Sabah kahvaltı sofrasına oturmadan çıkmıştım evden.Hala annemle oturup doğru düzgün konuşacak cesaretim yoktu.Benim özgüvenim galiba iş yumruklarla konuşmaya gelince ortaya çıkıyordu.Umudum vardı,annemle bir kez olsun konuşup hasret duyduğum şeyleri anlatacaktım ona.Benim hala saçlarımı okşayacak bir anneye ihtiyacım vardı.
"Nasılsın?"
"Abi!Dün o kadar bekledim gelmedin!"
Murat için çilekli pasta almıştım.Elimdeki poşeti kucağına bırakıp sandalyeye oturdum.Bacak bacak üzerine atıp sırıtarak ikizime bakıyordum.Galiba artık benden bir tane daha olmasını sorun etmeyecektim.
"Hasretimden yataklara düştün bakıyorum.Babam döktürmüş baksana."
Adam manavda meyve bırakmamıştı.Babamın ilgisi iyiydi hatta bağımlılık yapacak türdendi.Umarım Murat buna kapılıp gitmezdi.
"Babam beni, şey yani seni çok seviyor.Mert olmak baya iyiymiş."
"Poşeti aç hadi!"
Murat dudaklarını büzünce gözlerimi devirmiştim.Nihat tam zamanında çaylarla odaya gelmişti.Poşeti açınca Muratın kısılan gözlerine bakıp sırıtmıştım.Ne vardı çilekli pastada bu kadar...
"Bana mı?"
"Yok bana!Kanka sen bu kadar piç,kurnaz,tilki biriyken kardeşin nasıl saf ve mal olabiliyor?"
Piç,tilki,kurnaz olan ben miydim?Kaşlarım havalanmış şekilde Nihata bakıyordum.Az önce arkadaşım beni gömüp üzerime toprak atmıştı.Birde mezarıma çiçek koysaydın kardeşim.
"İkinizinde burada olması çok iyi oldu.Hadi,bana Merti anlatın.Sen abimin arkadaşısın sonuçta abim neler yapar biliyorsundur."
Hiç sanmıyordum.
"Şimdi Muratcım,sen zaten Mert ne yaparsa aksini yapıyorsun.Misal,sen kitap okuyor musun?"
"Evet."
"İşte abinin en son okuduğu kitap Kuranı Kerim olabilir."
Nihatla tartışmaya girmemek için ağzımı kapatıp çayımı yudumluyordum.İşte şimdi mezarıma ağaç dikmişti!Nihata kızsam da anlattıkları doğruydu.Murat benim yaptıklarımın hep tersini yaptı.Ben yüzdüm,o yüzemedi.Benim çileğe alerjim var ama o çilek seviyor.Ben sigara kullanıyorum ve çoğu zaman sigara kokarım,Murat hep bebek şampuanı kokuyor.
"Siktir,sen rakı falan içtin mi hiç?"
"Hayır abi,neden sordun?"
Bir süre düşündüm,babam hastaneden yeni çıkmış biriyle rakı sofrasına neden otursun?
"Öylesine sordum boş ver.Sen yinede çabuk iyileşmeye bak Murat.Birde şu Yamaçın fotoğraflarını nereye sakladın onu hatırla.Hem de acil!"
Murat bakışlarını yere dikince odadan çıkmıştım.Biliyordum,hafızasını zorlarsa hatırlardı.Ancak o başıma geleceklerden korktuğu için susuyordu.Hayır daha bana ne olabilirdi?Bıçaklandım,denize atıldım,boğazımda sigara söndürüldü!
Sonuç olarak hayatta kaldığım için mutluydum.
Hastaneden çıkmadan Nihata mesaj yazmıştım.Aslında bu gün bura gelmemin nedeni vardı.Eğer Nihat Muratı ikna etmeyi başarırsa bu savaş bitecekti.Derin nefes verip kulaklığımı takmıştım.Son çalan parçayı açıp ellerimi cebime soktum.Okula kadar yüreyecektim.
Ferdi Tayfur çalıyordu...Hani bazı şarkılar vardır,duyunca tek bir kişi gelir aklına.Birde tam tersi,tüm şarkılar tek bir kişiyi hatırlatırdı sana.
Hani en sevdiğini kaybettiğinde
İçin yanar yanar yanar yanar ya...
Ben de seni kaybettim ağlarım şimdi
İçim yanar yanar yanar yanar ahBen senin hasretine alışamadım
İçimdeki kavgamla barışamadım
Uçup gitti mutluluk kavuşamadım
İçim yanar yanar yanar yanar ah
Canım yanar yanar yanar yanar ahSınıfa gelince kulaklıklarımı çıkardım.Yine masamın üzerinde benim için bırakılan bir not vardı.
"Hard level loading..."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Son sınıf
Açãoİkiz kardeşinin yerine geçen Mertin hikayesi.Muratı,ikizini hastanelik eden o kişiyi arıyordu... Eşcinsel konulu!