"UNCLE!" Jerit Amar ceria apabila melihat Zafril keluar dari bilik air.
"Amar dah bangun? Awalnya Amar bangun..." Zafril melutut menghadap budak lelaki itu.
"Auntie mandikan Amar.. Auntie ada kat bawah. Jom makan..." ajak Amar. Comel pulak teletah si Amar ni. Geram aku.. bijak.
"Untunglah Amar auntie mandikan..." kata Zafril dengan nada meleret.
"Uncle dah mandi?"
"Dah."
"Good boy.." Amar gosok bahu Zafril yang masih melutut.
"Ehhh.. bijak.." Zafril cubit pipi Amar.
"Auntie pun kata Amar good boy.." Meleret senyumannya. Bangganya riak mukanya.
"Iyyyye?"
Amar laju mengangguk.
Zafril ketawa. Arghh!! Comel!!
"Amar?"
Pantas kepala itu menoleh. "Auntie.." Dia mendekati Afrina di muka pintu bilik. "Amar dah panggil uncle.. Tuuu uncle.. jomlah turun uncle.."
Afrina pandang Zafril.
"Iye.. uncle nak turun lah ni. Uncle nak sikat rambut dulu. Barulah handsome. Auntie suka..." Zafril berjalan menghampiri Afrina.
Afrina mengelak. "Jangan rapat-rapat.." katanya.
"Kenapa?"
Afrina kerut kening. Dia tak jawab.
"Amar pun sama. Amar tak cuka mama, papa dekat macam ni..."
Terlopong Afrina dan Zafril tengok Amar lakukan demo. Dia berdiri rapat dengan Afrina sehingga membuatkan badan Afrina tidak stabil.
"Ha macam tu.. tak cuka..." Dia geleng kepala.
Mereka ketawa kecil. "Kenapa tak cuka?" Soal Zafril meniru pelat Amar.
"Mama tak nak cakap dengan Amar. Mama dengan papa je..." Dia menunduk ke lantai. Mulutnya memuncung. Sedih saja wajahnya.
"Hahahahahaha.. padan muka. Mama tak cayang Amar ler tu.. Mama cayang papa lagi.. Hahahaha Kesian..." Tawanya mula meledak mengenakan Amar.
Makin panjang muncung Amar. "Mana ada. Mama cayang Amar. Mama tak cayang papa!"
"Tak... mama cayang papa. Mama tak cayang Amar..." Dia balas dengan mimik muka mengejek.
"Eishh! Zafril.." tegur Afrina. "Tak elok lah awak cakap macam tu.." marahnya.
"Alahh gurau jer.. hahaha"
"Gurau gurau. Budak ni kan.." Mahunya terbalik biji mata dia jeling pada Zafril. Dia duduk melutut sama tinggi dengan Amar. "Jangan percaya cakap uncle tu.. Biasalah tak ada orang sayang dia memang macam tu.." Afrina usap kepala Amar.
Amar angguk. Muncung tu masih tak hilang-hilang.
"Hm.. apa ni Amar.. Amar dah ambil auntie dari uncle..." Zafril tunduk sedikit.
"Auntie tak cayang uncle..."
Giliran Amar pula ketawa pada Zafril. Dia juih bibirnya. Terjoget-joget dia kat situ.
"Mana Amar tahu auntie tak cayang uncle? Ha?"
"Awak ni.. dengan budak pun nak gaduh ke?" Pintas Afrina. Makin pelik perangai Zafril ni..
YOU ARE READING
Takdir kita
RomanceMengenali awak satu kesalahan, Mencintai awak satu kebodohan. - Afrina Aireen Mengenali awak satu mainan, Mencintai awak satu kesempurnaan. - Zafril Mikael Bermula cinta 'dare' berakhir dengan kekesalan. Kalau dah jodoh.. bencilah setinggi gunun...