51

150 28 3
                                    

ALBA

Serenes sağ salim eve dönerken yanında Valeria'yı da getirmişti. Kraliçe ve köle kızın eve dönüşünü kutlamak için dua edecektim. Sıra sıra her Romen ilahının tapınağını gezdim. Venüs'ünkü hariç.

 Saray yokuşunu çıkmadan önce çiçek motifleriyle süslenmiş Venüs tapınağına son kez baktım. Önünde yanan ateş, tapınağın taşlarına dans eden gölgeler düşürüyordu. Kötücül bir tanrıçanın hak etmeyeceği kadar güzel tasarlanmış bu tapınağa israf olduğunu düşünerek bakıyordum. Ateş gözümü almış olmalı ki yerdeki gölgeleri bir insan figürüne benzettim. 

Gözlerimi ovuşturdum. 

İnsan figürü gitmişti.

 Hayal gördüğüme kendimi ikna etmeye çalıştım, yorgundum. Yokuşu gördüğüm gölge insanı düşünerek tırmandım. Saray son zamanlarda güvenli bir yer gibi gelmiyordu. Bilmediğimiz bir şeyler dönüyor olmalıydı, hava bile farklıydı. Rüzgarın yönü dahi değişmişti, bitkiler çok hızlı uzamaya başlamıştı. Ve orman, ormanın içinden her gece iniltiler yükseliyordu. 

Adımlarımı hızlandırdım. Serenes'le gelmeyen Ignicia'yı ve Serenes'in temas edilmekten hoşlanmayan halini düşündüm. Döndüğünde Serenes farklıydı. Boyu uzamıştı. Ve hiç olmadığı kadar çekingendi. Kendine dokunulmasından korkan yaralı bir hayvan misali ürkek, korkutulmuş bir at misali hırçındı. Dalgınlığının sadece Ignicia ile ilgili olmadığını düşünüyordum. Serenes'in bir şey gizlediğini hissediyorsam muhtemelen gizliyordu. Ve Serenes benden bir şeyler saklıyordu.

Huzursuzca hizmetli odasına çıktım. Valeria uyuması gereken bu saatte şiltesine oturmuş kilime bakıyordu. Elimdeki gaz lambasını masaya koydum. "Neden uyumadın kızım?"

Kız başını kaldırdı. "Uyuyamıyorum Alba." 

Valeria'ya soru sormak için iyi bir zaman.

"Öyleyse benimle atriuma gel de biraz konuşalım. Sana sormak istediklerim var."



Kız bitirdiğinde kraliçenin cezalandırmak istemeyişine şaşırmıştım. Bu konudan bana bahsetmemişti. Yanına gittiğimde sadece Ignicia'nın kendisiyle gelmediğini anlatıp susmuştu.

Kesinlikle bir şeyler saklıyor.

Valeria'nın anlattıklarında gizlenecek bir kısım yoktu. Veya Serenes'in etkileneceği herhangi bir yer. Yine de Serenes'in Valeria'yı bağışlamasına sevinmeli mi üzülmeli miyim bilemiyordum. Serenes Mısır seferinden beri farklıydı. 








"Tüm yatak kölelerini çağır Alba."

Köleler sırayla dizildiğinde Serenes ayağa kalktı. Ne yapacağını bilemeyerek bekliyordum. Jason'a dokundu. "Öne çık."

Roma'nın Kanı (GXG)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin