Trochę dłuższy wstęp

130 5 0
                                    

Powiem szczerze: naprawdę cieszę się, że dotarłam do tego momentu.

Dlaczego? Ponieważ na tą chwilę chyba czekałam najdłużej.

Zacznę od początku: witam w was w kolejnym tomie serii: Sługi Szatana!

Opowieść, która, mam nadzieję, wiele wyjaśni.

Jego historia.

Przed nami wiele rozdziałów poświęconych nikomu innemu, jak Fabianowi Torresowi, którego mogliście już poznać w trzech poprzednich częściach serii (W objęciach kłów, Oblicze kłów, W zasięgu kłów).

W przypadku tej opowieści, jak nazwa tego wstępu wskazuje, muszę wyjaśnić kilka istotnych spraw - albo raczej powinnam napisać, że chcę.

To, co zostało przemilczane bądź krótko wspomniane w pierwszych trzech częściach, dotyczących właśnie Fabiana, zostanie przedstawione w tej historii.

A przed nami dość sporo, bo aż 68 rozdziałów, plus prolog i epilog - łącznie 70. Aczkolwiek jest na to proste wyjaśnienie.

Jak z opisu wynika, poznacie historię Fabiana, zanim spotkał Monikę (gdzie tak naprawdę zaczęła się ich wspólna opowieść) - czyli całe dwadzieścia sześć lat jego życia! To całkiem sporo. W tej opowieści będzie wszystko: jego pierwsze spotkanie z narkotykami, prostytutkami. Praca, nawiązywanie relacji z rodzeństwem i innymi: Jamesem, Vicky, itd. Tutaj pojawi się zupełnie inne oblicze Fabiana. Dowiecie się, co dokładnie siedziało w jego głowie i jak wyglądało jego życie. Poznamy lepiej kobiety, które miały na niego wpływ, bądź takie, które przelotnie w jego życiu się pojawiły. Pojawią się osoby, które już wcześniej poznaliśmy w trylogii oraz zupełnie nowe. Każdemu z tych wymienionych aspektów (choć jest ich znacznie więcej) poświęciłam czasem nawet kilka rozdziałów. O to właśnie chodziło. Chcąc poznać przeszłość Fabiana, musimy się zagłębić w to, co czuł i przeżył, więc należy to rozwinąć.

Dlatego historia ta ma tyle rozdziałów, ale mam nadzieję, że Was nie zanudzi.

Tym samym zaznaczam, choć fabuła ma miejsce w latach 1986-2012 i dzieje się przed wydarzeniami pierwszej części (W objęciach kłów), to zalecane jest przeczytanie trzech poprzednich części, czyli całej trylogii - ze względu na to, że pojawią się tu spoilery. 

Oczywiście, to moja sugestia. Jeśli wam to nie przeszkadza, możecie historię Fabiana przeczytać, jako pewne wprowadzenie do serii. Lecz ja Jego historię uznaję za część czwartą.

Jakiś czas temu spotkałam się z komentarzem, że mało jest o Fabianie. To, co właśnie zamierzacie przeczytać jest powodem, dla którego tak pobieżnie wspominałam o jego przeszłości. Od pierwszej części, kiedy zaczęłam w ogóle pisać tą serię, wiedziałam, że powstanie historia Fabiana. Dlatego też często w całej trylogii niewiele było o nim opowiedziane (oprócz oczywiście tego wszystkiego, co zostało napisane w rozdziale 22 części 1).

Jego historia została napisana w formie pamiętnika. Opisane chwile podzielę na rozdziały, w zależności od ich długości. Niektóre zapisy następują po sobie dzień za dniem, ale nie wszystkie. Czasem możecie poznać chwile z roku 1988 by zaraz potem wskoczyć do ważnego momentu w życiu Fabiana z lat 90. Można więc to nazwać kilkoma wyrwanymi kartkami z pamiętnika.

Myślę, że zajrzenie w przeszłość Fabiana pozwoli też go trochę zrozumieć - między innymi dzięki narracji pierwszoosobowej (za wyjątkiem kilku pierwszych rozdziałów). Wiem, że w trylogii perspektywa Fabiana była pisana w narracji trzecioosbowej, ale prawda jest taka, że gdy zaczynałam pisać pierwszą część nie zamierzałam wtrącać Fabiana w inne rozdziały niż tylko prolog - cóż, moje plany się zmieniły i zostawiłam go w formie trzecioosobowej.

Ta opowieść wymagała ode mnie mnóstwa pracy - piszę ją już od stycznia 2022 roku! W międzyczasie oczywiście też pracowałam nad innymi powieściami. Nie było to zadanie łatwe, zwłaszcza jeśli się wie, że historia trafi na Wattpada.

Myślę, że jest to istotna część, ale jeśli nie macie ochoty jej czytać, można ją pominąć. W żaden sposób nie będzie ona wpływała na kolejne części serii.

Chcę też poinformować, że wątki, które tu się znajdą, nie będą zbyt obszernie opisane - oczywiście nie wszystkie. Te najważniejsze będą miały swoje kilka minut, a raczej stron. Jednak gdybym miała wszystkie je rozwinąć na kilkanaście rozdziałów, to cała historia zajęłaby mi z 1000 stron A4 i ze 200 rozdziałów. A tu nie o to chodzi.

W tej historii możecie napotkać momenty trudne i ciężkie dla głównego bohatera, podupadające nawet pod znęcanie się psychiczne nad dzieckiem, zaniedbanie go. Jeśli czytaliście W objęciach kłów to wiecie, co spotkało Fabiana. Ale to, co zostało opisane w pierwszej części to nic w porównaniu z tym, co przeczytacie tu. Dlatego musicie przygotować się na fragmenty o tematach trudnych, o traktowaniu dziecka jako przedmiotu.

Czasem śmierć kogoś bliskiego popycha nas do złych czynów... A te czyny bywają karygodne. I takie właśnie spotkacie w opowieści o Fabianie.

Mam nadzieję, że to będzie mała rekompensata za to, że wcześniej, choć mogliśmy czytać perspektywę Fabiana, to wciąż niewiele tak naprawdę o nim było.

Na dodatek w tej historii zmienię trochę zasady udostępniania rozdziałów. Choć wcześniej na Wattpadzie, pojawiały się tylko raz w tygodniu, teraz będą pojawiały się dwa razy: w środę w ciągu dnia (niestety nie podam dokładnej godziny, ze względu na moją pracę na dwie zmiany) i w niedzielę, o godzinie 20.

Co do premiery na tą chwilę jest ona nieznana - ze względu na to, że historii jeszcze nie skończyłam pisać, a trzeci tom nie został przesłany w całości i potrzebuję trochę czasu, by ochłonąć od tej serii. Potem zabieram się za redagowanie rozdziałów i dopiero poinformuję was, kiedy pojawi się pierwszy rozdział, czyli Prolog - oczywiście informację podam tu, na Wattpadzie i standardowo na Facebooku.

Sądzę, że wyjaśniłam już wszystko. Jeśli macie do mnie jakieś pytania, zachęcam do pisania do mnie na Facebooku, przez Messengera, albo, jak to woli, na adres email: zaczytananija@gmail.com.

To tyle z mojej strony.

Widzimy się już wkrótce.

~ ZaczytanaNija

Jego historia - tom 4 (seria: Sługi Szatana)Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz