PART 23

866 31 0
                                    

"Hai, Cik Qaisarah?"

Seorang lelaki mengambil tempat duduk di hadapan Qaisarah di dalam sebuah kafe.

"Who are you?" Qaisarah bertanya sombong.

Kaca mata hitam yang dipakai diturunkan sedikit ke paras hidung untuk melihat gerangan lelaki di hadapannya itu.

"Nama saya Faiq, Cik Qaisarah."

"I tak kenal siapa you." Qaisarah menjawab malas.

"Tapi saya kenal cik." Faiq senyum segaris.

"Okay. You ada urusan apa dengan I? Seingat I, I tak pernah berhutang dengan sesiapa. Muka you pun I tak pernah nampak."

Jari telunjuk dihala ke wajah Faiq. Bibir terherot sedikit menyerlahkan lagi kesombongan pada wajah gadis itu.

"Well, cik sepupu kepada Adha, kan?" Faiq menyoal dengan kening terjongket sebelah.

"So?" Kening Qaisarah ikut terjongket.

"Boleh aturkan pertemuan antara saya dan isteri dia?"

"Kenapa you nak jumpa isteri dia? Apa hubungan you dengan isteri dia?" Qaisarah semakin berminat dengan perbualan tersebut.

"Well, you can say that she's someone that I need," ujar Faiq berkias.

"Someone that you need? She's your ex?" Qaisarah tersenyum sinis.

Faiq hanya tersenyum, tidak menjawab pertanyaan tersebut.

"Boleh, cik?" Faiq bertanya lagi.

"Hm, I'm not sure about that. Lagipun, we're not in good terms!" Qaisarah bersandar pada kerusi. Kaki disilang.

"I planned to take her away. Isn't that good for you?" Faiq menyoal sinis. Dia turut bersandar dan menyilangkan kaki.

"What do you mean by 'take her away'?"

"Well, of course I have to take her away if I want to be with her."

Faiq tergagap-gagap menutur kata. Dia melepaskan ketawa besar yang sangat palsu bunyinya.

"Are you her ex boyfriend?" Faiq hanya tersenyum.

"Tapi dia pregnant!" Qaisarah menyambung.

"It's not a big problem." Faiq mencebikkan bibir seraya berpeluk tubuh.

"Oh! I think I faham maksud you." Qaisarah sekadar mengukir senyum sinis.

"Can you help me, Cik Qaisarah?" Sekali lagi Faiq menyoal.

"Sure! And bila you dah bawa dia jauh, bolehlah I tackle Adha!"

Qaisarah sudah teruja dengan rancangan masa depannya yang belum tentu menjadi itu. Faiq melemparkan senyum segaris kepada gadis itu.

"Bila you nak I bawa you jumpa dia?"

"As soon as possible. Kalau boleh hari ini!"

Wajah Faiq berubah serius tanda dia tidak main-main dengan percakapannya.

"Desperate sangat ni," tawa halus terlepas daripada mulut Qaisarah.

"Yes, I am. I am desperate, Cik Qaisarah!" Tajam mata Faiq merenung anak mata Qaisarah.

"Tapi, macam mana you tahu I ni ada kaitan dengan dia orang eh?" Kening Qaisarah berkerut.

'Aduh! Banyak tanya pula minah ni! Mestilah aku siasat dulu! Alamak, dia ni!' Faiq mengutuk gadis itu dalam hati.

𝐓𝐚𝐤𝐝𝐢𝐫 𝐓𝐞𝐫𝐢𝐧𝐝𝐚𝐡 𝐔𝐧𝐭𝐮𝐤𝐤𝐮 (𝐂)Where stories live. Discover now