Sudah seminggu berlalu dan mereka berdua mengumpulkan informasi mengenai lelaki itu.Namanya ialah Zack yang berasal dari desa tempat watak utama asli dan Reina.Dia dikenal sebagai orang yang ramah dan suka membantu.
Baru seminggu tetapi pengaruhnya sebagai orang pilihan kesatria cahaya menyebar dengan cepat.Berbeza dari Arthur dari cerita asal yang tidak suka berteman dengan bangsawan,Zack bersifat terbuka dan dia disukai oleh ramai orang.
Aneh,ini sangat aneh.Hanya Reina dan Arthur yang masuk ke akademi dengan biasiswa dari desa mereka.Tapi munculnya orang ketiga membuat aku curiga.Hanya ada dua kemungkinan,dia seorang manusia dari dunia nyata sama sepertiku ataupun ini hanyalah dunia yang seakan novel.
Oleh itu,aku perlu bertemu sendiri dengan Arthur untuk memastikannya.Biasanya dia akan sarapan sebelum kelas bermula di sudut kafeteria.Ah,itu dia.Seperti biasa,dia makan sendirian.
Di sudut lain pula,aku melihat Zack sedang makan dengan Reina dan tambahan gadis barunya.Dia ialah Elizabeth Victorean,bangsawan tingkat menengah yang ada hubungan dengan keluarga diraja,jadi keluarga aku tidak sekuat keluarga dia.
Sepatutnya masih lama untuk kejadian bertemu Elizabeth,tapi entah bagaimana dia menggoda Elizabeth.Tapi aku akan mengabaikannya untuk saat ini.Sedikit perasaan marah muncul kerana Zack beraninya mengubah jalan cerita yang kusukai.
"Yo."Sapa aku kepada Arthur.Aku melihat dia mengambil tiga pinggan penuh ayam panggang.Entah kenapa aku merasa kecewa melihat wajah gemuk Arthur.
"Kau lagi."Kata Arthur.
"Kenapa kau terus makan seorang diri?"Tanya aku.
"Biarlah,kau menyibuk buat apa?"Kata Arthur dan melindungi makanannya.Bukannya aku ingin curi ke apa.Tapi cara bicara kurang ajarnya membuktikan dia Arthur.
"Aku dengar kau satu desa dengan orang pilihan kesatria cahaya.Tapi kenapa aku lihat kalian tidak terlalu rapat?"Tanya aku.Arthur terdiam sebentar kemudian berbicara.
"Bukannya tak rapat,dia selalu ramah dengan aku,tapi entah kenapa rasanya dia menyembunyikan sesuatu."Kata Arthur.
Ho,itu informasi yang menarik.Deria watak utamanya betul,aku yakin lelaki bernama Zack itu tidak kebetulan berjalan di jalan yang seharusnya diambil Arthur.
"Oh,ya.Di mana dia menemukan kesatria cahaya?"Tanya aku.
"Ah,itu ketika aku bertugas masuk ke dalam hutan untuk berburu,dia mengambil tugas itu.Rasanya itu takdir untuk dia menemukan kesatria cahaya."Kata Arthur dan menggigit ayam panggangnya.
Bajingan tak guna.Beraninya dia mengambil kesempatan mendapatkan kesatria cahaya!Dia mengetahui hari dimana Arthur menemukan kesatria cahaya dan berpura-pura sebagai watak utama.
"Ah,di sini rupanya anda Tuan Leon."Kata Enard yang baru masuk ke kafeteria dengan Willy.Suara mereka agak kuat sehingga Zack dari meja mereka bertiga menyedari keberadaanku.Dia bangun dan berjalan menuju ke meja kami.
"Hei,apa yang kalian lakukan kepada Arthur?"Tanyanya dengan wajah berani.Perasaan marah aku tak terkendalikan melihat dia berpura-pura sebagai penegak keadilan.
"Arthur,kau okey?"Tanya Zack dan aku memukul meja.
Pak!
"Oi,penyamar.Kenapa kau risaukan Arthur?Huh!?"Tanya aku dengan pandangan tajam ke arah matanya.Tapi dia tidak menunjukkan rasa takut.Kemudian Reina dan Elizabeth berdiri di antara kami.
"Apa yang kau lakukan?"Tanya Reina.
"Leon,atas nama Elizabeth Victorean,saya minta awak untuk tidak mencetuskan pertengkaran."Kata Elizabeth.Kemarahan aku bertambah,dia mengendalikan perempuan yang seharusnya menjadi pendukung Arthur.Baiklah,kau mahu menjadi watak utama?Baiklah,Aku akan menjadi penjahatnya.
"Diamlah rakyat jelata!Dan kau,Elizabeth,kenapa kamu berani menggunakan statusmu sebagai bangsawan di akademi?Kau lupa kalau dilarang menggunakan status bangsawan di sini?"Aku meinggikan suara sehingga semua orang melihat kami.Mereka berdua terdiam dan Zack melindungi mereka.
"Jika kau mahu bergaduh,gaduh dengan aku.Jangan jadi pengecut dan menjerit pada wanita."Kata Zack.Oh,betul tu,jangan jadi pengecut dan ambil hidup orang lain!
"Hahaha!Kelakar,sangat kelakar,seorang seperti kau mengatakan dirinya pemberani?Padahal kau tidak sepatutnya dipilih kesatria cahaya!Orang macam kau ni cuma layak jadi penonton je!"Jerit aku dan dia tersenyum.
"Heh,kalau berani.Ayuh bertarung dengan baju kesatria.Aku tahu kau dari keluarga pembuat baju kesatria.Jadi kau boleh menggunakan baju kesatria peribadimu dan aku akan gunakan kesatria cahaya."Katanya dengan percaya diri.
"Baik,baik.Aku akan buktikan bahawa kau itu hanyalah penyamar!Seminggu dari sekarang,kita bertarung di lapangan."Kata aku dan berjalan keluar dari kafeteria.
"Err.Kau dengar itu,tunggu saja nanti!"Kata Willy.
"Betul tu!Tuan Leon akan kalahkan kau."Diikuti Enard.
"Heh,dasar tukang bual."Kata Zack dan menyombongkan diri.
Baiklah,aku tak boleh berlengah dan harus mengeluarkan segalanya!
YOU ARE READING
Just a Dumb Villain
Fantasi(!Hak Milik Gambar Depan sepenuhnya milik icayenne!Dan beberapa gambar di dalam novel ini hanya sekadar memudahkan imajinasi pembaca.Mohon dimaklum.Saya hanya pinjam gambar tersebut!) Berkisah tentang seorang pembaca novel yang mati dan masuk ke dal...