuka. 'Dia' pergi ke arah Erlin yang sibuk termenung memandang pantai di hadapan rumah mereka.

"Hei, are you okay baby,"

Erlin memandang lelaki itu. Dia tersenyum sebelum memandang hadapan kembali.

"I'm okay. I just want to calm my mind from work. Why?" tanya Erlin. Lelaki itu duduk di kerusi sebelah gadis itu lalu menarik tangan Erlin. Erlin terduduk di riba lelaki itu.

"Are you sure? Or do you miss him hm?"kata lelaki itu. Dia mengusap kepala Erlin sebelum mencium ubun ubun gadis itu. Erlin terdiam. Dia hanya memeluk erat lelaki itu.

"No, I will not miss him," nafi Erlin.

"You lied. I can see close to your eyes that you miss him baby" Erlin hanya diam. Dia memang rindu dengan Ammar tetapi dia masih tak boleh maafkan dengan apa yang lelaki itu cakap kepadanya.

"Adrean! Erlin! Cepat turun, mama dah siap masak," jerit Puan Farda dari bawah. Jeritannya itu membuatkan mereka yang berada di tingkat 3 itu boleh dengar suara mama mereka.

"Dah jom turun. Kau lapar tak?" Erlin mengangguk perlahan. Dia memang lapar tapi malas nak keluar bilik. Biliknya pulak tingkat tiga, lagi malas dia nak turun.

Erlin bangun dari riba Adrean lalu berjalan beriringan. Kelakuan mereka seperti pasangan suami isteri yang baru berkahwin.

"Ha turun pun. Ingatkan nak duduk dalam bilik tu sampai dah moveon," perli Puan Farda kepada mereka berdua atau lebih tepatnya kepada anak daranya itu.

Dia tahu apa yang berlaku tentang Erlin dan Ammar. Datin Amirah yang memberitahunya sepanjang dia berada di luar negara. Terkejut juga orang tua itu apabila kawan rapatnya mendapat nombor telefonnya.

"Hish mama ni. Suka buat ayat macam tu. Tak jadi nak move on la macamni," kata Erlin sayu. Dia terus duduk di salah satu tempat lalu mengambil nasi goreng buatan mamanya.

Walaupun mereka duduk di luar negara, makanan negara mereka tidak akan dilupakan. Puan Farda memang tekak melayu begitu juga dengan Erlin. Lain la kalau Que Anzril tu, orang mat saleh. Tetapi lelaki itu bukanlah cerewet, apa yang isterinya masak dia tetap makan.

Adrean tertawa melihat gadis itu. Merajuk , merajuk juga tetapi makan tetap nombor satu. Dia duduk di hadapan Puan Farda.

"Layan jelah kesayangan kamu tu. Manja. Dulu ada abangnya bolehla mereka pujuk, ni entah tahu ke tidak abang kamu tu yang adik mereka datang sini. Macam macam," kutuk Puan Farda selamba. Dia bercakap sebegitu seolah olah Erlin yang sedang elok makan itu tidak wujud.

"Hei, Yana hidup lagi dekat sini okay," kata Erlin geram. Dibuatnya kita ni tunggul. Adrean tersenyum memandang muka gadis itu. Dia menggosok sedikit kepala Erlin sebelum makan.

𖦹𖦹𖦹

"Sayang, boleh mama masuk?"

"Masuklah. Pintu tak kunci,"

Datin Amirah masuk ke dalam bilik anak terunanya. Dia lihat anaknya sedang termenung memandang tingkap. Dia mengeluh sebentar.

"Uzair still fikirkan dia ke, sayang,"tanya Datin Amirah lembut. Dia duduk di sebelah anaknya. Sayu dia lihat apabila anaknya tidak ceria seperti dulu.

Tetapi dia bersyukur apabila Ammar mendapat kawan seperti Adam dan Faliq. Dua orang kawannya itu tidak jemu melihat Ammar walaupun Ammar hanya diam.

"Hm,"

"Hei sayang. Listen here,"

"Kalau betul Uzair ada jodoh dengan dia. Sejauh mana pun dia pergi tinggalkan Uzair, kauorang tetap akan berjumpa. Uzair kena lah cari dia. Tak akan lah Uzair nak tunggu dia datang dekat kamu. Kalau macamtu sampai kiamat pun kauorang tak berjumpa," Eh Datin ni sempat pulak dibebelnya. Anak sedang down boleh pulak dia membebel.

"Tapi Uzair dah cari.. Anak buah Uzair dah cari serata dunia. Tapi mereka kata cap jari dia tak wujud dekat dunia ni. Mana Erlin nak jumpa dia ma," kata Ammar. Suaranya sudah serak apabila bercakap tentang gadis kesayangannya.

Datin Amirah buntu. Dia tahu sebenarnya dimana Erlin tinggal. Tapi, Erlin yang menyuruhnya supaya Ammar tidak tahu dimana Erlin berada sekarang.

Dia lihat anak terunanya. Muka yang sudah lengkung akibat kurang makan. Badan lelaki itu juga sudah kurus. Datin Amirah mengeluh. Dia terpaksa.

"Sayangggg... mama nak cakap something ni. Tapi, kamu kena janji dengan mama yang kamu tak akan marah mama," kata Datin Amirah tiba tiba. Dia terpaksa memberitahu. Dia sudah tidak sanggup melihat anaknya itu yang sudah terseksa.

Ammar berpaling. "Kenapa ma,"

"Mama sebenarnya.."

"Tahu Erlin dekat mana,"

Pam !!

Ammar terkaku. Dia terkejut dengan apa yang mamanya katakan. Maknanya mamanya sudah lama tahu dimana gadis kesayangannya berada.

"Jangan marah dia sayang. Dia yang suruh mama sorokkan benda ni dari kamu. Dia kata dia nak terbaik untuk kamu," pujuk Datin Amirah. Dalam masa yang sama dia gentar apabila melihat Ammar yang sudah lain dari yang tadi.

"Dia dekat mana ma sekarang ni?" tanya Ammar.

Dia bertekad. Dia akan meminta maaf kepada gadis itu dan membawanya balik ke Malaysia. Kalau gadis itu tidak mahu,

Ammar tersenyum sinis.

"Wait for me sayang,"

𖦹𖦹𖦹

Ha mesti ramai keliru kan siapa Adrean tu ? Hehehehhe kalau nak tau kena tunggu next bab <3 .

Oh btw Adrean tu sebenarnya hero dekat second book tu. Tapi dekat situ pun rin tak bagitau lagi apa hubungan diaorang.

Stay tune !

Stay tune !

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Mafia Princess ©Where stories live. Discover now