Bab 47

2.9K 89 16
                                    

SUDAH lima hari dia di kampung masih tiada apa-apa perubahan dari kakak. Itu membuatkan dia tambah risau. Sekarang, keluarga ini hanya mengharapkan dirinya untuk pulihkan kakak. Kalau dia pun tak mampu. Bagaimana lagi caranya.

Dia berteleku di hujung katil. Zafril masuk ke bilik pun dia tidak sedar. Jauh betul menungannya.

"Kenapa ni sayang? Jauh termenung.."

Terjongket bahu Afrina. Terkejut!

"Kenapa ni?"

"Ha?" Afrina terngadah. Dia toleh ke kiri memandang Zafril yang sedang merenungnya.

"Hmm.. Kakak la.. Sayang risau lah.." Keluh dilepaskan.

"Hubby rasa, akak dah semakin membaik la sayang. Tengok tadi.. Kakak keluar makan sekali kan..." Bicara Zafril terhenti bila mata Afrina dipejam kejap.

"Sebelum hubby masuk bilik pun, akak kat luar. Cuma buat masa sekarang, kita tak boleh buat dia teringatkan pasal tu. Nanti dia makin serabut..."

"Urmmm.... yelah hubby."

Zafril tersenyum lebar. Dia beredar ke almari pakaian. Dia nak tukar baju..

Tergamam Afrina melihat suaminya yang sedang menanggalkan baju dari badannya. Badan itu terdedah hingga paras pinggang. Terserlah otot badan yang pejal itu. Sedikit pun dia tidak segan memandangnya. Malah, lebih tertarik.

"Kenapa pandang hubby macam tu?"

"Tak ada apa. Saja..." Afrina berjalan menghampiri Zafril yang masih statik di situ.

Baju di tangan Zafril dirampas. Dia lempar baju itu, tepat masuk ke dalam bakul.

Hampir bertangkup kening Zafril. "Kenapa buang baju hubby? Hubby nak pakai lah sayang..." Lembut suaranya berbicara.

"Tak payah la.. Sayang lebih suka, hubby tak pakai baju..."

Ternganga Zafril. What?!

"Sayang.." Berdiri bulu romanya bila Afrina menyentuh bahagian perutnya. Dan....

"Arghh! Sakit!" Zafril terjerit. Afrina menggetil perutnya.

Afrina ketawa.

"Sakit?" Ada senyuman mengejek di bibir Afrina.

"Yelah." Zafril menolak Afrina ke tepi. Dia ingin menyarung baju ke badannya.

"Sayang cakap tak payah pakai!" Tegas suaranya menghalang.

"Why??" Tergeleng-geleng kepala Zafril.

"I love your body smell..." Tanpa sebarang isyarat, Afrina merangkul leher Zafril. Kepalanya dilentok pada dada kiri Zafril.

Dup dap dup dap!

Degupan jantung Zafril jelas kedengaran. Jiwanya tenang mendengarkan setiap degupan jantung suaminya.

Zafril agak blur. Masih tak faham dengan perangai Afrina. Dia membiarkan saja. Dia peluk Afrina. Kemas.

"Tak tahu sejak bila, saya suka bau hubby.." Tutur Afrina dengan suara tersekat-sekat. Kalau nak dibandingkan degupan jantung Zafril dengan jantung dia. Jantung dia lebih laju berdegup ni..

"Hmmmm..."

"Nak peluk lama lagi boleh?" Rangkulan Afrina sudah beralih di pinggang Zafril.

"Hey, sayang..." Rangkulan terlerai. Bukan dia tidak sudi dipeluk oleh Afrina. Tetapi dia rasa risau jika dia bertindak luar kawalan.

Takdir kitaWhere stories live. Discover now