Suasana hening seketika. Masing-masing berpandangan antara satu sama lain.Gisela masih bersimpuh di atas lantai. Melangut memerhati insan-insan di sekelilingnya.
'Awat tak dak sapa nak angkat aku ni? Ni kena bangun sendirilah jawabnya. Hailah nasib badan. Nasib engkaulah G.' Gisela bermonolog sendiri.
"Kau kenal aku?" tanya Qaid Uzair.
"Siapa tak kenal buddy Ghadi Aqhar, the famous team in PDRM. By the way, I'm Edry Sulaiman Salleh, sepupu Naura sebelah bapanya."
"Wow! What a small world. Nice to meet you."
"Naura cerita banyak pasal korang and you are the good guy."
Noah Iskandar masih tidak faham dengan situasi ini tapi dia tidak kisah. Apa yang dia tahu mereka ada pertalian keluarga. Dia agak.
Mereka bersembang sehingga mengabaikan Gisela dan Noah Iskandar hanya menunggu Edry dengan sabar. Nak tumpang kondo Edrykan jadi kenalah sabar.
Gisela pula bangun sendiri dan menepuk punggungnya membuang sisa kotoran yang melekat di seluar. Dia berlalu dan berdiri di sebelah Noah Iskandar. Dia mengangkat kening kepada Noah Iskandar tetapi Noah Iskandar hanya buat tidak peduli.
Akhirnya mereka berdua menjadi patung cendana di situ. Masing-masing mengeluarkan gadget dan membuat hal sendiri. Berdiri membelakangi antara satu sama lain.
Edry, Qaid dan Nuryn baru menyedari yang mereka terlalu asyik bersembang hingga mengabaikan makhluk dua orang tadi.
Edry tepuk dahi.
"Maaflah Qaid, aku perlu balik sekarang, kesian kawan aku. Dahlah baru touch down tadi. Kita jumpa lagi nanti."
"Haah la, kami pun nak ambil G sebenarnya, dia pun baru touch down. Nanti marah pula baba dan umi dia pasal lambat sampai."
Mereka ketawa serentak. Noah Iskandar dan Gisela tercengang..tidak tahu yang mereka berdua menjadi topik perbualan.
Mereka bersurai menghala ke tujuan masing-masing. Tanpa pamitan Noah Iskandar dan Gisela mengikut haluan masing-masing. Sedetik mereka berpandangan sebelum berpisah.
"Amboi abang Qaid, jumpa kawan terus lupa kami noo."
"Mana ada lupa..kalau G tak langgar mamat tu, tak adalah abang nak jumpa sepupu Naura."
"Eee mamat beku tu, menyampah tengok. Bukan nak tolong angkat G. Boleh dia buat derk ja."
"Jangan duk menyampah sangat, nanti tersuka baru padan muka." Nuryn pula cuba mengenakan Gisela.
"Alaa klise la kak Nuryn. Asal benci lepas tu suka..lepas tu bercinta. Tak ada makna G nak suka dia tapi kalau kawan dia tu, G suka. Peramah betul kan."
"Sebijik macam sayangkan." Qaid bisik kepada Nuryn.
Nuryn tampar bahu Qaid. Malu memikirkan kisah lama.
"Dah..dah jom balik. G dah letih. Rindu nak jumpa baba dan umi. Huargghh."
"Hoi! Anak dara apa menguap macam tu. G ni teruklah." Marah Qaid.
Gisela mengangkat jari telunjuk dan hantu ditambah dengan sengihan lalu ditayangkan kepada Qaid. Qaid hanya menggeleng kepala melihat ulah anak pak tehnya. Sentiasa bergembira tak kira masa. Entah bila masa dia berduka agaknya. Senyum sokmo.
Mereka berjalan menuju ke tempat parking. Ketika hendak memasukkan beg ke dalam kereta, Gisela hairan melihat sehelai jaket kulit berwarna coklat terletak elok diatas beg. Dia mengambil jaket itu dan membelek dengan penuh tekun.
YOU ARE READING
NOAH ISKANDAR: SIBLINGS RIVALRY
RomanceTidak menyangka kelahirannya di dunia adalah untuk dicemburui oleh abang kandungnya sendiri. Ketika kecil semua barang mainan akan dirampas oleh abangnya sehingga kasih sayang ibubapa pun akan dibolot oleh Noah Dzulkarnain si abang. Si adik Noah Isk...