"ALIA!!"
Mengeluh panjang dia mendengar jeritan namanya. Ini tak lain tak bukan mesti mamat tu.. Dah kenal sangat dah dengan suara jantan ni..
"Alia!! Kejap!!" Beg sandang gadis itu dia tarik dengan paksaan.
Termengah-mengah dia mengejar Alia.
"Apa kau ni?! Kau nak apa?!" Luas mata Alia dicelik. Aku cekik jugak mamat ni kat sini.
Ha kan tak pasal-pasal diorang dah jadi tumpuan mata semua pelajar disitu.
"Aku nak tanya sikit.."
"Apa?!"
"Garang lah kau ni.. Aku nak tanya sikit je.."
"Kau faham tak sekarang ni, aku nak kena jumpa pensyarah.."
"Kejap lah."
"Dah tu cepat lah!" Teriak Alia.
"Aku nak tanya pasal Afrina. Mana dia pergi? Dah lama aku tak ada nampak dia..."
"Lahh kau tanya pasal dia dah kenapa? Kau tak layak kau tau tak?"
"Aku tahu.. Aku hanya nak tahu mana dia pergi. Sebab aku dah lama tak nampak dia kat uni. Biasanya dia berkepit je dengan kau.. So, mana dia pergi, Alia?"
"Soalan apa la kau tanya aku ni.. Memang dah sah-sah dia tu ada laki. Suka hati dia lah nak pergi mana pun. Dia dengan suami dia. Bukannya dengan orang lain.."
"Memang lah. Aku nak tahu, dia ke mana?"
Tak nak kalah ye Ariq ni.
"Rumah mentua dia lah!"
"Buat apa? Kat mana rumah mentua dia?" Makin galak dia bertanya.
Alia mengeluh berat.
"Kau ni dah kenapa, Ariq? Gila ke?"
"Tak. Aku tanya." Sempoi je muka dia.
"Kau tak ada hak tau nak tanya semua tu..."
"Aku masih lagi kawan dia.."
"Mana kau tahu Afrina tu masih lagi anggap kau tu sebagai kawan dia?!"
"Alia, perlahan sikit suara kau.. Ke kau nak sebab suara kau ni satu uni ni tahu yang Afrina dah kahwin, ha?"
"Kalau diorang tahu pun, baguslah. Biar semua tahu kau ni dah gila bayang kat isteri orang!" Bidas Alia.
"Alia, cakap elok-elok please.. Kenapa kau nak kena benci aku macam ni sekali? Afrina pun tak benci aku sampai macam ni.."
"Nak cakap elok-elok?" Soalnya sinis.
"Dengan kau? Layak ke kau dapat layanan baik dari aku? Tak kan?"
"Hey Ariq, KAU TAK LAYAK LAH!" Tajam kata-katanya menikam jiwa dan raga Ariq.
"Alia.."
"Apa lagi kau niiii?!"
"Aku minta maaf."
"Bukan pada aku lah! Pada Afrina. Tapi aku rasa ucapan maaf kau ni dah jadi ucapan terima kasih kut untuk Afrina.. Yelah, sebab kan kau, dia dapat buat keputusan yang terrrbaik.. iaituu kahwin dengan suami dia sekarang. Jadi tak perlu lah kut kau nak tanya aku macam-macam pasal Afrina. Sebabnya, aku tak selera nak bercerita dengan kau... Bukan apa.. Kau ni.." Atas bawah mata mula memandang lelaki di hadapannya. Dia senyum sinis.
YOU ARE READING
Takdir kita
RomanceMengenali awak satu kesalahan, Mencintai awak satu kebodohan. - Afrina Aireen Mengenali awak satu mainan, Mencintai awak satu kesempurnaan. - Zafril Mikael Bermula cinta 'dare' berakhir dengan kekesalan. Kalau dah jodoh.. bencilah setinggi gunun...