"Hello,"
"Hello boss ! Sorry ganggu tapi Black Tiger nak serang sekolah boss," kata anak buah Ammar dengan takut takut.
Ammar terkejut bukan main lagi. 'Shit apa lagi diaorang nak ni. Tak boleh ke ajak bergaduh dekat tempat lain, sekolah juga dia nak,' kata Ammar dalam hati. Dia melihat sekeliling sekolah. Fck.
"Panggil semua anak buah kita kawal sekolah. Aku taknak satu budak cedera sekalipun. Dah cau," Ammar segera mematikan panggilan lalu mencari kawan kawannya.
"Haih mana pulak cikgu ni denda diaorang. Depan kelas sudah la ni sampai entah kemana," rungut Ammar. Dia terus pergi ke dewan untuk melihat sama ada semua orang sudah tiba di dewan atau belum.
𖦹𖦹𖦹
Dalam perjalanan ke dewan, Ammar terserempak dengan Adam dan Faliq. Mereka terlanggar antara satu sama lain sampai terjatuh mereka bertiga.
"Aduh,"
"Ish kau kenapa Ammar. Sakit bontot aku gila," kata Faliq. Dia berdiri sambil mengusap punggungnya sebelum menarik tangan Adam supaya lelaki itu berdiri. Ammar juga berdiri lalu memandang dua jejaka dihadapannya.
"Dah tak payah nak membebel. Kau tau tak Tiger sial tu nak serang kita dekat sekolah," kata Ammar dingin lalu berlari pergi ke dewan yang tidak jauh dengan kedudukan mereka diikuti dengan Adam dan Faliq.
"Semua dah ada ke cikgu," tanya Ammar kepada cikgu yang mengetuai murid murid di dalam dewan itu. Suasana di dalam dewan itu riuh dengan pelbagai soalan.
"Dah Ammar,"
Ammar terus mengambil mic yang diberi Adam. Dia berdiri di atas pentas sambil membawa mic. Gayanya tidak ubah seperti MC yang mengetuai majlis.
"Assalamualaikum semua. Aku tahu korang tertanya tanya kenapa kita pergi dewan. So hari ini cikgu ingat nak korang tengok wayang dekat sini. Jadi aku harap korang tak bosan,"
"Dan aku taknak seorang pun keluar dari dewan ni sampai pengetua bagi keberanan. Faham semua,"
"Faham," kata semua serentak.
"Okay cikgu, boleh mula," kata Ammar dengan sedikit senyuman kepada Cikgu Fateh, cikgu disiplin sekolah mereka.
Dia turun dari pentas itu lalu pergi ke salah seorang anak buahnya yang juga sebagai pelajar di sekolah itu.
"Alif, tolong ubahkan dewan ni jadi soundproof,"
"Baik boss,"
Ammar terus keluar dari dewan. Dia menyelit satu glock di tepi pinggang dan pisau di sisi buku lalinya.
𖦹𖦹𖦹
"Macam mana," Ammar menyapa Adam dan Faliq yang sedang memerhatikan musuh mereka. Anak buah Ammar sudah mengambil tempat masing masing jadi senang kalau musuh mereka serang.
"Eh mana Erlin. Kenapa aku tak nampak dia," tanya Ammar tiba tiba. Dia baru perasan bahawa gadis itu tiada. Dia ada juga tengok di dewan tadi sama ada Erlin ada atau tidak.
"Taktahu. Last kami jumpa waktu dia angkat fon. Dia kata nak pergi kelas, kami pun okay jelah," terang Faliq. Dia terus pergi ke arah bukit sedikit lalu meniarap. Dia mengambil senapang yang diberi anak buahnya tadi.
Sebab apa dia guna senapang ? Sebab Faliq ialah Headhunter kumpulan itu. Dengan keupayaan boleh melihat musuh dari jauh, Ammar melantik Faliq supaya menjadi headhunter.
Adam melihat semua musuh yang bersembunyi. 'Bodoh betul anak buah setan tu. Nak menyorok pun menyorok la elok elok. Ni kalau boleh macam nak serah diri,' kutuk Adam dalam hati. Dia kembali melihat sebelum dia tersedar sesuatu.
YOU ARE READING
Mafia Princess ©
Action☞︎︎︎ COMPLETED ☜︎︎︎ (Previously known as The Mysterious Girl) "Don't leave me if you already know who I really am" Erlin Diyana.Seorang perempuan yang sangat misteri.Dia sangat manja bersama keluarganya.Hidupnya sangat ceria dan bahagia sehingga ora...