"Apa yang kamu mahu lakukan?"Tanya Luceus.Dia merasakan tenaga sihir aneh dari Aamon.Dia tidak pernah merasakan kekuatan sekuat itu.Mustahil orang seperti Aamon terlepas dari pemerhatian Dark Divine.
"Tuan Luceus.Saya mengagak ada banyak markas Dark Divine di kota ini,bukan begitu?"Tanya Aamon dan membuat Luceus dan Julian terkejut.Memang benar,Dark Divine secara perlahan masuk ke kota ini dan menyamar.Tiada sesiapa yang tahu sehingga hari ini kecuali Aamon.
"Baiklah!Tuan dan Puan,yang muda dan tua!Saksikanlah pertunjukkan dari saya!"Kata Aamon dan mengangkat bows violin ke udara dan mula memainkan muzik dari violin itu.Namun setiap kalia muzik dilantunkan,tenaga sihir yang kuat tersebar ke udara dan Luceus merasakan panas dari tenaga itu.
"Cih!Julian!Pakaikan cincin itu!"Arah Luceus.
"Baiklah!"Julian mengeluarkan cincin dan memaksa Alice untuk memakainya.Namun Alice yang menyedarinya langsung mengeluarkan belati yang disembunyikannya dan melukai tangan Julian.
"Argh!Tak guna,kau itu hanya boneka,seharusnya kau hanya ikut perintah raja!"Kata Julian dengan penuh amarah.
"Julian....raja...tidak,atuk sudah mempercayaimu.Kenapa kau berkhianat!?"Tanya Alice dan menghalakan belati ke arah Julian.Namun Julian tertawa dan menunjukkan jati dirinya.
"Hahaha!Percaya?Kau fikir aku nak sangat jadi macam ni!Dia itu hanya orang tua yang menunggu mati!Aku menunggu lima tahun untuk mendapat kepercayaannya untuk mendapatkan kekuasaan!Tapi semuanya hancur begitu saja!"Jerit Julian dan dia menembak dirinya.
Hal itu membuat James dan Alice terkejut.Namun sesuatu yang aneh berlaku,tubuh Julian membelah menjadi dua dan sekarang ada dua Julian di sana.
"Saksikanlah,kekuatan sihir yang aku dapatkan dengan susah payah!"Julian mulai menyerang Alice dan Julian.Namun mereka berdua melawan balik,tapi tak kira berapa banyak serangan yang diberi,Julian akan memisahkan diri dan bertambah banyak.Mereka jadi tidak tahu yang mana Julian yang asli.
"Bagus,Julian.Uruskan mereka berdua sementara aku menghabisi Aamon!"Kata Luceus dan menggunakan sihir pengendali darah ke arah Aamon,namun ketika dia merasakan darah Aamon,tangannya mulai merasa panas dan terbakar.
"Argh!!Apa!Kekuatan sihir apa ini!"Jerit Luceus dan memadamkan api di tangannya.Aamon terus memainkan violin dan tiba-tiba terjadi sebuah letupan tidak jauh dari sana.
"Apa?Itu..."Luceus yang melihat lokasi letupan itu sedar itu ialah markas rahsia Dark Divine.Jadi itulah yang dimaksudkan oleh Aamon tadi.Setiap lantunan muzik Aamon mainkan,letupan terus terjadi di serata ibukota kerajaan Xaiverion dan tepat mengenai setiap markas rahsia Dark Divine.
Di suatu tempat di dalam hutan,
"Ah,jadi itu fungsi lingkaran sihir."Kata seorang budak lelaki dan di bahunya ada seekor naga robot.
"Haha!Dia pandai membuat suasana jadi panas!Padahal tinggal bantai saja ibukota ini.Jadi,di mana tempat persembunyian pengecut itu.Err,nama samaran kamu itu Loki,bukan?"Kata naga itu.
"Ya,saya masih tak percaya kau ni naga dari lagenda itu,Red."Kata Loki dan berjalan ke arah sebuah rumah kecil di dalam hutan.Di dalamnya ada seseorang lelaki yang kelihatan tertidur.Loki masuk dan mengeluarkan pisau dan tidak ragu untuk menikam lelaki itu.
