Diya tidak senang duduk. Dia berjalan mundar mandir membawa perut di dalam biliknya. Selagi dia tak dapat, selagi itulah dia tak boleh tidur. Air liur diteguk berkali-kali.
Gambar perkahwinannya yang terpampang besar di dinding dipandang. Wajah Adha ditatap bersama senyuman tipis.
"Abang, Diya minta izin nak keluar. Diya teringin," ucap Diya seolah-olah Adha berada di depannya sekarang.
"Sayang, masa abang tak ada, kalau sayang nak keluar pergi mana-mana, atau teringin apa-apa, bagitahu Najmi atau Aaryan. Suruh dia orang yang belikan atau teman sayang. Lagi senang kalau suruh je. Sayang tak payah keluar," pesan Adha.
"Seganlah nak susahkan adik-adik abang tu," ujar Diya.
"Nak segan apa? Abang dah pesan kat dia orang. Dia orang okey je. Tak kesah pun. Biar dia orang belajar cara nak handle bini. Nanti dah kahwin senang," kata Adha.
"Macam mana kalau dia orang fikir Diya ni bini dia orang? Lepastu dia orang jatuh cinta kat Diya? Aiyok! Diya tak tahu." Diya menguji. Kening diangkat sebelah.
"Kalau dua ekor tu nak merasa peluru M4A1 duduk dalam anak tekak, cubalah!" Jelingan tajam Adha hadiahkan buat si isteri.
Diya ketawa halus.
"Sayang suruh je dia orang. Dia orang tak kesah pun. Lagipun ini kakak ipar sendiri, bukan orang lain," sambung Adha lagi.
"Memanglah kata tak kesah. Abang tu kalau dia dua orang tak ikut cakap abang, abang suruh dia orang pacak kepala, kan?" Diya memicing mata memandang sang suami yang sedang melipat baju bayi.
"Hahaha! Mana ada, sayang! Tak baik tau kata kat abang macam tu! Cium mulut tu karang!" Adha menjeling manja.
"Gatal! Sikit-sikit nak cium," balas Diya.
"Abang gatal dengan isteri abang je. Hm, sayang..."
Adha mengesot merapati Diya yang sedang bersandar pada kepala katil. Tangan merangkul pinggang si isteri.
"Adalah tu yang dia nak," ujar Diya. Mata dipicingkan melihat si suami.
"Jom!"
"Jom apa?" Diya seakan dapat menangkap maksud si suami.
"Buat kek!"
Adha membenamkan muka ke batang leher Diya. Menghidu haruman sang isteri sebelum dia meragut lembut bibir mungil milik si isteri.
Prang!
Bunyi kaca berderai menyentakkan lamunannya.
"Ish! Apa ni Abu ni? Habis pecah pinggan abang, adik!" Suara Aaryan kedengaran dari luar kamar.
Diya nekad!
Jam dinding dikerling. Sudah pukul 12:30 malam. Dia mencapai tudung lalu disarungkan ke kepala. Kaki menapak menuruni anak tangga dengan berhati-hati.
"Err, Diya! Nak pergi mana tu?" Najmi menegur tatkala dia membuka pintu rumah.
"Err, nak keluar kejap," jawab Diya teragak-agak.
"Nak keluar pergi mana malam-malam macam ini? Dah pukul 12 malam ni, Diya." Najmi mengerutkan dahi.
"Saya nak pergi beli milo ais."
"Nak milo ais? Tak apa, saya buatkan. Tak payahlah keluar."
"Taknak! Saya nak milo ais kaw yang dekat kedai mamak tu," bibir diketap rapat.
YOU ARE READING
𝐓𝐚𝐤𝐝𝐢𝐫 𝐓𝐞𝐫𝐢𝐧𝐝𝐚𝐡 𝐔𝐧𝐭𝐮𝐤𝐤𝐮 (𝐂)
Romance𝐑𝐘𝐀𝐍 𝐀𝐃𝐇𝐀 𝐱 𝐃𝐈𝐘𝐀 𝐙𝐔𝐋𝐀𝐈𝐊𝐇𝐀 ~𝑯𝒂𝒏𝒚𝒂 𝒅𝒊𝒂 𝒑𝒆𝒎𝒊𝒍𝒊𝒌 𝒉𝒂𝒕𝒊 𝒊𝒏𝒊. 𝑻𝒊𝒂𝒅𝒂 𝒅𝒊𝒂, 𝒎𝒂𝒌𝒂 𝒌𝒐𝒔𝒐𝒏𝒈𝒍𝒂𝒉 𝒉𝒂𝒕𝒊 𝒊𝒏𝒊~