"Today, I'm going to introduce Miss Airis as a new fashion designer to you all"
Semua pekerja didalam pejabat bangun dan berjabat tangan seorang demi seorang dengan Airis.
"From now on you will be in team with Seth, Lizzy and Joe. Seth as a photographer, Lizzy as your personal assistant and Joe as a programmer" Terang Lexi kepada Airis.
Airis hanya menggangguk tanda faham.
"Btw, this is your teammate's office and that is your work table" Tambah Lexi lagi sambil menunjukkan meja putih sederhana besar yang terletak di hujung bilik kepada Airis.
"Oh, okay thanks Lexi". Ucap Airis malu- malu.
"Welcome. You can start your work now. Bye"
"Okay bye"
........
Hari ini Airis sungguh sibuk sekali membuat persediaan untuk pertunjukkan fesyen pada dua bulan hadapan. Baru hari pertama bekerja dia telah diberikan tugasan yang berat. Dia harus menyiapkan 20 jenis baju yang berlainan jenis dan corak dalam masa lebih kurang dua bulan.
Jam di pergelangan tangan ditilik. Jam menunjukkan pukul 2 petang.
Kruk! kruk! Perutnya berbunyi.
Dia lapar. Mana taknya pagi tadi dia tidak sempat bersarapan.
Lizzy dan Joe yang mendengar perut Airis berbunyi terus ketawa.
"Miss Airis, are you hungry?". Tanya Lizzy sambil ketawa.
"Yes". Jawab Airis segan sambil menggaru- garu kepalanya yang tidak gatal.
"Don't worry, let me call our delivery man to buy us some food" Sampuk Joe lalu keluar untuk menelepon seseorang.
"Delivery man?" Airis mengangkat kening.
"Seth, He always out to buy us some food, that' s why we calll him 'delivery man' ". Terang Lizzy kepada Airis sambil membuat tanda peace.
"Ouhh, but i have a question?"
"About what?"
"Seth!"
"Okay, what is it?"
"Is Seth can speak Malay?"
"Yes ofc, because he' s from Malaysia too, like you Miss Airis"
"ouhh ok"
"Maknanya dia adalah orang sama yang pernah tolong aku haritu" Bisik hati Airis.
.....
"Taadaa, our food is hereee"
Joe masuk ke dalam office dengan membawa beberapa bungkusan makanan. Airis pantas melihat kearah pintu untuk melihat kelibat orang yang digelar 'Seth'. Malangnya hanya Joe seorang sahaja yang kelihatan.
"Where is Seth?". Tanya Airis tidak sabar.
"On the way". Selamba Joe menjawab.
Sedang mereka makan, Airis tiba- tiba tercekik kerana makanannya terlalu keras. Belum sempat dia bangun untuk mengambil air, ada orang menghulurkan segelas air kepadanya.
"Ouhh, tha......". Dia terpana kerana melihat Aiman adalah orang yang menghulurkan air kepadanya.
"Thank god Seth! You save people again!". Lizzy mengurut- urut dadanya tanda lega kerana Airis tidak apa- apa.
YOU ARE READING
Aku Bukan Sandaran [C]
RomanceHancur retak seribu hati Airis apabila mengetahui bahawa tunangnya mempunyai hubungan sulit dengan sepupunya sendiri sehingga mempunyai anak luar nikah. "Lupakan semua yang pernah terjadi antara kita. Anggap saja lah semuanya hanya mimpi." -Airis Sy...