Prológ

1.3K 49 4
                                    

Tri mesiace predtým

Potichu otvorím dvere, stretávajúc sa s úplnou temnotou. Ako vstupujem dovnútra, moja noha sa zachytí o druhú, vďaka čomu zakopnem a narazím do vázy, položenej na blízkom stole.

„Do riti," zamrmlem sám pre seba, keď sledujem, ako sa triešti na milión rozbitých kúskov na drevenej podlahe. Črepy sa mi zlejú dokopy a ja si pretriem oči, aby som ten opar zahnal.

Odrazu miestnosť zaplní jasné svetlo a pulzujúca bolesť v mojej hlave vzrastie. Moja mama stojí vo dverách jej izby so strachom v očiach a baseballkou v ruke.

„Harry?" ruka s pálkou jej v mojej prítomnosti poklesne. Emócie za jej tlmene zelenými očami prejdú z ostražitosti až za hranicu vytočenia v priebehu niekoľkých sekúnd, lenže mňa ani trochu nezaujíma, ako sa ona cíti.

„Sakra, Harry! Vieš koľko je hodín? Kvôli tomu hluku som myslela, že sa sem niekto vlámal!" Pri konci sa jej hlas zadrhne, keď si niečo všimne a vypochoduje mojím smerom.

Zovrie moju čeľusť a trhne ňou smerom k nej, aby mala lepší výhľad na moje krvou podliate oči. Odvrátim pohľad, hľadiac radšej na rozbitú vázu na podlahe, než na naštvanú ženu pred sebou. „Si zhúlený? Harry, pozri sa na mňa!" Zažmúrim na ňu dole, dúfajúc, že môj zahmlený pohľad sa vyjasní. Jej oči preskakujú medzi mojimi, predtým než moju čeľusť pustí, akoby ju náhle popálila.

„Vieš čo? Skončila som," spustí ruky dole po stranách jej tela. „Nemôžem ťa takto nechať chodiť domov každú prekliatu noc, Harry. Nemôžem byť hore do dvoch, do troch, niekedy do štyroch ráno, so strachom či je môj syn vôbec živý alebo nie." Pomaly krúti hlavou, zatiaľ čo rozpráva. „Toto je posledná bodka. Si príliš problematický a niečo v tvojej hlave nie je v poriadku a ja-ja s tým už nemôžem ďalej žiť."

Pritlačí si dlaň na tvár, snažiac sa skryť zblúdilú slzu, ktorá sa začína formovať v jej oku. „Nedávaš mi na výber nič iné, ako dať ťa do Disciplinárneho Projektu." S posledným odmietavým pohľadom sa otočí na opätku a kráča do svojej izby, pálku ťahajúc lenivo za sebou.

Moja matka zastaví a pri vchode zaváha, jej prsty zvierajú rám zo štiepaného dreva. Pohľad sústredí na bod na podlahe. Myslím, že je príliš naštvaná na to, aby sa na mňa vôbec pozrela.

„Kto vie," zašepká. „Možno sa po tých šiestych mesiacoch naučíš ako dospieť a konečne byť mužom."


A/N: Ano, Danees sa nám pustila do prekladu, pretože očividne sa jej zdá, že nezvládanie nedostatku času doteraz nebolo pre ňu dosť. Každopádne, preklad som vždy chcela spraviť aspoň jeden, tak prečo nie. Znovu upozorňujem - toto dielo nie je moje, všetky práva naň patria autorke x17Black.

Je to pre mňa nová skúsenosť, prekladať niekoho štýl písania, ale chcem si preskúšať svoju angličtinu. Druhá vec je, že kto číta moje diela vie, že píšem v tretej osobe minulého času. Toto je viac-menej v prvej osobe budúceho času, čo je vlastne presný opak. Takže si skúsim aj v tomto ohľade niečo iné. Budem rada za komentáre, votes, čokoľvek, čo mi napovie, či bude o preklad záujem :)

Hore si môžete mimochodom pustiť trailer, ktorý k tomuto dielu patrí :)


Troubled. [SK Preklad]Donde viven las historias. Descúbrelo ahora