TELEFON bimbitnya berbunyi. Sekali lagi dia tidak menjawab. Walaupun nombor itu tiada dalam simpanannya, dia tahu siapa yang telefon.
Cukup sekali saja dia pernah terangkat panggilan ini, membuatkan dia rasa menyesal tak sudah. Tak pula dia terus block nombor itu.
Dia capai telefonnya yang berbunyi lagi, tapi kali ini lain. Mesej masuk. Hatinya tergerak untuk membacanya. Lantas dia tekan.
"Rin.."
"Kenapa tak angkat call?"
"Saya ada perkara nak cakap."
"Kenapa tak datang kelas?"
"Awak sakit ke?"
Berkerut kening Afrina membacanya. Afrina tidak membalas.
Ting!
Dia buka semula.
"Saya tahu awak sengaja tak angkat call."
"Rin, jawablah.."
"Jawablah, Rin.."
Afrina berdengus. Tak faham bahasa ke jantan ni ha? Kalau dah orang tak jawab tu, faham-faham lah sendiri.
"Rin.."
Tengku Amina duduk sebelah menantunya.
"Kenapa tak angkat call tu? Banyak kali dah mama dengar telefon tu menyanyi.." tegurnya.
"Hm.. Tak ada siapa pun, ma."
"Siapa call? Zafril? Ril gaduh dengan Rin?"
Pantas kepalanya menggeleng. Mana boleh dia bergaduh dengan Zafril, sejak dua menjak ni, dia dah makin rapat dengan Zafril. Bergaduh tu jarang sekali dah..
"Dah tu? Kenapa tak jawab? Angkatlah. Mana tahu ada benda penting.."
"Tak ma. Nombor ni, Rin tak kenal. Dah banyak kali call. Dia salah nombor agaknya.. Ma jangan risau.." Jawabnya dengan senyuman.
"Hmm yelah, Rin. Zafril mana? Kerja?"
Afrina angguk.
"Eii, Zafril kan.. Bukannya nak duduk diam-diam kat rumah ni, boleh pulak dia pergi pejabat. Mama ni baru je balik, tak sempat nak borak apa-apa, dah hilang entah ke mana..." Keluh Tengku Amina.
"Apa yang penting sangat lah kat pejabat tu.."
Afrina tiada jawapan. Dia tidak tahu apa-apa pun pasal pejabat Zafril.
"Zafril tak ada bagitahu apa-apa kat Rin?"
"Pasal apa?"
"Hmmm.. tak apalah. Rin nak keluar? Jom ikut mama.."
Tengku Amina meraih tangan Afrina.
"Mana ma?"
"Adalah... Jom teman mama. Pergi siap ye.." Dia tarik tangan itu supaya berdiri.
"Haah, sekarang ke ma?"
"Iye.."
Afrina menurut. Dia meninggalkan mentuanya di ruang tamu itu. Dia segera masuk ke bilik.
ZAFRIL dan Iqbal, masing-masing berjabat salam dengan pelanggan mereka. Sudah selesai perbincangan mereka, setelah dua jam di kafe itu.
"So, kau nak aku handle, atau kau nak handle sendiri?" Soal Iqbal setelah pelanggan mereka beredar.
YOU ARE READING
Takdir kita
RomanceMengenali awak satu kesalahan, Mencintai awak satu kebodohan. - Afrina Aireen Mengenali awak satu mainan, Mencintai awak satu kesempurnaan. - Zafril Mikael Bermula cinta 'dare' berakhir dengan kekesalan. Kalau dah jodoh.. bencilah setinggi gunun...