8

362 5 0
                                    

Camilles Pov
T-"Hey, dag Camille. Alles oké?"
C-"Euh.. ik ga gewoon meteen zeggen wat ik te zeggen heb." Het was even een stilte.
C-"Ik heb Vince gezien in Louises school. Hij is haar turnmeester. En hij heeft mij aangesproken, Louise had bijna gezegd dat Caro haar mama is. Maar ik heb haar net op tijd gestopt."
T-"Oei. Hij heeft toch niets door?"
C-"Ik weet het niet. Ik ben gewoon zo snel mogelijk doorgegaan."
T-"Oké, danku Camille om het te zeggen. Ik zwijg erover tegen Caro, en zorg dat Louise niets zegt tegen Caro en Vince."
C-"Danku Titin. Tot de volgende?"
T-"Ja, daag."

En ik ging terug naar binnen. "Titin weet het. Ze zwijgt tegen Caro en zal ervoor zorgen dat Louise niets zegt tegen de twee." "Top." Yemi knikte en stond op. "Bon.. ik ga maar eens terug naar huis." Ik knikte en wandelde met hem mee tot aan de voordeur. "Daag!" Ik zwaaide hem uit.

Vinces Pov
Ik vind dat Camille maar raar deed daarstraks. Ze liep weg net toen Louise wou zeggen wie haar mama was. Louise deed me eigenlijk wel aan iemand denken. Ik weet alleen niet goed wie.

V-"Maria? Wat is er?" Vroeg ik toen ik mijn telefoon opnam.
M-"Ah Vince. Hey. Seg.. weet jij waar Toby is?" Toby is Maria's vriend. En ook één van mijn beste vrienden. Maar de laatste tijd is hij afstandelijker bij Maria & mij.
V-"Nee sorry, ik ben eigenlijk net thuis van school."
M-"Geeft niet, hoe was de tweede dag?"
V-"Wel goed.. weet je wie ik heb terug gezien op school?"
M-"Nee. Wie?"
V-"Camille. Ze kwam een meisje ophalen uit mijn laatste klas. Uit de tweede kleuterklas."
M-"De Camille? Camille Van Beem?" Ik knikte. Wat stom is van mij want ze kan mij niet zien.
M-"Is zij al mama?"
V-"Nee. Dat dacht ik ook, maar het was haar metekind."
M-"Wie is dan wel de mama? Omg.. toch niet Merel?!" Ik lachte terwijl ook Maria begon te lachen.
V-"Ik weet het niet. Maar ze deed me wel aan iemand denken. Ik weet gewoon niet goed wie."
M-"Caro misschien.. maar dan heeft ze jou echt bedrogen."

Nu weet ik het. Caro. Zij en Louise hebben exact dezelfde neus. Maar.. Caro zou mij nooit bedriegen. Dat weet ik. Mensen maken mij vanalles wijs, en dan op de belangrijkste momenten vergeet ik de belangrijkste dingen. Net zoals toen. Maar wat als ze me wel echt heeft bedrogen? Of wat als ze dat juist niet heeft gedaan?

V-"Euh.. ik moet gaan Maria. Dag."
M-"Dag Vince." En ik legde af. Ik moet te weten komen of Louise Caro's kind is. Het moet. Morgen ga ik naar de directie vragen om de papieren van Louise. Daar zal het toch wel in staan zeker?

Morgen naar de directie vragen om haar papieren. Het moet. Ik moet het weten. Maar.. "Ughhh." Ik zuchtte diep. Dit is zo ambetant.

Volgende ochtend, op school
Ik wandelde naar de directie toe. Ik klopte aan en hoorde "Kom binnen." "Hey.. zou ik iets mogen pakken?" "Ah.. Vince. Wat moet je hebben?" "De papieren van een leerling." Hij knikte en liet me de kamer binnen waar alle papieren waren. "Zoek maar wat je nodig hebt. Laat me weten als er iets is." Ik knikte.

Oké.. tweede kleuterklas. Gevonden. Nu de tweede klas. Ook gevonden. En nu Louise vinden. "Aha." Ik nam haar dossier eruit en opende hem. "Wat?! Louise Timmers-Dubois?!"

Ons KindjeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu