☾︎ B A B 5 1 ☽︎

4.5K 341 61
                                    

Hari ini hari dimana Ammar dan Emy akan berkahwin. Sekarang mereka tiba di satu butik yang terkenal untuk membeli baju nikah mereka berdua.Ammar keluar dari keretanya lalu pergi ke tempat Emy duduk.

"Thankyou," Ammar hanya tersenyum. Emy terus memeluk lengan lelaki itu lalu bersama sama jalan masuk ke dalam butik.

Tiba-tiba, seorang jejaka terlanggar bahu Ammar."Ups, sorry sorry" kata jejaka itu kepada Ammar. Ammar hanya menggeleng kepala tanda tidak apa apa.

"Eh uncle ? Buat apa dekat sini," tanya Ammar. Mereka berjabat tangan antara satu sama lain. Emy hanya senyum kepada jejaka itu. Senyuman gatal.

Dah nak kahwin pun gedik. Sama lah tu dua dua. Sorang buaya jantan sorang buaya betina.

"Rumah uncle memang dekat sini. Sebelah kamu ni siapa?" tanya Tuan Haryz. Ammar ragu ragu hendak berkata. Emy yang melihat muka Ammar itu terus berkata kepada jejaka di hadapan mereka.

"Saya Emy. Bakal isteri Ammar," jawab Emy lembut sambil tersenyum manis. Ammar dalam diam menjeling gadis itu. Huh fake. Tuan Haryz terkejut dengan ayat gadis itu.

"Uish kamu nak kahwin dah? Tak ajak uncle ye," kata Tuan Haryz acah acah sayu. Ammar menggosok lehernya. Macam mana nak beritahu kalau dia pun dipaksa kahwin dengan Emy.

"Takpela uncle tak marah pun. Kamu datang butik ni nak beli baju nikah ke?" tanya Tuan Haryz lagi. Emy dan Ammar mengangguk.

"Oh okay lah macamtu. Uncle pun nak masuk juga, nak jumpa anak susuan uncle. Lama dah tak jumpa dia," Ammar berkerut. Anak susuan ? Bila masa ayah si Adrean ni ada anak susuan.

Ye. Tuan Haryz ialah bapa si Adrean dan merupakan ayah saudara Erlin. Adrean pula ialah sepupu merangkap adik beradik susuan Erlin. Maksudnya , Adrean ialah adik kepada abang Khalid dan Khalif.

Okay faham readers readers. Saya tahu anda pening. Tak apa rin pun pening. Jadi marilah kita sama pening.

"Jomlah masuk. Kesian pulak uncle tengok Emy tu macam tak sabar sabar nak pilih baju nikah," lalu mereka pun bersama sama masuk ke dalam butik itu.

"Hai, welcome to Farda Boutique," kata pelayan tetamu. Dia menunduk sedikit badannya tanda selamat datang. Mata Emy sudah meliar melihat baju nikah yang tergantung itu. Lawanya!

"Nis, tolong mereka cari baju nikah sekejap. Yama ada dekat dalam kan?"

Ammar hanya diam mendengar perbualan mereka. Yana? Dalam hati sudah berdebar. Janganlah tu Yana aku.

"Ada Sir. Dia tengah makan rasanya," kata Anis. Emy dan Ammar terkedu mendengar percakapan gadis itu. Lah orang melayu rupanya. Muka macam mat saleh.

"Malaysian?" Mereka berdua mengangguk.

"Okay! Jadi nama saya Anis. Saya akan tolong awak berdua cari baju nikah. Ikut saya," kata Anis lalu berjalan pergi ke tempat dimana baju nikah digantung. Emy dengan excited melepaskan rangkulannya di lengan Ammar. Dengan pantas dia mengikut Anis.

𖦹𖦹𖦹

"Okay, so kain yang ni dia jenis lembut sikit ...."

"Ehem,ehem,"

Perbualan mereka tergantung apabila mendengar deheman seseorang. Serentak mereka bertiga memandang gerangan yang berdehem itu.

"Sorry ganggu kamu cari baju. Ha jadi inilah anak susuan saya. Kenalkan nama dia..."

"Puteri Mahkota Erlin Diyana,"

Mafia Princess ©Where stories live. Discover now