AFRINA Aireen sebak mendengar setiap alunan yang diazankan di telinga putera kecil kami. Air mata bahagianya mengalir di pipi. Tak dapat terungkap perasaannya kini.. Hidup bersama lelaki dan anak kecil yang baru saja dia dapat menatap wajahnya. Comel..
Setelah selesai Zafril mengalunkan azan, dia mendekati Afrina di katil pesakit. Wajah Zafril tak lekang dengan senyuman. Walaupun kelihatan agak kekok Zafril memegang bayi, tetapi dia terharu.
"Terima kasih, sayang.."
Afrina mengukir senyuman.
Kami dikurniakan bayi lelaki. Comel rupanya.. Kata umi, wajah itu iras-iras Afrina ketika kecil. Comel juga ye dia.. Sembilan bulan yang sekejap. Terlalu sekejap baginya. Tak terasa lamanya mengandungkan bayi ini. Dan tak sampai sehari pun lagi dia dah jadi seorang ibu. Alhamdulillah Ya Allah.
"Sayang.. Terima kasih sangat." Ucap Zafril lagi. Dia gembira sampai tak tahu bagaimana lagi cara dia nak cakap. Dia bersyukur, Afrina selamat melahirkan anak kami.
"Ye hubby.."
Satu kucupan singgah di dahi Afrina. Cukup lama dan cukup tenang dirasai Afrina. Pengorbanan Afrina memang dia tak dapat nak balas. Besarnya pengorbanan seorang ibu yang melahirkan. Hampir terluncut nyawanya saat melihat Afrina sedang bertarung nyawa beberapa jam yang lepas. Hanya tuhan yang tahu bagaimana dia.
"Assalamualaikum...."
Mereka menoleh memandang wajah-wajah ceria yang baru tiba.
"Waalaikumussalam.." jawab Zafril perlahan.
"Olololo comelnya diaaa.." Aira terlebih dahulu mendekati bayi comel yang masih berada dalam dakapan bapanya. Geram dia tengok. Nak je cubit pipi ni. Hmm.. "Nak pegang.." Pintanya. Tak boleh, tak boleh. Dia nak juga pegang.
Bayi comel yang belum bernama itu sudah bertukar tangan. Cerianya wajah ahli keluarganya di situ. Itu sudah cukup membuatkan Afrina rasa bangga.
"Pegang elok-elok, Aira." Pesan Puan Naura.
"Ye umi. Akak tahu lah.."
Zafril menyalami orang tuanya.
"Tahniah, dah jadi papa.." Ucap Tuan Naim. Dia menepuk bahu menantunya.
Zafril hanya membalas dengan senyuman yang terselit beribu makna.
"Tahniah ye Ril.."
Iqbal pula memeluk erat sahabatnya. Tak sangka dia, sahabatnya yang dulu pernah bermain bersama, kini dah jadi bapa orang. Tak lama lagi, mungkin giliran dia pula kan.. Mana lah tahu..
"Kau bila nak jadi bapa orang?"
"Hahaha.. Kau ni. Aku baru je bergelar suami orang. Rilex la dulu... Bagi kitorang masa.." Balas Iqbal dalam tawa. Aira yang leka dengan bayi tidak menghirau langsung perbualannya.
Iqbal dan Aira dah sah sebagai pasangan suami isteri sejak seminggu lepas. Alhamdulillah, semua berjalan lancar..
"Banyak lah kau punya masa.. Macam mana jadi suami orang? Best ke? Hahaha.."
"Of course la. Jadi suami kepada bidadari yang aku cinta. Sudah tentu la best. Macam kau dengan Afrina la.. Macam mana kau rasa, macam tu lah aku rasa..." kata Iqbal. Selama beberapa hari ini, Aira amat baik dengannya.. Tidak seperti sebelum ini yang terlalu dingin dengannya. Mungkin disebabkan sudah sah bergelar isteri kan.. Jadi dia pun turut berubah.
"Aku dengan Afrina lain. Kau dengan kak Aira lain.. Kan sayang?" Zafril merangkul bahu isterinya. Wajah itu masih pucat. Risau dia melihatnya.
Afrina angguk kepala. "Jaga akak baik-baik tau. Dia nampak je garang. Tapi dia baik.. Hati dia lembut sangat.."
YOU ARE READING
Takdir kita
RomanceMengenali awak satu kesalahan, Mencintai awak satu kebodohan. - Afrina Aireen Mengenali awak satu mainan, Mencintai awak satu kesempurnaan. - Zafril Mikael Bermula cinta 'dare' berakhir dengan kekesalan. Kalau dah jodoh.. bencilah setinggi gunun...