Please...

1K 64 14
                                    

*Zayn's pov *

Ik zit samen met Louis in de auto op weg naar het "plan" van Louis.
Ik heb mijn twijfels over het plan eerlijk gezegd. Ik denk niet dat het gaat werken.

Ik heb ja gezegd, omdat de andere het goed vonden en dat dit onze enige kans is om Liam te helpen. Ik zucht en staar uit het raam.

'Wat is er?' Vraagt Louis die zijn ogen op me neer legt en dan weer snel concentreert op de weg.

'Ik ben zenuwachtig.' Zeg ik eerlijk.

'Ja, ik ook wel. De laatste keer dat we haar hebben gezien is 2 weken geleden.'

'Nou, ik denk onderhand al wel 3 hoor Louis.'

'Ja, te lang in iedergeval. We moeten dit echt laten werken, Zayn. Dit is onze enige kans. Het kon natuurlijk ook met een telefoontje, maar dan is de kans minder groot dat het gaat lukken.'

Ik knik.
'Ja, ik weet het. Het moet werken, want Liam kan zo echt niet optreden. De tour start al over 2 dagen en we hebben al heel veel interviews afgezegd, omdat die niet van zijn bed afkwam.'

'Ja, nou we zijn er.' Zegt Louis.

Ik kijk om me heen en zie het bekende huis.
Het huis waar ik al een tijdje niet meer ben geweest. Het huis van Niall en dus ook van Julia...

Louis en ik stappen uit en lopen voorzichtig naar de voordeur. Hij wordt al geopend voordat Louis op de bel heeft gedrukt.

'Louis! Zayn!' Roept Maura vrolijk en opent haar armen om ons te knuffelen.
We nemen haar knuffel maar al te graag aan.

'Wat komen jullie hier doen als ik vragen mag? Niall is hier niet.'

'Nee, dat weten we. We kwamen eigenlijk voor voor uhm...'

'Voor Julia.' Maakt de moeder de zin van Louis af.
We knikken.

'Is ze thuis?' Vraag ik.

'Ja, ze is op haar kamer. Maar doe alsjeblieft aardig, ze is nogal gebroken en heel prikkelbaar.' We knikken begrijpend als we naar binnen lopen.

'Jullie weten de weg toch?'

'Ja, tuurlijk.'
We willen de trap oplopen als Maura nog wat zegt.

'Begin alsjeblieft niet gelijk over Liam. Ze heeft al tranen in haar ogen als je alleen zijn naam zegt.'

'Ja, is goed. We zullen voorzichtig zijn. We hebben haar namelijk ook erg gemist en willen eerst even bijkletsen.' Zeg ik met een glimlach.

'Oké, mooi zo. Succes jongens. Hopelijk krijgen jullie haar van haar kamer af.'

Louis en ik lopen naar boven. Louis klopt voorzichtig op de eerste deur rechts en wacht op een antwoord.

'Binnen.' Horen we. Ik kijk Louis geschrokken aan en schud mijn hoofd. Haar stem, haar stem is zo anders. Haar stem is niet meer zo vrolijk en opgewekt. Integendeel, het is verdrietig en gebroken.
Ik neem nog een diepe hap adem en stap dan als eerste de kamer in met Louis achter me aan.
En ik schrik ervan van wat ik aantref...

Julia, ze ligt op haar buik met haar telefoon te spelen en ze ziet er echt he bleek uit. Ze kijkt op zodra we allebei binnen zijn. Als ze ziet dat wij het zijn kijkt ze ons geschrokken aan.

'Zayn!' Roept ze en ze komt naar me toe rennen en vliegt me om mijn hals. Ik grinnik, dit was totaal niet de reactie die ik verwachtte.

'Hey.' Zeg ik zachtjes en sla mijn armen om haar heupen.

'Hey Louis.' Zegt Julia als ze me heeft losgelaten en geeft Louis ook een knuffel en gaat dan weer op bed zitten.

'Zo, uhm... wat doen jullie hier?' Vraagt ze een beetje onzeker.

Little sister HoranWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu