27

347 5 1
                                    

Caro's Pov
Oudjaar
Ik belde aan en de deur ging open. "Lize!" "Mille!" Lou vloog meteen in Camilles armen. "Dag Camille. Met mij gaat alles goed hoor." Zei ik na een paar seconden, om te lachen natuurlijk. Camille lachte en rolde met haar ogen. "Dag Caro." Zei ze dan. "Kom binnen jullie twee. Het is wat koud." Ik knikte en volgde Camille en Louise naar binnen.

"Yemi, hey." "Carootje!" Hij trok mij naar zich toe en knuffelde mij. "Dag Scott." Scott stond op en knuffelde mij dan ook. Daarna knuffelde hij Louise. Ik zette me naast Yemi in de zetel en Camille kwam naast mij zitten. Louise zat op Scott zijn schoot. En met ons vijfen vieren we nieuwjaar. Iets wat we sinds vier jaar doen. Hopelijk binnenkort met Vince erbij en met Yemi's lief. Waarover ik nog steeds niet meer weet dan dat hij er één heeft.

"Eten!" Riep Lou. Samen met Camille was ze aan het koken. Lou vindt heel veel dingen leuk. Dansen, helpen met koken, spelen, en sinds kort ook voetballen. Ze deed dat soms, maar nu ze turnen heeft vind ze het vele leuker. En ze moet toch een eigenschap van de papa hebben zeker?

We gingen allemaal aan tafel zitten. "Wat hebben de keukenprinsessen gemaakt?" Scott knipoogde naar Louise die lachte. "Wij hebben.. frietjes gemaakt!" Ik lachte. "Alleen frietjes?" Vroeg ik dan. Camille schudde met haar hoofd. "Tuurlijk niet mama. Wij hebben eigenlijk soort van frituur gespeeld. Dus frietjes met verschillende soorten vleesjes." "Lekker!" Riep Yemi.

Elk jaar doen we iets anders. Vorig jaar was het bijvoorbeeld verschillende Italiaanse gerechten, dat heeft Yemi gedaan. Ik heb eens mijn specialiteit gemaakt. Omdat ze het allemaal heel lekker vinden had ik lasagne gemaakt. Maar er zit nog iets anders mee in. En dat vinden ze geweldig. Ik heb het geleerd van mama. En zoiets zal ik nooit vergeten. En nu is het dus frituur. Het mag simpel zijn ook hé?

Na het eten gingen we terug naar de woonkamer om daar de laatste cadeaus te geven. Samen met Louise, hadden we voor iedereen nog één cadeau. Maar die van Camille & Yemi waren natuurlijk ietsje groter dan die van Scott. Omdat zij de meter & peter zijn. Lou kreeg er nog drie. Ik kreeg er één. Waar ik helemaal blij mee was natuurlijk. Maar tot mijn verbazing was het niet van Yemi, of van Camille & Scott. "Nee.." Ik keek op en zag Camille knikken. "Als je alleen wilt zijn, ga maar naar boven." Ik stond op en wandelde naar de logeerkamer waar ik en Yemi zullen slapen.

Ik nam mijn telefoon en zocht een nummer. Zodra ik die had gevonden drukte ik op videobellen.
V-"Dag schoonheid." Ik glimlachte.
C-"Waarom heb je weer een cadeau voor mij? Waren die twee van Kerst niet genoeg?" Vince lachte.
V-"Het zal nooit genoeg zijn." Ik begon bijna te huilen.
V-"Hey hey, niet huilen. Maak nu maar gewoon open oké?" Ik zette hem ergens tegen en begon het cadeau te openen.
C-"Vince.. waarom?" Hij trok zijn schouders op en glimlachte. Het waren drie tickets voor Disneyland. Geldig tot binnen vijf jaar dus vanaf dat we, hopelijk, een echt gezin zijn kunnen we er samen naartoe. Waarschijnlijk plannen die hij niet in zijn hoofd had.

V-"Je kiest maar wie je meeneemt. Louise, Camille, Titin.. wie dan ook."
C-"Wat als ik het met jou wil doen? En Louise? Als we.. een gezin zijn.." Zijn glimlach was zo groot. Dat maakte die van mij ook groter.
V-"Wat jij wil liefje. Het zijn jouw ticketten. Kies maar. Maar ik ga je laten. Ik zie je volgend jaar." Knipoogde hij. Even keek ik hem vragend aan. Maar het dringde al snel door. Binnen minder dan zes uur is het 2022.

Ons KindjeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu