Diya mengambil tempat duduk berdekatan dengan kolam ikan Aaryan. Di situ dia melihat Najmi dan Aaryan sedang membersihkan kolam tersebut.
Cempedak goreng yang dibeli oleh Aaryan tadi dicapai dan dimasukkan ke dalam mulut. Dia leka memasukkan satu per satu cempedak ke dalam mulut.
"Tu! Tu! Sebelah sana tu kau gosok betul-betul, Mi! Aku taknak rumah Adel ada lumut macam kaki kau!" Aaryan bersuara kuat.
"Kaki aku punyalah licin macam model, kau kata berlumut. Jangan sampai aku goreng Adel. Dah cukup baik eh aku nak tolong bersihkan rumah Si Adel Lumut ni!" Marah Najmi.
Diya tergelak kecil melihat dua lelaki itu bertekak. Dia seumpama sedang menonton drama sambil makan cempedak goreng.
Ibu dan ibu mentuanya keluar pergi ke pasar bersama-sama. Aaryana pula sedang memandikan kucingnya di tepi rumah. Tinggallah dia di situ melihat aksi Najmi dan Aaryan yang bertelingkah seperti budak-budak.
Sedang dia ralit mengunyah, terasa seluarnya basah. Cairan jernih seperti air kencing membasahi seluar berwarna khaki yang dipakai. Jelas kelihatan kesan basah pada seluarnya.
"Err, Najmi! Aaryan!" Panggil Diya. Wajahnya cemas. Dia bangkit daripada duduk.
"Eh, kak ipar! Kenapa kencing kat situ? Ish!"
Dahi Aaryan berkerut. Najmi menayangkan wajah pelik. Dah kenapa boleh terkencing dalam seluar pula? Dia tepuk dahi.
"Ini bukan kencing. Baby... baby dah nak keluar!" Jawab Diya.
"Ha?! Baby dah nak keluar?!" Serentak Najmi dan Aaryan berkata.
Diya angguk laju. Terus kedua-dua lelaki itu melompat keluar daripada kolam dengan kelam-kabut.
"Ca-call mama! Call mama!"
Najmi menyuruh Aaryan sambil berlari. Namun dia jatuh tersungkur akibat terlanggar sebuah kerusi yang terdapat di situ.
"Allah! Kerusi ni pun buat apa kat situ?! Orang nak cepat ni!"
Pantas dia bangkit dan berlari lagi dalam keadaan tergesa-gesa. Selipar jamban yang dipakai sudah terbang entah ke mana. Hanya sebelah kaki saja memakai selipar. Diya pula bingung dengan situasi kelam kabut adik-adik iparnya itu
"Adik! Adik! Baby nak keluar!" Jerit Najmi.
Aaryana yang sedang memandikan kucingnya kaget. Terus dibilas sabun pada badan si kucing cepat-cepat.
"Abu, hari ini kau keringkan badan sendiri!" Kata Aaryana lalu dia meninggalkan kucingnya di situ juga. Dia berlari mendapatkan kakak iparnya.
"Akak! Baby dah nak keluar ke?" Matanya tertancap pada seluar Diya yang sudah basah dengan air ketuban.
Aaryan pula terus mencapai telefon pintarnya dan menelefon Puan Humaira.
"Hello?! Hello, mama! Mama!"
Kelam kabut Aaryan meletakkan ikan koi miliknya ke dalam kolam dengan sebelah tangan. Sebelah tangan lagi memegang telefon.
"Yan, telefon terbalik tu! Jangan kelam kabut sangat. Diya okey lagi. Boleh tahan lagi," ujar Diya. Dia masih berdiri tegak tidak tahu hendak buat apa.
"Cepat! Cepat!" Jerit Najmi seraya berlari keluar dari rumah. Dah macam dalam situasi perang pula gaya kelam kabutnya.
Dia berlari laju menuju ke kereta sambil menjinjing sebuah beg pakaian. Dibuka pintu kereta bahagian belakang lalu dicampak saja beg tersebut ke dalam. Kemudian, dia masuk ke bahagian tempat pemandu dan terus memandu laju meninggalkan perkarangan rumah.
YOU ARE READING
𝐓𝐚𝐤𝐝𝐢𝐫 𝐓𝐞𝐫𝐢𝐧𝐝𝐚𝐡 𝐔𝐧𝐭𝐮𝐤𝐤𝐮 (𝐂)
Romance𝐑𝐘𝐀𝐍 𝐀𝐃𝐇𝐀 𝐱 𝐃𝐈𝐘𝐀 𝐙𝐔𝐋𝐀𝐈𝐊𝐇𝐀 ~𝑯𝒂𝒏𝒚𝒂 𝒅𝒊𝒂 𝒑𝒆𝒎𝒊𝒍𝒊𝒌 𝒉𝒂𝒕𝒊 𝒊𝒏𝒊. 𝑻𝒊𝒂𝒅𝒂 𝒅𝒊𝒂, 𝒎𝒂𝒌𝒂 𝒌𝒐𝒔𝒐𝒏𝒈𝒍𝒂𝒉 𝒉𝒂𝒕𝒊 𝒊𝒏𝒊~