☾︎ B A B 3 8 ☽︎

4.2K 328 9
                                    

"Kau punya pasal lah ni,"

"Eh apa aku pulak,"

"Kalau bukan sebab kauorang kita takkan duduk tengah padang ni," kata Erlin sambil memandang tajam kepada mereka berdua. Dah tahu masa dah tamat boleh pulak diaorang pergi shopping tadi. 

Flashback

"Weh Lin lawanya hoodie tu," Secara tiba tiba Adam berhenti lalu pergi ke arah H&M. Erlin yang baru hendak menahan lelaki itu tidak jadi apabila dia ditarik oleh Adam.

"Ish kelas kita dah start la gila," kata Erlin. Faliq terkebil kebil memandang mereka berdua. Erlin segera menepis tangan yang menggenggam tangannya.

"Alaa sekejap je. Pleaseee,"kata Adam. Dia meminta Faliq memujuk gadis itu.

"No,"

"Yes,"

"No,"

"No,"

"Yes," Erlin seakan tersedar dengan katanya tadi terus mengeluh lalu menjerit dengan kuat. Nasib baik tak ada orang selain mereka bertiga. Adam sudah melompat gembira dengan ayat Erlin tadi.

"Weh Faliq jom beli tu. Erlin bagi kita beli," Adam mengajak Faliq.Faliq hanya mengikut ajakan kawan baiknya itu dengan malas. Eleh padahal dia pun excited nak beli. Berlakon lebih. Erlin pasrah melihat dua kawan lelakinya yang sudah mengambil hoodie hoodie yang dilihat mereka tadi.

"Memang kena denda lah aku kejap lagi," kata Erlin lalu mengeluh. Dia duduk di salah satu kerusi yang terletak di depan kedai. 

30 minit kemudian,

"Dah habis shopping?" perli Erlin kepada dua jejaka dihadapannya yang sudah tersengih gembira. 

"Hehe sorryla babe, baju dekat situ semua lawa lawa tho. Rambang mata aku nak pilih," kata Faliq sambil melihat baju baju yang dibelinya. See? Kan dah cakap mamat ni berlakon je. Lastlast dia beli lagi banyak daripada Adam.

Erlin hanya menjeling tajam kepada mereka sebelum berdiri."Dah jom balik. Kalau aku kena denda, aku salahkan kauorang," kata Erlin sambil jari telunjuknya menunjuk dua jejaka itu. Dia tak kisah sebenarnya kalau kena denda cuma dia taknak orang kata dekat dia,

'Budak baru pun dah jadi kaki ponteng,'

"Kitaorang ni hot la dekat sekolah ni. Tak kena marah punya," kata Adam dengan bangga. Erlin mengrollkan matanya. Okay kita tengok. 

End Flashback

"Mana ayat 'Kitaorang ni hot la dekat sekolah ni. Tak kena marah punya' tu," sindir Erlin geram. Dahla kena jemur tengah tengah padang ni, habis hitam muka aku. Mereka didenda supaya duduk di tengah padang sehingga habis sesi cikgu habis mengajar. 

"Bukan salah aku. Salahkan Adam," kata Faliq. Dia mengibas ngibas mukanya dengan menggunakan tangan acah acah Diva. Dah serupa pondan dilihat. Ni kalau fans dia nampak confirm lari. Idola mereka yang dikatakan badboy di sekolah bertukar menjadi pondan. 

Mafia Princess ©Where stories live. Discover now