Caro's Pov
Louise's officiële achternaam is Timmers-Dubois. Maar voor school ga ik vragen of ze op papieren van briefen, testen, taken gewoon Timmers willen schrijven. Op haar papieren van de inschrijving zal haar echte naam wel moeten staan. Waarom? Geen idee. Ik voel me gewoon het beste bij alleen Timmers.Louise wordt volgend jaar 4. Ze gaat in September ook al naar de tweede kleuterklas in haar nieuwe school. En daar heeft ze veel zin in.
Ik zal je anders ook even wat vertellen over mijn prachtige dochter. Lou is drie jaar. Haar meter is Camille en haar peter is Yemi. En ik had niemand beter kunnen vragen.
Yemi was wel al van in april 2021 na Louise's verjaardag op een lange reis gegaan. En ik heb hem even hard gemist als ons Louise. Hij komt de laatste dag van de zomervakantie terug. Maar dat weet Louise niet natuurlijk.
Ik ben voor mijn droomjob gegaan. Ik ben de leider voor grote opdrachten het bedrijf 'Kings & Queens'. (Random naam) Ik ben zo'n 3 jaar geleden gestart. Toen was ik nog maar een leider van kleine opdrachten. Maar telkens er meer opdrachten de wereld in waren vonden ze me telkens beter en beter. En zo.. nu ben ik de Creative Manager van 'Kings & Queens'.
Maar daarvoor moet ik altijd werken van 9 tot 5. Waardoor ik Louise wel kon afzetten in het school maar haar niet kon ophalen. Gelukkig dat Meter Camille, peter Yemi, Nonkel Scott en overgrootoma Titin er waren. We hadden ook een planning opgesteld.
Om de week wisselden ze af. Ik zal anders eens even de planning van dit jaar zeggen. Eerste week is het Camille & Scott, daarna Yemi. En daarna wisselen Scamille & Yemi om de week. Maar om Titin ook wat tijd te geven met haar achterkleindochter, gaat Titin Louise elke woensdag ophalen. Want de andere moeten dan toch nog werken.
Zo kon ik ook meteen naar huis rijden. Ik ben in het begin bij Titin blijven wonen. Maar naarmate Lou groter werd ben ik samen met haar naar ons eigen huisje verhuist. En gelukkig dat ik in het weekend niet moet werken. Zo kan ik met mijn dochter ook wat tijd doorbrengen.
Bon.. gaan we nu terug naar de realiteit? Top. Want nu weet je toch alles.
"Mama!!" "Hey, dag kleine meid." Ik kuste Louise haar hoofd. "Was het tof bij peter?" "Ja! We hebben heeeeeeeeel veeeeeeel gespeeld." Ze giegelde. Yemi kwam ook net terug. "Carooooo! Ik heb je zo gemist! Kom binnen." "We hebben daarstraks elkaar toch gezien?" Vroeg ik als ik de gang binnen wandelde.
"Voor vijf seconden. Je kwam haar af zetten en dan was je weer weg." "Ja, sorry. Ik moest gewoon nog even naar haar school." Yemi lachte. "Da's toch niks Caro'tje. Ik was je maar aan het plagen hoor." Hij knipoogde. Ik lachte dan ook. "Maar ik ben blij dat je terug bent Yemi." Het is wel waar. Hij is van gisteren terug en ik heb hem nog maar twee minuten gezien sinds hij terug is.
Hij nam mij vast. Ik knuffelde hem terug. "Alles goed met jou?" "Ja hoor, met jou?" Hij knikte. We gingen naar de woonkamer waar Louise haar weer neer had gezet en terug begonnen was met spelen. "Hoe was de zomer? Zo zonder mij? Wiske hier zei dat ze naar de zee is geweest met mama en Tin." Wiske is de bijnaam die Yemi zei tegen zijn petekind. En Louise heette haar overgrootoma Tin. Dat was makkelijker voor haar om uit te spreken.
"Ah ja. Wij zijn een weekje naar de zee geweest." "Oh maar zo tof! Ik heb het Wiske al gezegd maar ik ben ook naar de zee geweest." "In België?" Hij schudde zijn hoofd nee. "Nee Caro'tje. In Amerika!" Hij zong het laatste stuk. Amerika.. een plaats waar ik samen met Vince heen ging gaan.
JE LEEST
Ons Kindje
RomanceKLAAR Caro & Vince waren samen. De zomer van 2017, de eerste zomer nadat ze hun laatste jaar in het middelbaar hebben gedaan, gingen ze uit elkaar. Om een heel stomme en ongeloofwaardige reden. Maar na 4 jaar komt Vince iets te weten. Hij heeft een...