Caro's Pov
Het was nu bijna 12 uur. Samen met Camille ben ik onderweg naar het cafeetje waar ik met Merel heb afgesproken. Ik ben eigenlijk best wel benieuwd naar hoe het met haar is geweest. En waarom ze plots zo veranderd is. Maar ja, mensen veranderen nu eenmaal, hé."Blij om haar weer terug te zien?" Vroeg ik aan Camille. Voor haar is het ook al best een lange tijd geleden. Door heel mijn situatie heeft iedereen zich misschien wel iets te hard op mij gefocusd. Wat ik eigenlijk helemaal niet wou, maar hen stoppen kon ik ook niet. Ik heb me misschien ook wel al die jaren een klein beetje schuldig gevoeld. Het voelde gewoon zo egoïstisch, omdat ze alleen maar naar mij omkeken en niet meer naar andere.
"Ja, hoor! Ben wel een beetje nerveus." Camille glimlachte zachtjes. "Komt helemaal goed. Voor je het weet, zijn jullie twee weer de oude. En misschien kan je Nona en de andere weer eens zien." "Oh- Hoe zou het met Nona zijn?" Ik trok mijn schouders op en glimlachte. "Die is zeker en vast op haar pootjes terecht gekomen. Daar twijfel ik niet aan." Camille knikte.
We kwamen aan bij 'T Cacaoboontje. Ik had net de deur open gedaan en ik zag Merel al zitten, maar ze was niet alleen. Ik keek Camille even aan en zij trok haar schouders op. Beide wisten we niet wie het was.
"Hey, Merel." "Caro, hey!" Merel stond op en gaf mij een knuffel. Ik knuffelde haar even terug voor we stopten. "Wie is er bij- OMG! Camille!!" "Heyyy." De twee vlogen rond elkaars nek. Ik lachte zachtjes voor ik naar de persoon keek die bij Merel zat. "Euh, hallo. Ik ben Caro. Aangenaam." Ik stak mijn hand uit naar de man. "Ik ben Jack. Merels echtgenoot." In shock keek ik hem aan. Merel is getrouwd?! "Wow.. euh.. proficiat." Hij glimlachte en knikte.
Na de kleine reünie van de twee vriendinnen zetten we ons neer aan de tafel. "Jij bent getrouwd?!" Merel knikte terwijl Camille verbaasd naar ons drie keek. "Proficiat." Glimlachte ik nog snel naar Merel voordat Camille begon. "What the hell?! OMG!! Proficiat!!" Camille stond weer op en vloog weer rond Merel's nek. "Jij ook hé!" Zei ze tegen Jack toen ze weer ging zitten. "Ondertussen zijn we al een dikke zes maand getrouwd." Merel toonde trots haar ring aan ons. En zoals verwacht was die heel chic. Maar toch iets minder dan ik had gedacht dat het zou zijn.
"En jullie? Hoe zit het met jullie liefdesleven?" "Ik en Scott wonen al bijna vier jaar samen." Camille glimlachte met die sprankelende ogen die ze altijd heeft als ze over Scott - alleen of over hun twee - spreekt. "Waaaat? Ik ben zo blij voor jou!" Camille glimlachte en bedankte Merel. "En jij, Caro? Je zei gisteren dat je een dochter hebt. Is die van het droomkoppeltje?" Je zag zo aan Merels gezicht dat ze me aan het plagen was. Maar dat zou denk ik wel snel veranderen als ze te horen komt wat er allemaal in de afgelopen vijf jaar is gebeurd.
"Oei?" Vroeg Merel toen ze mijn gezicht opmerkte. "Het is.. ingewikkeld." "Jullie zijn toch nog samen mag ik hopen? Sorry, maar jij en Vince waren eigenlijk stiekem echt men favoriet koppel! En ik ga echt huilen als jullie niet meer samen zijn." "Wel.. we zijn nu al een paar maanden weer samen. Maar de afgelopen vijf jaar heb ik hem eigenlijk niet meer gezien. Tot ja.. tot aan de kerstvakantie vorig jaar." Merel trok grote ogen. "Wat? Hoezo?! Jullie hielden zielsveel van elkaar! Wat is er gebeurd?"
"Rustig Merel." Zei Camille. Ik nam een diepe zucht. "Dus euhm.. de zomer van 2017, onze eerste zomer nadat we waren afgestudeerd, heeft er iemand een foto naar Vince gestuurd. Van mij dat hem zou hebben bedrogen. Maar dat is natuurlijk helemaal niet waar, maar op dat moment kon ik dat eigenlijk niet zo goed verdedigen. Ik had gezegd dat ik bij Yemi bleef slapen, maar dat was niet waar." Merel keek me even aan. "Dus.. je hebt hem wel bedrogen?"
Ik schudde mijn hoofd en ging verder met mijn uitleg. "Nee, ik was die nacht bij Camille. Om een verrassing te regelen voor hem. Gewoon, als bedankje voor al de afgelopen jaren. Maar dat kon ik gewoon niet verklappen. Ma ja.. hij geloofde mij niet echt en heeft het uitgemaakt. Ik ben toen huilend bij Camille thuis aangekomen. En Scott was daar op dat moment ook en dus hebben ze mij alle twee getroost. Later zijn Yemi en Maria ook afgekomen." Ik stopte even en liet het Merel even binnen komen. Want nu komt er ook nog wat aan. Dingen die ik zelf ook nooit had verwacht.
JE LEEST
Ons Kindje
RomanceKLAAR Caro & Vince waren samen. De zomer van 2017, de eerste zomer nadat ze hun laatste jaar in het middelbaar hebben gedaan, gingen ze uit elkaar. Om een heel stomme en ongeloofwaardige reden. Maar na 4 jaar komt Vince iets te weten. Hij heeft een...