Çilek aşkı

1K 64 5
                                    

"Anne ben bir hava alacağım

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

"Anne ben bir hava alacağım."

"Dikkatli ol oğlum."

Abim onun için yıllardır aldığım doğum günü hediyelerini almadan gitmişti.Bende hepsini çöpe atmak için gidiyordum.Üniversiteyi kazanıp İstanbula taşınmayı düşünüyordum.Benden bir tane olmayan her hangi bir şehir olurdu aslında.Abime sonsuza kadar minnettar kalacağım.

Bu gün okulda ilk kez rahat şekilde yemek yemiştim.Kimse kafamdan aşağı dökmedi ya da kimse beni teneffüste sıkıştırmadı.Bu gün ilk kez bedenimde sigara söndürülmedi.Çok teşekkür ederim abi.

"Nasılsın tatlı şey?"

Elimdeki poşetleri çöp kutusuna atıp bana seslenen adama döndüm.Olkan...Elindeki poşeti bana uzatıp sırıtıyordu.Çilek almıştı bana.O gün hastanede yediği çilekler içindi sanırım.

"Neden buradasanız?"

"Çileklerini iade edeyim dedim.Aynı zamanda geçmiş olsuna geldim."

Bana uzattığı poşetleri almadan ilerlemiştim.Çileklerin içine zehir falan koyduğuna inanıyordum.Kıvançın yarım bıraktığı işi kuzeni tamamlardı herhalde.Bacağım yeni alçıdan çıktığı için fazla yürüyünce acımaya başlıyordu.Hemen kendime bir yer bulup oturmuştum.Arkamda koca çınar ağacının olduğunu daha yeni farkediyordum.

Kafamı yukarı kaldırıp yaprakları dökülmüş ağaca baktım.Bana benziyordu,yorgun ve yalnız.

"Abinle ikiz olmanıza rağmen hiç benzemiyorsunuz."

Olkan yanıma oturunca şaşırarak ona bakmıştım.Aniden gözlüğümü çıkartıp yüzüme doğru yakınlaştırmıştı yüzünü.

"O yakışıklı ama sen tatlı.Tıpkı şu çilekler gibi."

Gözlüğümü gözüme takıp poşetten çilek çıkartmıştı.

"Peşimi neden bırak-"

Çilekle ağzımı kapatınca gözlerim büyüdü.Kendisi hiçbir şey olmamış gibi bir tane daha çilek çıkartıp ısırmıştı.Hayır,böyle mi yiyecektik?Onları yıkamamız gerekiyor...

"Yıkamadan mı yiyeceğiz?"

Komik bir şey söylemişim gibi kahkaha atmıştı.Annem hep meyveleri suyun altına sokup çıkartmamız gerektiğini söylüyordu.Bu adamın annesi hiç öyle şey söylememiş galiba.

"Annenin sözünden çıkamaz mısın?Ha yoksa kötü evlat olmaktan mı korkuyorsun?Merak etme söylemem annene."

Elimdeki çileğe bakıp derin nefes vermiştim.Onu yıkamadan yemek beni kötü biri yapacaksa eğer yiyecektim.İyi biri olmak bana sürekli bir şeyleri kaybettiriyor.Belki kötü biri olursam kazanırdım.

"Kötüler hep kazanır mı?"

"Kazanır.Neden biliyor musun?Çünkü kötüler kaybetmekten korkmaz.Aslında kaybedeceğimizi hiç sanmadığımız için kötü oluyoruz."

"Nasıl kötü birine dönüşülür?"

"İçindeki iyiliği öldürmeden kimse kötü olamaz.Tatlı şey,abinle silahları çektik.İlk kurşunu ben sıktım."

Aniden ayağa kalktığımda elimdeki çileği yere düşürmüştüm.Dün hastanede hedeflerinin artık ben olmadığını söylemişti Mert.Ben abimin başını belaya mı soktum?

"Neden abimle uğraşıyorsunuz?Her şeyin sorumlusu benim onun suçu yok!"

"Kötü kötüyle uğraşır çünkü."

Benim abim kötü biri değildi ki...Bu savaşa benim için katıldı ve kazandı.Belkide ben öyle sanıyordum.

"Abinle Ömer çift olmuş.Abin kendi öz kardeşine bu kötülüyü yapmadı mı?Senin bedenindeki izleri gören ben utandım ancak abinin umrunda olmamış."

"Umrunda olmasa benim için savaşmazdı."

Ben de kızıyordum abime.Bu hayatta yapacağı en büyük hatayı yapmıştı.İlerde çok pişman olacaktı ve ben buna engel olamıyordum.Mertin benim gibi yalnış kişiden hoşlanmasını kabullenemiyordum.Kaderimiz yüzümüz gibi aynı olmasa keşke.

"Beni iyi dinle tatlı şey.Senin abinin benim gözümde bir karıncadan farkı yok.Üzerine basıp nefes almasına izin vermeyeceğim.Aklın varsa bu savaşa katılmazsın.Hem Kadir artık aramıza geri döndü.Eski günlere geri dönmeni istemem."

Kadiri yeniden göreceğimi düşününce yerimde donup kalmıştım.Ben onunla karşılaşmaya hazır değildim ki...Kurtulduğumu sanıyordum,bitti sanıyordum!Biz nasıl en başa döndük?

"Görüşürüz Murat."

Kucağıma bombayı bırakıp gidiyordu.Ancak izin vermedim geçtim karşısına.Elime tutuşturduğu poşeti eline bırakıp gözlüğümü çıkarttım.Olkan kaşlarını çatarak beni izliyordu.

"Dedin ya içindeki iyiliği öldürmeden kötü olamazsın diye.Benim içimdeki tüm iyilikler abime bağlı.Ona dokunursan eğer kendimi korumak için yapmadıklarımı abim için fazlasıyla yaparım.Artık beni hafife almayın."

Çünkü çok büyük hata yapmış olurlardı.


Sonunda büyüdü miniğim oy kurban olurum. 

Son sınıfHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin