8

501 26 2
                                    

Melanie.

Nakrčím nos a trhnem sa pri tom, ako sa niekto dotýka mojich vlasov. Je ťažké otvoriť oči a moje hrdlo bolí. Miestnosť je ponorená do temnoty: okamžite viem, že nie som doma. Nadvihnem sa, ale ruka ma jemne zatlačí naspäť dole. Začínam panikáriť, až pokým pokojne neprehovorí hlas mojej matky.

„Melanie, Mel... to je v poriadku. Si v poriadku."

Trochu si oddýchnem a opriem sa do vankúšov. Plášť s kvetinovou potlačou ktorý mám na sebe je konečne viditeľný, rovnako tak zábrany po stranách postele.

„Som v nemocnici? Počkať, čo sa stalo? Prečo som tu?"

„Mala si astmatický záchvat, zatiaľ čo si našim hosťom ukazovala okolie."

Pokrútim hlavou pri tej nepravdepodobnosti.

„Mama, nemala som astmatický záchvat odkedy som mala, asi tak, deväť." Pohladí ma znovu po hlave a usmeje sa. Som v šoku keď uvidím môjho otca, Louisa, Hannah a Harryho, všetkých spolu sedieť na nemocničných stoličkách. Počkať, Harry. Pozoruje ma s rovnakou intenzitou ako keď...

A potom sa mi to všetko naraz vráti.

Louis zastoná, keď sa vnútro môjho žalúdka vysype do koša vedľa mňa. Moje dlhé vlasy sú držané čo najďalej od toho, keď si vyprázdňujem žalúdok trápne množstvo času. Všetko čo môžem cítiť je úľava a znechutenie, pritom ako si utieram ústa chrbtom ruky. Mama ma potľapká po chrbte a ja som odrazu vyčerpaná.

„V poriadku, Melanie Kerrey, správne?" Doktor vojde do miestnosti a zažne lampu. Prikývnem, zatiaľ čo on prechádza nejakými papiermi.

„Píše sa tu, že ste mali ťažký astmatický záchvat v dôsledku intenzívneho fajčenia," zastaví sa a pozrie dole na mňa. „Melanie, nefajčila ste, však nie?"

„N-nie, to je absurdné," prehltnem, keď zbadám, ako môj otec pozerá priamo na Harryho.

„Oh, ospravedlňujem sa, ťažko sa tu v tme číta." Doktor si podrží papier pred očami a znovu prečíta drobné písmo. „Pasívne fajčenie."

Päsť môjho otca sa zovrie.

„Vieš, Melanie, keď máš astmu, tvoje dýchacie cesty vedúce do pľúc sú oveľa citlivejšie na dráždidlá – ako dym, napríklad. Ak si vystavená vysokému množstvo tohto dráždidla, spôsobí to, že tvoj imunitný systém..." zablokujem jeho hlas, zatiaľ čo to ďalej naťahuje, a radšej venujem bližšiu pozornosť správaniu môjho otca. Vyzerá, že vyletí každý minútu – jeho hnev je pripravený spraviť z Harryho obeť.

Som prepustená po ďalších asi tridsiatich minútach a domov je to dusná jazda. Ledva si všímam kamery, napriek tomu že to trvá ešte len jeden deň.

Panebože, jeden deň? Množstvo radosti, ktoré cítim pri pomyslení na nasledujúcich šesť mesiacov je neskutočné.

„Jeden deň... nemohli ste vydržať jeden prekliaty deň?" Môj otec vrie akonáhle vyjdeme z auta. „Raz za tie vaše depresívne životy, nemohli ste nebyť skupina skurvených punkáčov? Ty," moje srdce zastaví keď ukáže na Harryho, „pod sem."

„Tati, to nebol on. Harry-„

„Nepleť sa do pekla do toho, Melanie!" Harry sa na mňa krátko pozrie, než sa znovu otočí na otca. Som ticho ochromená a moje pery sa začnú chvieť v zdesení. Napriek tomu, že sa Harry predtým správal totálne opovrhnutiahodne , nemôžem ho nechať dostať sa kvôli tomu do problémov. Nebol jediný, kto fajčil, tak prečo by kvôli tomu mal mať zle?

Troubled. [SK Preklad]Where stories live. Discover now