Çağatay Şenli
Hayatımda aldığım en güzel hediyeydi bu doğum günü partisi. Babam yanımda arkadaşlarım yanımda, aile dediğim insanlar burda en önemlisi ise hayatımı güzelleştiren bugünü bana yaşatan kadın vardı. Babamdan aldığım hediye bende büyük yaralara sebep olurken diğer arkadaşlarımın hediyelerini de kabul ettim. "Doğum günün kutlu olsun oğlum" Meltem teyze tüm annelik şevkati ile sarılırken babam ise bizi dikkatlice izliyordu.
"Teşekkür ederim Meltem annem" dedim. Annem demiştim çünkü o bir türlü kapatamadığım boşluğu kapatıyordu. Bana annelik yapıp bu zor dönemime eşlik ediyordu. Ondan ayrıldığım da kollarını iki yana açmış beni bekleyen Deniz amcaya sarıldım. Aynı şekilde oda doğum günümü kutladığında sıkıca sardım onu. "İyi ki varsın Deniz amca iyi ki" dedim. Gözler bizim üstümüzdeydi. Sarılma aşaması bitince bu görkemli pastayı kesmek de bana kalmıştı.
Rüya hala şaşkındı. Ablamın ismini hiç ona söylememiş olmam bide üstüne onun da isminin Rüya olması onu derinden etkilemiş ve şaşırtmıştı. Ellerini sıkıca kavrayıp "en büyük dileğim yanımdayken bu pastayı tek kesmem hoş olmaz" dedim. Rüya gülümseyerek elimi sıktı ve benimle birlikte pastayı kesmeye yeltendi. Birbirinize bakarak kestiğimizde tüm yatta büyük bir tufan koptu. Bir anda müzikler çalınmaya başlamış eğlence giderek hızını arttırmıştı.
Herkes halinden hoşnutken yatta hareket etmeye başlamıştı. Gelen herkes doğum günümü kutlamaya devam ederken babam ve Rüya konuşuyorlardı. "Sen olmasaydım gururum yüzünden bu güzel geceyi kaçıracaktım" babam Rüya sayesinde gelmiş olmalıydı. Yine bu işin altından da sevdiğim kadın çıkmıştı. Yanlarına geçtiğimde babam beni fark edip kolları arasına aldı. "İyi misin?" diye sordu. Tebessüm edip "çok iyiyim" dedim. Rüya'yı ima ederek "tabi iyi olacaksın bana da böyle bir parti hazırlansa ben de mutlu olurdum" dedi.
Rüya gülüp "Sizede hazırlarız Merih bey isteyin yeter ki" dedi. Kollarımı beline dolarken babam gülerek "Bey demeyi bırakma vakti çoktan geldi gibi, baksana bizim oğlanın gözü senden başkasını görmüyor yakında akraba olacağımız kesinleşti." dediğinde gülerek Rüya'ya baktım. "Aşkım bu Merih Şenli'den hayatın boyunca duyup duyacağın en güzel şeydi. Hiç bir kız arkadaşıma amca kısmına geçirememiştik." deyince Rüya tebessüm ederek "onlarla bir tutulamazdım zaten" dedi. Onu sıkıca sarıp öpmek geliyordu içimden.
Babam anlayıp muzipçe güldüm. "Neyse hadi siz eğlencenize bakın daha çok görüşeceğiz biraz da Rüya'nın ailesi ile kaynaşalım" dedi. İkimizde tebessüm ederken babam yanımızdan ayrıldı. "Şaka gibi, babam burda, sen burdasın beni seven herkes burda gerçekten teşekkür ederim Rüyam" dedim. Rüya sarılıp elimi tuttu. "Gel benimle" dedi.
"Daha sürprizim var dersen kendimi atacağım Rüya yeter güzelim" dedim. "Ya konuşma da gel işte" diyerek beni yatın en tepesine çıkardı. Herkes aşağıda dans edip müzikler dinlerken burası az da olsa sakindi. Rüya oturunca bende oturdum. Denizin ortasında sakince ilerleyen yatta gökyüzüne doğru bakıyorduk. "Neden söylemedin ablanın isminin Rüya olduğunu?" Bir anda gelen soru ile duraksadım.
"Hiç sormadın ki, ayrıca hep söyledim sana ablam gibisin diye benzerliklerinin en önemlisi de ismindi Rüya" dedim ismini bastırarak söylemiştim. Dolmuş gözlerle baktı bana bu olanlar onu çok şaşırtmıştı. "Bunlar mucize gibi değil mi? Ürperici bir mucize" diyerek fısıldadı. Elimi yüzünde gezdirerek "Mucizelere inandığım en güzel hikayeyi biz yazdık sevgilim, mucizelerin en inanılmazını biz yazdık. Bu muazzam bir şans" dedim. Birbimize öylece bakarken uzun zamandır onun gözlerine bakarak şiir okumadığım geldi.
Gözlerimi gözlerine sabitleyerek
gidelim buradan.
senin masumiyetini,
bilgelik zamanlarından kalma sırları,
dünyanın bütün sabahlarını yanımıza alıp da gidelim.
hesap etmeden, haritaya bakmadan gidelim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bir Mucize Yeter (TAMAMLANDI!)
Genç Kurgu"İnsan umut ettiği sürece yaşar" diye bir söz vardır. Hayat insana bazen o kadar acımasız hamleler yapar ki, insan bocalar,hayata küser en önemlisi de o içinde ki çocuğu öldürür. Herkesin hayatında küçük de olsa bir mucizesi vardır. O mucize sizin e...