"Argh!!"Lelaki itu bangun dan memperlihatkan wujudnya.Itu ialah Julian dan Julian yang ada di ibukota saat ini ialah klon miliknya.Selama ini dia menipu Luceus menggunakan klonnya kerana takut dibunuh ketika misinya gagal.
"Wahaha!Jadi dia selemah ini?Sihir klonnya benar-benar tidak digunakan dengan baik."Kata Red dan menertawakan Julian.Loki memandang Julian dengan pandangan menyedihkan.
"Pengecut sepertimu tidak layak untuk dilawan."Kata Loki.
"Si-siapa kalian!Apa yang kalian nak dari aku!!"Julian melangkah ke belakang.Luka di dadanya membuatkan dia kehilangan banyak darah dan dia ketakutan melihat Loki.
Loki dengan perlahan melangkah ke arahnya dan mengangkat pisau.Julian hanya mampu merasakan seksaan dari Loki yang tidak memberikan waktu untuknya menjerit.
Di ibukota,
Semua klon Julian mulai meleleh dan membuat James dan Alice merasa bingung.Baru saja mereka dihabisi oleh klon itu,namun ia meleleh dan menghilang begitu saja.Kini,hanya tinggal Luceus yang masih melawan Aamon.
"Rasakan ini!"Luceus terbang dan menyerang Aamon dengan serangan sihir darah.Namun Aamon yang masih memainkan violin membuat irama muzik yang melindunginya dari serangan itu.
"Cih,kau membuat aku tiada pilihan lain.Jika aku takkan mendapatkan kerajaan ini,aku akan menghancurkannya!"Luceus terbang dan menggunakan sihirnya.Dengan sihir darahnya,dia mengeluarkan kabus merah dan kabus menyelimuti ibukota kerajaan.Semua orang yang ada di sana melihat kabus itu berasal dari Luceus yang berubah menjadi seekor kelawar gergasi.
(Sekadar Contoh)
"Apa itu!?"
"Argh!Mereka mengering!"
"Jauhkan diri dari kabus itu!"
Beberapa orang yang menghidu kabus itu mengering seperti darahnya terhisap sampai kering dan setiap kali ada korban berjatuhan.Itu membuat Luceus semakin kuat.
Aamon yang menydari itu langsung menghentikan permainannya dan melihat Luceus yang terbang di langit.
"Hancurlah bersama kerajaan ini!"Luceus mengumpulkan kabus membentuk sebuah bebola gergasi.Jika itu sampai jatuh ke tanah,seluruh orang di ibukota akan mati sehingga kering.
"Nampaknya persembahan sudah mencapai penghujung."Kata Aamon dan melempar violinnya.Dia terbang dan bersemuka dengan Luceus.
"Hahaha!Sekuat apa sihir kamu!Tidak akan ada yang boleh menghentikan aku dari membunuh semua orang ini!"Kata Luceus.Dia membuat bentang dengan kabus sehingga tidak membenarkan Aamon untuk mendekat.
Namun Aamon hanya tersenyum dan mengangkat tangannya.Sebuah cahaya kecil muncul di tangannya dan dia menjentikkannya ke arah Luceus.
"Hahaha!Kau fikir serangan sekecil itu akan menghentikan aku?Huh?Apa itu?Tak,tak mungkin,bagaimana cahaya sekecil itu mempunyai kekuatan sihir yang berlimpah!"Luceus merasakan tenaga sihir yang dimampatkan dalam cahaya itu.Jika terus dimampatkan,sebuah letupan besar akan berlaku.
"Tidak!Aku harus lari,mustahil untuk mengalahkannya!"Luceus menghentikan serangannya dan cuba untuk terbang melarikan diri.Namun cahaya kecil itu berjaya menyentuhnya.
"Impact."Kata Aamon dan cahaya kecil itu membuat sinaran yang membuat seluruh ibukota terasa seperti waktu siang,padahal hari sudah malam.Seluruh penduduk kota menutup mata kerana betapa terangnya cahaya itu.Mengambil beberapa minit sehingga cahaya itu menghilang.
YOU ARE READING
Just a Dumb Villain
Fantasía(!Hak Milik Gambar Depan sepenuhnya milik icayenne!Dan beberapa gambar di dalam novel ini hanya sekadar memudahkan imajinasi pembaca.Mohon dimaklum.Saya hanya pinjam gambar tersebut!) Berkisah tentang seorang pembaca novel yang mati dan masuk ke dal...