Herkes susuyor

3.2K 171 2
                                    

"Murat?Yani Mert,iyi misin?"

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

"Murat?Yani Mert,iyi misin?"

"Başlatma Mertine şimdi.Beni revire götür."

Yamaç koluma girip merdivenleri çıkmama yardım etmişti.Hala sigaranın ateşini bedenimde hissediyordum.Onun hiç acımadan bu kadar ileri gitmesi gözümü korkutmadı değil.Kendim için değil,Muratın başına gelenler için korkuyordum.

Bu herif ne kadar ileri gitti?

"Tüm okulun izlediği videoyu sen nasıl izlemedin Yamaç?"

"Be-ben Muratın arkadaşıyım ya.Bana göndermediler."

Yaptığın açıklamayı sikeyim.Çocuk kandırır gibi beni kandırmaya çalışıyordu.Bakışlarını kaçmasından belliydi yalan söylediği.Zaten öğrenecektim ne diye saklıyordu,anlamıyordum.Beni revire bırakıp dışarı çıkmıştı.

"Yine mi buradasın?Murat neden direniyorsun?Ailene söyle,kaydını alıp seni kurtarsınlar.Bir gün ölüp gideceksin diye korkuyorum."

Benim ilk kez karşılaştığım hemşire Muratı çoktan tanıyordu.İkizim buranın daimi müşterisiydi.

"Neden susuyorsun o zaman?Bana bunları kimin yaptığını biliyorsun."

Kadın hiçbir şey söylememişti.Belkide işini kaybetmekten korkuyordu.Benim kardeşim hayatını kaybetsede olurdu,dimi?

"Yaraların için doktora görün."

"Ne farkeder?Daha iyileşmeden yenisi eklenecek."

Ben Muratın kimseyle göz teması kurmadığını sanıyordum.Meğerse insanlar utançtan kardeşimin yüzüne bakamıyormuş.İkizim bir tek benim gözlerime bakmaktan kaçınıyordu.Neden ama...

Revirin çıkışında beni bekleyen bir kişi daha vardı.Yamaçın titreyen göz bebeklerini görünce önünde duran zayıf çocuğa bakmıştım.Boyu benden hafif kısaydı.Bu sabah Kadirin yanında gördüğüm kardeşi Ömerdi.

"Ucuz kurtulmuşsun,tebrik ederim."

"Ne işin var burada?"

"A a!Ayıp ediyorsun kanka.Ne işim olacak?Abimin kafasına vazoyu geçirmişsin."

"Sende hesap sormaya mı geldin?"

Ömerle aramda üç adımlık mesafe vardı ve o adım atarak hepsini kapatmıştı.Gözlerini gözlerime dikmiş bakıyordu.Onun gibi gözlerine dikkatle bakmıştım.Kadirden farklıydı,öfke yoktu o gözlerde.Tüm abi kardeşler birbirinden farklı mıydı?

"Mesajımı bekle."

Muratın numarasını biliyor oluşu beni şaşırtmıştı.Konuştukları için mi Murat tüm mesajları silmişti?Yamaç koluma girince dikkatim dağılmıştı.Beni sakat sanıyordu galiba...

"Ömer Kadirin kardeşiydi dimi?"

"Evet.Gerçi onun Murata kötülük yaptığını hiç görmedim.Hep abisinin yanında geziyor."

"Kardeşime yapılan kötülüyü izlemiş.Hatta belki abisine destek çıkmış.Benim ikizim hastanedeyse bunun suçlusu herkes!"

Murat uyanmasa ne yapacağımı bilmiyordum.Anneme,babama haber verip vermemek arasında kararsızdım.Şimdi susarsam ilerde çok geç olur muydu?Ya Murat uyanmazsa?O zaman ben ne yapacaktım?

Doktordan izin alıp kardeşimi görmek için yanına girmiştim.Gözüme ilk çarpan kollarındaki izlerdi.Kadir olacak o piç yaktığı sigaraları Muratın kollarında söndürmüştü.Kalbimin sıkıştığını hissediyordum.On sekiz yaşında birinin bedeni neden morluklarla kaplı olurdu?

"Buradayım.Mert burada Murat.İkizin burada kardeşim.Yanında olmak için çok geç biliyorum.Ama deneyeceğimi bil tamam mı?Abin onların kökünü kurutacak.Geç kalmış adaleti senin için kendim sağlayacağım."

Cebimden Muratın doğum günüme aldığı kurt kolyeyi çıkartmıştım.Kolyeyi boynuma takıp kardeşimin kıpırdamayan bedenine baktım.Bunu daha önce yapsaydım eminim çok mutlu olurdu.

"Bana aldığın hediyeleri gördüm.Hepsini çok beğendim ikizim.Abini iyi tanıyormuşsun aferin.Ben sana hiç hediye almadım,özür dilerim.Ancak sözüm olsun,uyanınca sana çok güzel bir hediye alacağım.Uyanacaksın dimi?"

Bu yola çıkarken en kötü ihtimali düşünerek hareket etmem gerektiğini biliyordum.Ama daha ilk adımda bacaklarım titremişti.Muratın iki yıldır yaşadıklarını tahmin etmeye korkuyordum.

Onun hayatını çöplerden temizleyecektim.Kararmış dünyasını aydınlatacaktım.Tabi eğer uyanırsa...

"Seni çok kıskanıyordum.Annemi benden alıp gittin diye senden nefret ediyordum.Böyle bir hayatın olacağını tahmin etmemiştim.Çok özür dilerim Murat.Abin çok pişman lan."

Muratın hayatını keşkelere sığdırmıştım ben.O gün kardeşimin soğuk bedenine dokununca anladım.Ben Mert ismimin hakkını verememiştim.

"Kafanı patlatmış ha?Şu çocuk kafayı yemiş!"

"Sus Ömer!Yarın onu dövmekten beter etmezsem bana Kadir demesinler lan!"


İşte tüyleri diken diken edecek o bölüm geliyor.Bu gün mü atsam yarın mı?

Son sınıfHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin